fallback

Китайското господство при батериите става плашещо

70% от най-ключовите елементи в електромобилите идват от Китай. Топ 10 на производителите

Плановете на европейските производители да противодействат на китайската доминация при електрическите автомобили все още си остават само празни приказки, ако се съди по статистиката за производството на батерии. При най-важния и скъп компонент от електромобилите Китай има почти пълно господство, като делът на неговите производители продължава да расте, достигайки 70.3% към март тази година по данни на корейския институт SNE Research.         Централата на CATL. Създадена едва преди десетилетие, днес тази компания е сред най-могъщите в автомобилния бизнес        Миналото лято китайците държаха 66% от световния пазар. CATL се утвърждава като доминиращата сила в този сегмент, като на нейните продукти се падат над една трета от всички произведени през 2024 автомобили.

За първото тримесечие на годината глобалното потребление на батерии за електромобили е достигнало 158.8 гигаватчаса, 22% ръст спрямо същия период на миналата година.

 

10-те най-големи производителя на батерии (ГАЛЕРИЯ):

     

fallback
  • #10
    Кольо до 2ри ( преди 6 месеца )
    Без да съм компетентен и въобще не съм проучвал въпроса.....Имам чувството, че електричките не се произвеждат с цел опазване на природата, а заради корпоративен профит в невиждан размер. Природата в случая се използва като маркетинг - гениален маркетинг. Не бих се изненадал ако след години имаме electric gate - също както ни убеждаваха да купуваме дизели, защото са по чисти, икономични, итн....Само спекулирам, разбира се. Времето ще покаже
  • #9
    Гостенино ( преди 6 месеца )
    Нищо не си разбрал. Произвеждат се от CATL, не от panasonic. Panasonic не произвежда батерии за Тесла. Ползват само китайски защото японските за нищо не стават.
  • #8
    Гост ( преди 6 месеца )
    Адреналинката електричка,къде са на Тесла батериите собствено производство? Отговор: Произвеждат се в Panasonic.
  • #7
    До 5 ( преди 6 месеца )
    За реалности ли говориш или преразказваш научно-комедиен филм? 60% от пазара е там защото партията така е решила!Зверски субсидии за производство и покупка, зверски ограничения за покупка и регистрация на коли с ДВГ. "Някой си го постави за цел" става в плановите тоталитарни икономики,като ти харесват толкова - марш в китай или при другаря ким!На свободните пазари потребителя определя какво иска.
  • #6
    Мда ( преди 6 месеца )
    И точно това плашещо косподство ще накара останалия свят да търси алтернативи на батерийните таралясници:-) Но някои зомбита тук не го осъзнават. Едно е китай да е основен производител на тениски, съвсем друго да е монополист в съхранението на енергия и транспорта.
  • #5
    До 3 ( преди 6 месеца )
    "Първо 60% от пазара на електрички е там. Второ там труда е най-евтин." Объркал си причината и следствието. В Китай се купуват с най-много електрички, защото заради икономия от мащаба вече цените на електромобилите са по-ниски отколкото на автомобилите с ДВГ. Това може да се случи на всеки друг голям световен пазар, ако някой си го беше поставил за цел като китайците. Сега вече никой не може да ги стигне на този фронт. Вместо тояга, останалите трябваше да ползват моркова, за да не изостават.
  • #4
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ето например Тесла - Модел У се търгува в достатъчни бройки да оправдае завод на всеки континент. Модел 3 - не и съответно се прави основно в Китай
  • #3
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Първо 60% от пазара на електрички е там. Второ там труда е най-евтин. За това много некитайски производители си правят целите електрички там. В момента в който някой пазар започне да търгува достатъчно електрички да затовари на 100% завод съответния производител ще започне всичко да прави на този пазар.
  • #2
    До 1 ( преди 6 месеца )
    Аргументирай се? Напълно съм съгласен, че производството на батерии може да бъде много мръсно и понякога е много мръсно. Производството на батерии е изключително енергоемък процес а производството на енергия по класически Методи от изкопаеми горива си е замърсяващо. Добива и транспорта на ресурсите за батерии също е замърсяващ. Но погледнато от друга гледна точка, след като веднъж бъдат произведени, батериите са по-малкото зло, отколкото продължаващото горене на изкопаеми горива.
  • #1
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ха, ха, усещам, че скоро батериите няма да са чак толкова екологично решение за спасяването на природата в днешния й вид.
fallback
Последни