IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайци извадиха „вечна“ батерия

Продуктът на Catl и Yutong има гаранция от 15 години и 1,5 милиона км

Гигантът Catl в сътрудничество с Yutong, един от най-големите производители на автобуси в Китай, представи нова супер батерия. Тя е предназначена за големи търговски превозни средства.
 
 


Според компанията - новата батерия не показва признаци на загуба на производителност през първите 1000 цикъла. Тя има гаранция за внушителните 1,5 милиона км и 15 години . Yutong нарича тази „дълготрайна батерия” първа в индустрията за електрически превозни средства.

Новината е последната от поредицата скорошни постижения в технологията на батериите от Catl. През февруари същата компания плюс  други китайски производители стартираха сътрудничество с  BYD и Nio за разработване на твърдотелни батерии.

Catl и Yutong имат партньорство от 12 години специално в областта на електрическите автобуси и камиони. Двете компании планират да използват ресурсите си за разширяване па пазарите в чужбина. Автобусите Yutong са оборудвани с батерии Catl и в момента се продават в над 40 страни, включително Италия, Франция, Обединеното кралство, Испания и Катар.
 

0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Малко сметки ( преди 4 месеца )
    Ако 50% от батерията се ползва 15 години за съхранение на енергия, а другите 50% за движение, след 15 години такава батерия по време на гаранцията може да мине 800 000км и 5500 цикъла за съхранение на енергия. При 80 киловатчаса батерия, означава съхранени 220 000kWh. При спестени или спечелени само по 10 стотинки за киловатчас, това са 22 000 лв за нова батерия. След 15 години за толкова пари ще могат да се купят две три батерии. Колко е само горивото за 800 000км? 40 000 литра при 5 на 100.
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До #5 ( преди 4 месеца )
    Явно не си прочел добре, защото аз никъде не съм писал относно гаранцията, не знам защо я посочваш. Живота на едно ДВГ, както всички знаем, е доста повече от 15год. Батерията приключва на толкова, без значение от изминатите километри. Не знам до колкото следиш резултати от износване на батерии, но времето се оказва най-пагубно, без значение от циклите.
  • #10
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Новото тесларско перпетум мобиле.Няма вечна батерия,както няма вечен двигател.Противоречи на всички физични закони.
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Равносметката ( преди 4 месеца )
    "новата батерия не показва признаци на загуба на производителност през първите 1000 цикъла." Ако 50% от капацитета на батерията на електрическите автомобили се ползва ежедневно за съхранение на енергия, то 1000 цикъла ще се достигат след 2000 дни - около 6 години без загуба на капацитет. Не звучи лошо
  • #8
    12 rate up comment 4 rate down comment
    До 7 ( преди 4 месеца )
    15 години и 1,5 милиона гаранция реален живот 30 години и 5 милиона километра. Това в настоящите технологии в бъдеще ще е по-добре.
  • #7
    6 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Химията не е устойчива и се влияе от много параметри, който не се сеща обратно в 4-ти клас. Иначе 15 години в идеални условия (вакуум) в реални 2-3 макс.
  • #6
    5 rate up comment 6 rate down comment
    До 4 ( преди 4 месеца )
    Освен това отново си пропуснал, че най-важните параметри на автомобилите в бъдеще няма да са способностите за предвижване от точка а до точка б, а способностите на батерията да съхранява и връща енергия в мрежата. Точно както никой вече не се интересува както преди колко на колко точки му е дисплея и колко абоната може да запише в "адресната книга" нито пък Колко седмици може да изкара батерията с едно зареждане. Всеки пита каква е камерата - напълно безсмислен въпрос за телефон до преди 10 г.
  • #5
    9 rate up comment 7 rate down comment
    До 4 ( преди 4 месеца )
    Абсолютно вярна сметка, ако я прави антиелектрик. 15 години гаранция и 1,5 милиона километра са много зле за електромобилите, но четири години гаранция и 120 000 км са перфектни за автомобил с ДВГ. По твоята логика автомобилите с ДВГ трябва да се сменят на всеки 4 години.
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Стана ясно, че проблема на батериите не са толкова изминатите километри и циклите, а времето. За 15 години ще е изминала 300 000 км. но батерията пак ще е за смяна.
  • #3
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тези новини отдавна не са новини.