IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС се нуждае от 8 пъти повече точки за зареждане годишно, за да се справи с търсенето

Създаването на инфраструктура за електромобили изостава сериозно, предупреждават производителите

Европейският съюз трябва да инсталира почти осем пъти повече точки за зареждане на електрически превозни средства (EV) годишно, отколкото през 2023 г., за да отговори на прогнозираното търсене, обявиха от асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA).


зарядни станции


През миналата година в целия блок са инсталирани 150 000 обществени точки за зареждане, като общият им брой вече е над 630 000. Това обаче е много по-малко от приблизително 410 000 зарядни, необходими годишно за постигане на целта, поставена от Европейската комисия, която е 3,5 милиона до 2030 г.

От ACEA предупреждават, че търсенето на електрически превозни средства изпреварва тази цел. Продажбите на EV в ЕС нарастват три пъти по-бързо от инсталациите на точки за зареждане между 2017 г. и 2023 г.

„Ние сме много загрижени, че разгръщането на инфраструктурата не е в крак с продажбите на електрически автомобили през последните години - посочва генералният директор на ACEA Зигрид де Врис. - Нещо повече, този „инфраструктурен пропуск“ рискува да се разшири в бъдеще – в много по-голяма степен, отколкото прогнозира Европейската комисия.“

ACEA изчисли, че до 2030 г. ще са необходими 8,8 милиона точки за зареждане, за да се отговори на търсенето, което възлиза на 1,2 милиона годишно - или осем пъти повече от бройките, инсталиран през миналата година.

„Инвестициите в обществена инфраструктура за зареждане трябва спешно да се увеличат, ако искаме да преодолеем пропуските в инфраструктурата и да постигнем целта за климата, която е поставена“, добави де Врис.


0 от 500
  • #34
    0 rate up comment 2 rate down comment
    pravdiv ( преди 6 месеца )
    До 30Много просто. Инсталираш зарядни станции и продаваш ток на електромобилите по 80 стотинки квтч.Трябват ти и хубави батерии - оловно карбонови - 5000 цикъла.И продаваш денонощно. Не ти пука от изкупни и продажни цени на тока.
  • #33
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 30 ( преди 6 месеца )
    Понеже си функционално неграмотен вероятно не разбра цитата който съм дал. Например че докато АЕЦ плаща 88 лв на мегаватчас на потребителите да ползват ток, за баланс на системата могат да платят на някоя фотоволтаична централа да спре да произвежда 10 мегавата за един час и да и платят 6000 лв за услугата - по 600 лв за мегаватчас. За сравнение в момента цената за този час е 86.29 лева - добре за собствениците на фотоволтаици и за потребителите - 18 ст. крайна цена при 27 ст. за битови клиенти
  • #32
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Законът който се готви сега ще забрани изграждането на фотоволтаици на земеделска земя, пасища и сечища. Ще бъде позволено да се слагат само върху вече застроени площи. Покриви на сгради и паркинги.
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    След няколко години като смени политическата система ще почнат да ги демонтират тия фотоволтаици понеже ще бъдат забранени със закон.
  • #30
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Фотоволтаик ( преди 6 месеца )
    Как се изплаща фотоволтаична централа с отрицателни цени на електроенергията?
  • #29
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Продължаваме цитатит ( преди 6 месеца )
    Този, който внася ток, без да има клиенти, пък трябва да плати за балансирането му тези 200 лв. Търговецът може пак да спечели 200 лв., но е налице инструмент, с който да балансираме системата. Ако този, който намалява производството, е поискал цена от 600 лв. и се налага да го задействаме, тогава търговецът ще се замисли дали да влиза в такава спекулативна сделка
  • #28
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Продължаваме цитатит ( преди 6 месеца )
    - Това някакво модерно пиратство ли е - да купуваш ток на отрицателни цени, мяташ го някъде и печелиш? - Затова бяха премахнати пределните цени за балансиращата енергия. Така един производител може да ни предостави услуга, да намали производството си срещу 200 лв. на мегаватчас. Когато се появят търговци, които изсипват тока, купен на отрицателни цени, ЕСО намалява производството на тази централа у нас. Този, който внася ток, без да има клиенти, пък трябва да плати за балансирането му тези
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 26 ( преди 6 месеца )
    Аз да пусна ли обявата за петгодишна dacia която се продава за 200 000 лв? Обявите са напълно безплатни и ще фигурира и такъв пример. Пак те попитах колко струва 30 kW централа втора ръка без гаранция в обявите? Цитирай някоя? После прочети днешната статия в 24 часа, а не претоплена манджа : Ангелин Цачев: Търговци вземат ток на отрицателни цени и го мятат у нас, така системата се дебалансира
  • #26
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Фотоволтаик ( преди 6 месеца )
    Обявата продавам фотоволтаична централа се среща в Ало.бг 526 обяви,Базар.бг 433 обяви,OLX 248 обяви.На страниците на ЧСИ обявите за продажба са стотици.
  • #25
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До лудория ( преди 6 месеца )
    Наистина е чудесна идея. Вече се осъществява на запад под формата на енергийни кооперативи в които всеки може да стане инвеститор кой с каквото може и да помага на общността. По този начин парите остават на местно ниво. Лошо няма да накарат собствениците на електромобили да инвестират в зарядна инфраструктура пред жилищните блокове 80 евро все пак са пълненето на един резервоар и няма да бутнат никого. Даже може да инвестира още 80 евро за зарядно и на работното място и още 80 евро на вилата.