IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС се нуждае от 8 пъти повече точки за зареждане годишно, за да се справи с търсенето

Създаването на инфраструктура за електромобили изостава сериозно, предупреждават производителите

Европейският съюз трябва да инсталира почти осем пъти повече точки за зареждане на електрически превозни средства (EV) годишно, отколкото през 2023 г., за да отговори на прогнозираното търсене, обявиха от асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA).


зарядни станции


През миналата година в целия блок са инсталирани 150 000 обществени точки за зареждане, като общият им брой вече е над 630 000. Това обаче е много по-малко от приблизително 410 000 зарядни, необходими годишно за постигане на целта, поставена от Европейската комисия, която е 3,5 милиона до 2030 г.

От ACEA предупреждават, че търсенето на електрически превозни средства изпреварва тази цел. Продажбите на EV в ЕС нарастват три пъти по-бързо от инсталациите на точки за зареждане между 2017 г. и 2023 г.

„Ние сме много загрижени, че разгръщането на инфраструктурата не е в крак с продажбите на електрически автомобили през последните години - посочва генералният директор на ACEA Зигрид де Врис. - Нещо повече, този „инфраструктурен пропуск“ рискува да се разшири в бъдеще – в много по-голяма степен, отколкото прогнозира Европейската комисия.“

ACEA изчисли, че до 2030 г. ще са необходими 8,8 милиона точки за зареждане, за да се отговори на търсенето, което възлиза на 1,2 милиона годишно - или осем пъти повече от бройките, инсталиран през миналата година.

„Инвестициите в обществена инфраструктура за зареждане трябва спешно да се увеличат, ако искаме да преодолеем пропуските в инфраструктурата и да постигнем целта за климата, която е поставена“, добави де Врис.


0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 6 месеца )
    Ето ти първите. 24 часа 29.06.23 г.Германия дава 900 млн.евро субсидии за зарядни станции за електромобили. 24 часа 5.12.23 г. Чакат се 40 млн. до месец от ЕК за зарядни станции на електрически коли.
  • #13
    0 rate up comment 2 rate down comment
    motofen ( преди 6 месеца )
    Изостава, факт. Китай има 2.7 милиона публични станции при 8 милиона електромобила. Европа - 630 хиляди на 3.2 милиона електромобила.
  • #12
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Плановете на Европа са за изграждане на бърза зарядна станция на всеки 100 км. Колко зарядни трябва да бъдат изградени в България която е приблизително 300 на 400 км, можете ли да сметнете? Дали ще успеем да ги построим до 2030 година или ще трябват милиарди субсидии платени от данъкоплатците? Зарядна станция 300 киловата струва около 150 000 лв. Колко е инвестицията?
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 ( преди 6 месеца )
    Цитирай? Колко и какви субсидии ще отпускат? На кого ще ги отпускат? Как може да се кандидатства за тях? Пак питам, защо създават бюрократични трудности на тези които искат да инвестират милиони собствени инвестиции в зарядна инфраструктура? Същата работа като при изграждането на фотоволтаични централи - имаше правителствени планове за 3 000 мегавата и заявки за 40 000 мегавата частни инвестиции, които не могат да бъдат реализирани. Същата работа е със зарядните - има интерес на пазарен принцип
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    МитЕ,критично мислещ мислителю, премиера и правителството ще отпуснат субсидиите,частните фирми ще извършват монтажа.
  • #9
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 8 ( преди 6 месеца )
    Аз за разлика от тебе мога да чета между редовете и не съм функционално неграмотен за да си помисля че премиера лично ще тръгне да инсталира зарядните станции. Чистом вярваш вярвай си че правителството ще запретне ръкави и ще ги почне. Да те питам тези цели как кореспондират с реалността в която има хиляди заявки за изграждане на зарядни станции, чиито разрешителни вече се чакат по една-две години, а до скоро са издавани за месеци? Поредната корупционна схема.
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Мите, в новина във същия този сайт от 04.04, се казва "От тази 2024 г. правителствата на отделните държави трябва да започнат да инсталират точки за зареждане на главните пътни артерии на своя територия". Ти сигурно го четеш различно, но за повечето от нас изглежда като да няма достатъчно честни частници да инсталират зарядни, та се налага правителствата да го правят. Дет се вика кой сега гледа през терасата и си прави генерални заключения?
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Друг аспект на тази глупост - един брой зарядна точка за 3,7 kW може да обслужи един-два автомобила на денонощие. Зарядна точка 370kW - 100 - 200 автомобила, при същото натоварване.
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "През миналата година в целия блок са инсталирани 150 000 обществени точки за зареждане, като общият им брой вече е над 630 000. Това обаче е много по-малко от приблизително 410 000 зарядни, необходими годишно за постигане на целта, поставена от Европейската комисия, която е 3,5 милиона до 2030 г." Очевидно някой антиматематик е писал това. Защо нарастването на зарядните станции трябва да е линейно, при нарастване на електромобилите в геометрична прогресия?
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "Само да попитам, кой ще плаща сметката "за постигане на целта, поставена от Европейската комисия"?" Кой плаща за преизпълнението на целта за инсталиране на фотоволтаици в България? Кой е платил в България за изграждането на една от най-добрите зарядни инфраструктури в Европа и преизпълнението на целта за 2030 година още днес? Защо всеки път когато някой говори за инвестиции, ги асоциирате със субсидии? Изграждането на зарядни е изключително печеливш бизнес ЗАСЕГА.