fallback

Toyota: Дизелът все още има дълго бъдеще

В компанията обмислят възможността тези двигатели да работят със синтетично гориво

Наскоро Volvo произведе последния си автомобил с дизелов двигател, но в Toyota виждат нещата по различен начин. Въпреки че популярността на дизеловите двигатели намаля през последните години, японският автомобилен производител твърди, че този вид мотори имат голямо бъдеще.

„Въпреки многото негативни коментари, дизелът не е мъртъв. И ще го има още много дълго време", коментира директорът по продажбите и маркетинга на Toyota Australia - Шон Ханли, цитиран от Drive.

Топ-мениджърът беше категоричен, че дизелът си остава „много надежден източник на гориво“, особено при тежки превозни средства като камиони и големи SUV. Ханли обаче признава, че дизеловият двигател трябва да се адаптира към все по-строгите разпоредби за емисиите, за да оцелее. По тази причина Toyota наскоро пусна Hilux с мека хибридна версия на 2,8-литровия четирицилиндров турбодизелов двигател.

Ханли не изключва възможността двигател с вътрешно горене да работи със синтетичен дизел. Едновременно с това Toyota се опитва да запази ДВГ жив, като го приспособи да работи с водород. За целта японската компания като тества прототипи на GR Yaris и GR Corolla на състезателната писта.

Преди няколко месеца бившият президент и настоящ председател на УС на компанията Акио Тойода обяви, че Toyota разработва ново семейство двигатели с вътрешно горене. Това явно показва намерението на компанията да продава автомобили с конвенционално задвижване в дългосрочен план.

Акио Тойода прогнозира, че чисто електрическите превозни средства никога няма да надминат пазарен дял от 30%. Останалите 70% от колите все още ще имат двигатели с вътрешно горене, работещи с бензин и дизел. И в Toyota смятат, че синтетичните горива и водородът могат да станат жизнеспособни алтернативи един ден.

За японския производител обаче ще бъде все по-трудно да продава автомобили с дизелови двигатели на пазари, където регулациите стават все по-строги, като един от основните от тях е ЕС. Много автомобилни компании постепенно премахнаха дизеловите двигатели от малките си коли в ЕС, което обяснява защо дизелите имат пазарен дял от едва 13,6% миналата година, което е спад от 16,4% спрямо предходната година.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Немците разказаха играта на дизела, те просто толкова си могат, но японците ще го възкресят. Не е като да не се е случвало досега, пример: ванкеловия двигател.
  • #6
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 4 - Мега сзлобно мкоментарче ... Ами ще дойде скоро 20270ма. Човекът е казал, каквото е казал. АКо не познае, ок ... Ако познае обаче, това е добре а него. В Клифорния щом отрезняха и взеха сериозно да обмислят, дали е реалистично, половината коли да станат електрически ... догодина или каквото е там ...
  • #5
    Striker ( преди 7 месеца )
    Джапанките много изостанаха и сега по всякакъв начин се опитват да оправдаят въртенето на едни и същи технологии. Дори ковидарите ги минаха, което е плачевно, но факт.
  • #4
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "Акио Тойода прогнозира, че чисто електрическите превозни средства НИКОГА няма да надминат пазарен дял от 30%. Останалите 70% от колите все още ще имат двигатели с вътрешно горене, работещи с бензин и дизел." Много ми се иска по-скоро да дойде 2027 година и да чуя оправданието на този 2027 година и да чуя оправданието какво точно е искал да каже с това НИКОГА. Като се имам предвид че е 70-годишен, вероятно е имал предвид, че няма да е в неговия живот но и това няма да познае. Ще ги доживее.
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Глупаво - водород. По-глупаво - синтетично гориво. Най-глупаво - toyota която вярва в първите две.
  • #2
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Прав си, че само един българин мисли така. Останалите мислят като тойота.
  • #1
    Факт ( преди 7 месеца )
    Дизелът е умрял. И няй якото е че един Българин мисли по добре от цялата компания Тойота сметайте колко са зле ония.
fallback
Последни