IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes и BMW влязоха в тежък конфликт с доставчици на части

Лошото качество на продукцията от външи фирми носи огромни загуби на производителите

Отношенията между производители на автомобили, най-вече тези от премиум-сегмента, и външните доставчици на оборудване се влошават и са на път да стигнат до дъното. А проблемът е увеличаващите се случи на дефектни или липсващи компоненти, което води до забавяне на доставките, големи сервизни акции и милиарди пропуснати печалби в BMW, Mercedes и Audi, съобщава германското издание Handelsblatt.


Mercedes-Benz


Според информацията в последно време споровете между производители и доставчици стават все по-ожесточени. Bosch, например, не може да достави на Mercedes достатъчно 48-волтови батерии, заради което производителят на автомобили е загубил над милиард евро печалба.

В същото време BMW има проблеми с електронните спирачки на Continental. В резултат на това базираната в Мюнхен компания трябва да изтегли 130 000 автомобила, като цената на сервизната акция може да бъде няколкостотин милиона евро.

Конкурентът Audi също има проблем, като води тежък спор с производителя на части и оборудване Vitesco за предполагаемо дефектни ремъчни стартерни генератори. Поразителното във всички случаи е, че проблемите не засягат нови компоненти или сложен софтуер, а по-скоро детайли като спирачки или алтернатори.

Индустрията на доставчиците се оплаква, че нарастващите разходи и натиск при доставка на производителите са основната причина за подобни грешки. В същото време топ-мениджърите на Mercedes твърдят, че Bosch действа по „аматьорски начин“ и „не е за вярване какво се случва тук“.

0 от 500
  • #3
    11 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Чак пък милиарди пропуснати печалби, но то скоро няма да има къде да ги слагат тези части защото няма да има и кой да ги купува тези немски бангии.
  • #2
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не се учудвам. Бош и Конти произвеждата въпросните компоненти в Китай. А за там е известно, че качесвтото е на второ място след количиеството. По-евтино им е да сменят дадена част 3х ( пак ще са на печалба), вместо да заложат на качество. Но се пита къде е КК на Бош и Конти в такъв случай?
  • #1
    11 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Въобще няма да се учудя, ако онзи сайбъртрак му е светнала пет пъти червената лампа заради компонент на bosch