IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС се нуждае от 8 пъти повече точки за зареждане годишно, за да се справи с търсенето

Създаването на инфраструктура за електромобили изостава сериозно, предупреждават производителите

Европейският съюз трябва да инсталира почти осем пъти повече точки за зареждане на електрически превозни средства (EV) годишно, отколкото през 2023 г., за да отговори на прогнозираното търсене, обявиха от асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA).


зарядни станции


През миналата година в целия блок са инсталирани 150 000 обществени точки за зареждане, като общият им брой вече е над 630 000. Това обаче е много по-малко от приблизително 410 000 зарядни, необходими годишно за постигане на целта, поставена от Европейската комисия, която е 3,5 милиона до 2030 г.

От ACEA предупреждават, че търсенето на електрически превозни средства изпреварва тази цел. Продажбите на EV в ЕС нарастват три пъти по-бързо от инсталациите на точки за зареждане между 2017 г. и 2023 г.

„Ние сме много загрижени, че разгръщането на инфраструктурата не е в крак с продажбите на електрически автомобили през последните години - посочва генералният директор на ACEA Зигрид де Врис. - Нещо повече, този „инфраструктурен пропуск“ рискува да се разшири в бъдеще – в много по-голяма степен, отколкото прогнозира Европейската комисия.“

ACEA изчисли, че до 2030 г. ще са необходими 8,8 милиона точки за зареждане, за да се отговори на търсенето, което възлиза на 1,2 милиона годишно - или осем пъти повече от бройките, инсталиран през миналата година.

„Инвестициите в обществена инфраструктура за зареждане трябва спешно да се увеличат, ако искаме да преодолеем пропуските в инфраструктурата и да постигнем целта за климата, която е поставена“, добави де Врис.


0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "ако беше 8 пъти по-голямо от предлагането, нямаше да смогвате да издавате разрешителни за поставяне на "точки"!!!! А не да се чудите какви субсидии и пари да раздавате, само и само някой да се върже да слага зарядни! " Нали нямаше да си приказваме глупости а само сериозни и реални неща? Тази информация откъде я имаш? Защото моята информация е за обратното - времето за чакане на разрешително се е увеличило от 2 до 4 пъти заради опашките без нужда от субсидии. Проблемът е бюрократичен.
  • #3
    5 rate up comment 8 rate down comment
    РУК ( преди 6 месеца )
    Мда, комсомолски стратегии - теоретично илюзорно търсене да води до реални харчове. Другарки и другари, то търсенето ако беше 8 пъти по-голямо от предлагането, нямаше да смогвате да издавате разрешителни за поставяне на "точки"!!!! А не да се чудите какви субсидии и пари да раздавате, само и само някой да се върже да слага зарядни! Само да попитам, кой ще плаща сметката "за постигане на целта, поставена от Европейската комисия"?
  • #2
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Те електрофилите са модерни шилета и зареждат по бензиностанциите и търсят къде да ръгнат пистолета от колонката за бензин.
  • #1
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Гост ( преди 6 месеца )
    Новината е стара, търсенето на електрокари секна,след премахването на субсидиите.