fallback

Toyota: Дизелът все още има дълго бъдеще

В компанията обмислят възможността тези двигатели да работят със синтетично гориво

Наскоро Volvo произведе последния си автомобил с дизелов двигател, но в Toyota виждат нещата по различен начин. Въпреки че популярността на дизеловите двигатели намаля през последните години, японският автомобилен производител твърди, че този вид мотори имат голямо бъдеще.

„Въпреки многото негативни коментари, дизелът не е мъртъв. И ще го има още много дълго време", коментира директорът по продажбите и маркетинга на Toyota Australia - Шон Ханли, цитиран от Drive.

Топ-мениджърът беше категоричен, че дизелът си остава „много надежден източник на гориво“, особено при тежки превозни средства като камиони и големи SUV. Ханли обаче признава, че дизеловият двигател трябва да се адаптира към все по-строгите разпоредби за емисиите, за да оцелее. По тази причина Toyota наскоро пусна Hilux с мека хибридна версия на 2,8-литровия четирицилиндров турбодизелов двигател.

Ханли не изключва възможността двигател с вътрешно горене да работи със синтетичен дизел. Едновременно с това Toyota се опитва да запази ДВГ жив, като го приспособи да работи с водород. За целта японската компания като тества прототипи на GR Yaris и GR Corolla на състезателната писта.

Преди няколко месеца бившият президент и настоящ председател на УС на компанията Акио Тойода обяви, че Toyota разработва ново семейство двигатели с вътрешно горене. Това явно показва намерението на компанията да продава автомобили с конвенционално задвижване в дългосрочен план.

Акио Тойода прогнозира, че чисто електрическите превозни средства никога няма да надминат пазарен дял от 30%. Останалите 70% от колите все още ще имат двигатели с вътрешно горене, работещи с бензин и дизел. И в Toyota смятат, че синтетичните горива и водородът могат да станат жизнеспособни алтернативи един ден.

За японския производител обаче ще бъде все по-трудно да продава автомобили с дизелови двигатели на пазари, където регулациите стават все по-строги, като един от основните от тях е ЕС. Много автомобилни компании постепенно премахнаха дизеловите двигатели от малките си коли в ЕС, което обяснява защо дизелите имат пазарен дял от едва 13,6% миналата година, което е спад от 16,4% спрямо предходната година.

fallback
  • #27
    До 21 ( преди 7 месеца )
    Е няма как да не си призная че в това мнение си 101% прав. Само едно не мога да разбера. Защо казваш че е за останалите е по-добре да изчакат по-добрите технологии, А мен постоянно ме питаш защо ги чакам? Аз винаги съм казвал че уважавам ентусиасти като тебе които са готови да платят premium-а върху цената, както на новите автомобили така и за новите технологии. както на новите автомобили така и за новите технологии. Както пък и за вас е добре че ни има нас, за да може да се отървете от тях.
  • #26
    До 20 ( преди 7 месеца )
    Toyota постоянно мрънка, че електромобилите няма да бъдеще, защото нямало изградена зарядни инфраструктура. За водородните също нямало. Трябвало да има по-големи субсидии. Постоянно са при политиците да си крънкат отлагане на забраните на ДВГ, А уж хибридите покривали нормите. Все нещо са недоволни. От какво се е оплакал Илон Мъск? За кой пазар? Какво иска от политиците? Tesla има ли лобисти като toyota? Плаща ли милиони за лобиране за промяна на законите?
  • #25
    Факт ( преди 7 месеца )
    Краят на дизела е само въпрос и то на кратко време с неговият край ще свършат гермянците и тойота.Хонда ще оцелеят по умни са те дизели нямат.
  • #24
    До РУК ( преди 7 месеца )
    Браво, поздравявам те! Наистина има ефект и мога само да те адмирирам! "Между стимулите и реакциите има пространство. В това пространство е нашата сила да ИЗБИРАМЕ нашия отговор. В нашия отговор лежи нашия растеж и нашата свобода." Виктор Франкл. Точно това ни различава от животните, които нямат този избор. По това си личат и интелигентните хора, които не реагират реактивно. Дали ще се ядосаш от нещо което някой друг е казал зависи единствено и само от твоя ИЗБОР, а не от отсрещната страна
  • #23
    РУК ( преди 7 месеца )
    До 23 - ама се усеща колко съм спокоен нали? :-) :-) :-) Практикувам Тай Чи от няколко седмици и тествам ефекта! Разгада ме! Свалям шапка! :-)
  • #22
    анонимен ( преди 7 месеца )
    РУКе, ти си моят герой. Продължаваш да комуникираш с "него". Това ще да е някаква много джиджана дзен философия за тренинг на нервите.
  • #21
    РУК ( преди 7 месеца )
    До 20 -да,някои трябва да го правят.Трябва да има такива които ги купуваме,въпреки, че са много далеч от пика на развитие.Трябва да има такива които да се набутват със заводи за производство на коли с кратък жизнен цикъл.Някои ще спечелят,повечето не.Но както няма нищо лошо повечето хора да изчакат по добрите технологии за да си купят ел.кола.И ще спечелят от това или поне няма да се набутат.Така няма нищо лошо някой да изчака по-добрите технологии за да започне да произвежда.И ще спечели о това
  • #20
    РУК ( преди 7 месеца )
    До 20 - кога са мрънкали Тойота?Всъщност Мъск мрънка много повече за това как трябвало да се развива пазара,а не се развивал както той искал.Тойота споделят тяхното мнение.В конкретната статия,че дизила ще продължи да е нужен за "тежки превозни средства като камиони и големи SUV".Кое е мрънкане и кое не е вярно в това.Като потребител с ел. кола и човек с бизнес свързан с автоиндустрията,смятам,че все още е голяма грешка и да се купува и да се инвестира в производство на ел.коли.
  • #19
    До 18 ( преди 7 месеца )
    Не са измислили нищо от това. Но и не са мрънкали за нищо като toyota на която все нещо и пречи. Като няма зарядни за водород, пардон за ток, измислят ги или купуват фирма за да ги произвежда и както виждаш са си поставили маратонска цел - от 33 000 до 20 милиона за цели 15 години и засега преизпълняват Плана.
  • #18
    РУК ( преди 7 месеца )
    До 16 - освен маратон е бизнес :-) Нима Тесла измислиха батерията?Нима тесла измислиха ел. двигателя?Нима Тесла създадоха инжинери, дизайнери, а не ги напазруваха на готово? Нима Тесла не напазаруваха фирми за софтуер и машини? Няма смисъл да тичаш в маратона на Ново Село, ако знаеш как да спечелиш маратона на Ню Йорк :-) "на готово" в бизнеса не е нещо лошо, а разумно. Щом до сега с "на готово" са първи в света,значи и с следващото "на готово" ще са първи
fallback
Последни