fallback

Китайското господство при батериите става плашещо

70% от най-ключовите елементи в електромобилите идват от Китай. Топ 10 на производителите

Плановете на европейските производители да противодействат на китайската доминация при електрическите автомобили все още си остават само празни приказки, ако се съди по статистиката за производството на батерии. При най-важния и скъп компонент от електромобилите Китай има почти пълно господство, като делът на неговите производители продължава да расте, достигайки 70.3% към март тази година по данни на корейския институт SNE Research.         Централата на CATL. Създадена едва преди десетилетие, днес тази компания е сред най-могъщите в автомобилния бизнес        Миналото лято китайците държаха 66% от световния пазар. CATL се утвърждава като доминиращата сила в този сегмент, като на нейните продукти се падат над една трета от всички произведени през 2024 автомобили.

За първото тримесечие на годината глобалното потребление на батерии за електромобили е достигнало 158.8 гигаватчаса, 22% ръст спрямо същия период на миналата година.

 

10-те най-големи производителя на батерии (ГАЛЕРИЯ):

     

fallback
  • #70
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Забравих да допълня.. все пак статията е именно за решението на непостоянното производство на фотоволтаиците - батериите. В близко бъдеще, много преди да забранят ДВГ, освен че ще усвояват излишната енергия, основна функция на електромобилите ще е да връщат обратно тази енергия обратно в мрежата, когато се скрие слънцето и цените на тока поскъпват. Ти си мислиш че караш много, но на ден ти е необходима само една четвърт от батерията, другите три четвърти могат да се ползват за съхранение.
  • #69
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Какво слънце? Днес е облачен дъждовен ден. Въпреки това слънцето произвежда 700 мегавата, който са достатъчни за зареждане на 3,5 милиона километра на час. Сам можеш да си сметнеш колко автомобила са това. А в инсталацията на фотоволтаици продължава с пълна сила. Ти ако не можеш или не искаш да инвестираш някой ще инвестира вместо тебе и ще ти произведе енергията, но ще ти я продаде на друга цена.
  • #68
    Кольо ( преди 6 месеца )
    Крайно време е да спрете да ги смятате по този начин, защото това в реалния свят не е изпълнимо и не може в никакъв случай да се разчита само и единствено на слънце. Условията са различни, търсенето е различно, цените са различни. Беше ми приятно да си побъбрим все пак. Ще поработя малко и ше приключвам за днес. Хайде до утре.
  • #67
    Кольо ( преди 6 месеца )
    А бе анонимен не говорим за България Говорим в световен мащаб? Говорим за 500милиона автомобила. Не в цял свят е nice and sunny голяма част от годината като в БГ. И хората карат 10ки пъти повече от твоите 18хил км на година. Аз самия карам 40хил. Добри сметки, но не е изпълнимо реално да разчиташ само на слънце за това. Никъв проблем в България разбира се със 7те хиляди електрички
  • #66
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Колко струва горивото за 250 000 км годишно? За такъв пробег са необходими 50 000kWh енергия. Примерно тази централа произвежда енергия достатъчна за 300 000 км годишно и заема 250 квадратни метра - 10 паркоместа. Трифазна OnGrid Мрежова Фотоволтаична Система 50 KW + КонструкцияПроизводител:Afore new energyМодел:OnGrid - 50 kWВ Наличност34,560.00лв.
  • #65
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Нищо не си разбрал, защото не си сметнал. Ако в 365 дни от годината е облачно и дъждовно като днес, то в рамките на работния ден ще бъдат заредени 9 kWh енергия докато автомобила е на паркинга без да се ползва никаква електропреносна мрежа. Това са 50 км на ден - 18 000 км годишно което е 150% от годишния пробег . Нали не мислите че всички дни през годината са такива като днешния? Според статистиката в България тези 25 квадрата фотоволтаици осигуряват 7150kWh годишно 35 000 км
  • #64
    Гост ( преди 6 месеца )
    До 41.МитетО не приклещил новобранец.Сам си задава въпроси като Кольои сам си отговоря.Страда от раздвоение на личността, многониковия.
  • #63
    Кольо ( преди 6 месеца )
    Ок с примера ви за 1 милиона км.....Такситата в УК минават около 150хил км на година. Такситата в Дубай минават над 200хил км на година - знам от опит 3 годишна Тойота такси в която съм се возил там беше на 700хил км.Куриери в Америка например (особено медицински) минават средно на година 250хил км. За 4 години около 1 милион км за една кола - това *** вият карате 13хил км на година не означава че всеки е като вас. Как виждате проблема с търсенето по различните места в света
  • #62
    Кольо ( преди 6 месеца )
    Сам отговаряте че не е sustainable цялата работа и преноса на енергията е проблем В някой страни/континенти това ще работи, в други няма да. В някой континенти има слънце, в други не чак толкова, та се връщаме обратно на въпроса след като разбрахме че solar panels могат да помогнат, но няма да решат въпроса с нужната енергия за зареждане на 500 милиона автомобила. От къде ще дойде разликата? И колко мислите ще се качи цената на енергията за да задоволи профитите на корпорациите вместо твърдо гор
  • #61
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ако интерполираме онази 5 киловата фотоволтаична централа за 5 000 лв ще произвежда около киловат в облачно време. Заема малко повече от едно паркомясто - 25 квадрата. Колко километра ще заредиш за един работен ден за 9 часа? Когато пече, ще произвежда от 3 до 5 киловата в зависимост от ъгъла на слънцето. Колко километра са тогава?
fallback
Последни