fallback

Китайското господство при батериите става плашещо

70% от най-ключовите елементи в електромобилите идват от Китай. Топ 10 на производителите

Плановете на европейските производители да противодействат на китайската доминация при електрическите автомобили все още си остават само празни приказки, ако се съди по статистиката за производството на батерии. При най-важния и скъп компонент от електромобилите Китай има почти пълно господство, като делът на неговите производители продължава да расте, достигайки 70.3% към март тази година по данни на корейския институт SNE Research.         Централата на CATL. Създадена едва преди десетилетие, днес тази компания е сред най-могъщите в автомобилния бизнес        Миналото лято китайците държаха 66% от световния пазар. CATL се утвърждава като доминиращата сила в този сегмент, като на нейните продукти се падат над една трета от всички произведени през 2024 автомобили.

За първото тримесечие на годината глобалното потребление на батерии за електромобили е достигнало 158.8 гигаватчаса, 22% ръст спрямо същия период на миналата година.

 

10-те най-големи производителя на батерии (ГАЛЕРИЯ):

     

fallback
  • #60
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Днес условията въобще не са перфектни. Ето колко произвеждат в момента фотоволтаиците копирано директно от сайта на ЕСО за настоящата секунда ФЕЦ 22,30%698.92Био ЕЦ 0,48%15.18Товар на РБ3860.12Ще сметнеш ли колко електромобила могат да се заредят със 700 MW в облачен и дъждовен ден като днешния без слънце при инсталирани 3 000 мегавата. Иначе казано, три киловата произвеждат 700 вата в момента.
  • #59
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ето ти примерна централа, която има 30 годишна гаранция на панелите и струва по-малко от 2000 литра гориво. На година произвежда около 6500kWh енергия, достатъчна за 30 000 км. Тоест през живота си Ще произведе енергия за изминаване на 1 милион километра. Цитирам за да я намериш и разгледаш :Монофазна OnGrid Мрежова Фотоволтаична Система 5.5kW + КонструкцияПроизводител:Afore new energyМодел:OnGrid - 5 kWВ Наличност5,000.00лв.
  • #58
    Кольо ( преди 6 месеца )
    1квч заема 5кв метра в абсолютно перфектни условия. Колко енергия реално пще се произведе от 5кмв? Има логика в сметките ви, но ги представяте я перфектни условия. Доста нереално звучи да се използват sollar panels за зареждане на 500милиона автомобила - 35% от свтеония парк. Или поне много (може би дори невъзможнa) грешна концепция особено ако се използва плодородна земя.
  • #57
    Кольо ( преди 6 месеца )
    Та колко време е нужно за да се зареди 50квч кола с 3.5квч(около 14) solar panels който заема 28кв метра? Или по скоро колко sollar panels са нужни за да заредят въпросната кола за 1 час? Същото нешо х 1милион
  • #56
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Хайде да научиш нещо ново днес - енергията на фотоволтаиците се смята за година, а не за ден или час. Ден с ден няма еднакъв. И точно затова тази евтина енергия има проблем - трябва да се оползотвори в момента на производството и затова цените толкова падат, когато няма къде да се изразходи. За България всеки инсталиран киловат фотоволтаична централа произвежда между 1200 1400 киловатчаса на година. Един киловат заема пет квадратни метра. Оттам нататък можеш да сметнеш всичко и сам предполагам
  • #55
    Кольо до 54 ( преди 6 месеца )
    Има логика, но това само в перфектни условия нали? Информацията която аз намирам в чичко Google (прав бяхте *** научих нещо днес)е за 3.5квч са нужни 28квм панели - тези 28к2 метра панели в перфектни условия ще произведат 3.5квч, а една електрическа кола е средно 50квч....
  • #54
    Кольо ( преди 6 месеца )
    Няма да продавам- къде го написах че ще продавам?Исках да захранвам сграда с 3 огромни фризера и един хладилник- около 40квч. Няколко компании ивзиках да предложат решение и да ми покажат на хартия кога ще се изплати инвестицията и всички препоръчаха да не инвестираме
  • #53
    До 50 ( преди 6 месеца )
    Вече е смятано хиляди пъти. Стандартно паркомясто заедно със захода за излизане е около 20 квадратни метра. За стандартните 13 000 км са необходими 10 квадратни метра фотоволтаици. Тоест простичкият отговор е половин паркоместо. Следователно за 1 милион автомобилът трябва да се покрият 500 000 паркоместа, за да заредят годишния си пробег. Ако бъдат покрити 1 милион паркоместа, ще бъде произведена два пъти повече енергия отколкото им трябва и може да бъде ползвана за друго. Хареса ли ти отговора?
  • #52
    До 52 ( преди 6 месеца )
    Още с мисълта, че ще продаваш А няма да ползваш произведената енергия, вече си на загуба. На практика В повечето страни таксата за пренос и разпределение е по-скъпа от електрическата енергия и само от нея да пестиш вече си на печалба. Примерно в Германия и в България цената на електрическата енергия е практически една и съща, но крайната цена с включена доставка е два до три пъти по-скъпа в Германия заради таксите. В Германия фотоволтаиците произвеждат по-малко, но пестят повече.
  • #51
    Кольо ( преди 6 месеца )
    Аз самия търсих вариант за инсталиране на solar panels на работата ми където работя, но сделките към момента въобще не са добри (не в БГ) и възвръщаемостта е много ниска, след прекалено дълъг шеридо от време, и то само в перфектни условия ако няма допълнително плащане за неочаквана поддръжка. На теория изглеждат добре обаче. Друг е въпросът в БГ - кой и как е самогласувал да се изкупува зелената енергия заради собственото си вложение в такава......
fallback
Последни