IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes и BMW влязоха в тежък конфликт с доставчици на части

Лошото качество на продукцията от външи фирми носи огромни загуби на производителите

Отношенията между производители на автомобили, най-вече тези от премиум-сегмента, и външните доставчици на оборудване се влошават и са на път да стигнат до дъното. А проблемът е увеличаващите се случи на дефектни или липсващи компоненти, което води до забавяне на доставките, големи сервизни акции и милиарди пропуснати печалби в BMW, Mercedes и Audi, съобщава германското издание Handelsblatt.


Mercedes-Benz


Според информацията в последно време споровете между производители и доставчици стават все по-ожесточени. Bosch, например, не може да достави на Mercedes достатъчно 48-волтови батерии, заради което производителят на автомобили е загубил над милиард евро печалба.

В същото време BMW има проблеми с електронните спирачки на Continental. В резултат на това базираната в Мюнхен компания трябва да изтегли 130 000 автомобила, като цената на сервизната акция може да бъде няколкостотин милиона евро.

Конкурентът Audi също има проблем, като води тежък спор с производителя на части и оборудване Vitesco за предполагаемо дефектни ремъчни стартерни генератори. Поразителното във всички случаи е, че проблемите не засягат нови компоненти или сложен софтуер, а по-скоро детайли като спирачки или алтернатори.

Индустрията на доставчиците се оплаква, че нарастващите разходи и натиск при доставка на производителите са основната причина за подобни грешки. В същото време топ-мениджърите на Mercedes твърдят, че Bosch действа по „аматьорски начин“ и „не е за вярване какво се случва тук“.

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 9 ( преди 2 седмици )
    Сигур си фен на дойчен авариен дръгелен, не знам кво доставя PSA ама Рено доставя двигатели на мноу яките двигателисти от Штутгарт)))))
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Чук ( преди 2 седмици )
    Ха ха ми кат им е лском г***за на "премиум" дараците така ще е, и ще става по-зле...
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Онуфри ( преди 2 седмици )
    Маркетингов трик от времето на "изчезването" на чиповете. Част от производителите предпочитат да придават автомобилите си на зелено за да спестят разходи по задържане на наличности в дистрибуторските центрове,ъпгрейди,екстри, остаряване на склад.Рисково е заради наводнението на китайците.Може би ги бутат в спиралата на Фиат.
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Роки ( преди 3 седмици )
    До #3 анонимен:130000 автомобила по сто бона всеки, колко прави, колега?
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ОнясКонв ( преди 3 седмици )
    Доставчика е концерна PSA,
  • #8
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Цецо ( преди 3 седмици )
    Проблема е че при определяне кой ще е доставчика на първо място в критериите е цената. Качеството почти не играе роля. Дори от етаблирани фирми фирми се закува най евтиният вариант. От 25 години работя за немската автомобилна индустрия и от тогава карам само японски автомобили.
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Прави са да се оплакват, едно е двигателят да е маслояд, щото е нещо сложно, ама да се чупят натискателите на спирачка или съединител си е за бой.
  • #6
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Мечо Пух ( преди 3 седмици )
    Защо не си ги правите сами,като едно време?Няма да сте зависими и на загуба!Ама нали сте модерни и алчни!!
  • #5
    10 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 3 седмици )
    Това са последици, точно от компонетната криза по-рвеме на Ковида.Тогава всеки купуваше електронни компоненти от разни брокери на десторни цени и без никаква гаранция за качество.
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    По време на кризата с чиповете преди две-три години, автопроизводителите бяха доста силно изненадани, че вече не са фактор за доставчиците на компоненти. Общо взето техните бройки са малко на фона на потребителската техника, а същевременно изискванията им са доста високи, поради което доставчиците направо ги отсвирваха да не ги занимават с глупости. Може би дори Бош и Конти вече си имат по-доходоносни и лесни клиенти и са спрели да им цепят басма. Ще има връщане inhouse не само на софтуера май.