В миналото автомобилите на Alfa Romeo често бяха критикувани заради лошото си качество, което им създаде лош имидж, но това е на път да се промени. През лятото италианската марка зае първо място сред премиум-брандовете в класацията на JD Power за производители с най-качествени модели и трето в общото класиране, където отстъпи само на други две марки от концерна Stellantis - Ram и Dodge.
Сега главният изпълнителен директор на италианската компания Жан-Филип Емпарато разкрива, че усилията към подобряване на качествата са дали забележителен резултат - разходите по гаранционни ремонти на Alfa Romeo са намалели наполовина. Това е постигнало благодарение на редица промени в производството, направени именно от французинът Импарато, който беше пратен да спасява марката по настояване на шефа на Stellantis - Карлос Таварес.
Въведените нови практики включват драстично намаляване на броя на опциите - от 4000 на 1500, за опростяване на процеса на сглобяване, повишаване на цените и отказ от съществуващия план на Alfa за пускане на кросоувъра Tonale в дизелова версия. Вместо нея моделът получи модификация PHEV.
„Качеството на Alfa Romeo не беше такова, каквото трябваше да бъде и затова отложил пускането на Tonale на пазара с 6 месеца, за да можем да коригираме всички недостатъци, преди да започнем серийно производство. Това даде резултат и увеличението на печалбите, а и подобряването на репутацията на марката вече се усещат", похвали се Емпарато пред Auto News.
След промените компанията очаква да реализира оперативна печалба от няколкостотин милиона евро тази година, като тя трябва да нарасне с пускането на пазара на три нови автомобила до 2026 г. На първо място е малкият брат на Tonale - Milano, който ще бъде последван от заместник на електрическата Giulia и от второто поколение на Stelvio. След това - през 2027 г., Alfa ще пусне своя водещ голям електромобил.
„Работим върху него повече от две години и почти сме готови. Ще бъдете впечатлени, повярвайте ми", категоричен е Емпарато. И допълва, че не се интересува от броя на произведените коли, а от печалбите и качеството на Alfa Romeo, които са много повече от производствени цифри.