fallback

Toyota: Дизелът все още има дълго бъдеще

В компанията обмислят възможността тези двигатели да работят със синтетично гориво

Наскоро Volvo произведе последния си автомобил с дизелов двигател, но в Toyota виждат нещата по различен начин. Въпреки че популярността на дизеловите двигатели намаля през последните години, японският автомобилен производител твърди, че този вид мотори имат голямо бъдеще.

„Въпреки многото негативни коментари, дизелът не е мъртъв. И ще го има още много дълго време", коментира директорът по продажбите и маркетинга на Toyota Australia - Шон Ханли, цитиран от Drive.

Топ-мениджърът беше категоричен, че дизелът си остава „много надежден източник на гориво“, особено при тежки превозни средства като камиони и големи SUV. Ханли обаче признава, че дизеловият двигател трябва да се адаптира към все по-строгите разпоредби за емисиите, за да оцелее. По тази причина Toyota наскоро пусна Hilux с мека хибридна версия на 2,8-литровия четирицилиндров турбодизелов двигател.

Ханли не изключва възможността двигател с вътрешно горене да работи със синтетичен дизел. Едновременно с това Toyota се опитва да запази ДВГ жив, като го приспособи да работи с водород. За целта японската компания като тества прототипи на GR Yaris и GR Corolla на състезателната писта.

Преди няколко месеца бившият президент и настоящ председател на УС на компанията Акио Тойода обяви, че Toyota разработва ново семейство двигатели с вътрешно горене. Това явно показва намерението на компанията да продава автомобили с конвенционално задвижване в дългосрочен план.

Акио Тойода прогнозира, че чисто електрическите превозни средства никога няма да надминат пазарен дял от 30%. Останалите 70% от колите все още ще имат двигатели с вътрешно горене, работещи с бензин и дизел. И в Toyota смятат, че синтетичните горива и водородът могат да станат жизнеспособни алтернативи един ден.

За японския производител обаче ще бъде все по-трудно да продава автомобили с дизелови двигатели на пазари, където регулациите стават все по-строги, като един от основните от тях е ЕС. Много автомобилни компании постепенно премахнаха дизеловите двигатели от малките си коли в ЕС, което обяснява защо дизелите имат пазарен дял от едва 13,6% миналата година, което е спад от 16,4% спрямо предходната година.

fallback
  • #17
    До 13 ( преди 7 месеца )
    Едва ли през 2017 дизела е бил 1.2%.Бих казал над 40% е бил тогава
  • #16
    До 14 ( преди 7 месеца )
    Тоест те са тарикатите, които ще изчакат останалите да развият технологиите, а те да ги вземат на готово, както и досега правят. Вземат готов разработен модел от чужда марка и слагат емблемата. С електромобила subaru soltera както виждаш не им се получи. Да падат колелата на първия им електромобил си беше пълна излагация. На това ли му казваш успех? Правилно казваш че производството е маратон. Не можеш да се включиш в последните 100 метра и да ги вземеш на sprint за да спечелиш маратона.
  • #15
    РУК ( преди 7 месеца )
    До 12 - всички производители на ел. коли, може би без BMW, Audi и Порше,в момента имат залежаващи готови бройки.Дори и Тесла.За Дачия,Рено,MG са ама хиляди и то вече остарели модели.Но в нито едно представителство на Тойота, не съм видял, мисля,че имат само един ел. модел,да са наредени по паркингите покрити с прах.Дали им е грешна стратегията според теб? :-)
  • #14
    До 12 ( преди 7 месеца )
    Смятам, че имат достатъчно акъл да произвеждат това което се търси и да продават най-много от него. Стратегията да изчакат максимално развитие на батерии и ел. задвижване, вместо да се хвърлят в инвестиции в технологии и поточни линии за милиарди, които ще са с адски къс живот, за мен е правилна. Производството на автомобили е маратон.А те за сега успяват да тичат в пътеката с най-много продажби.И съм сигурен,че когато масата клиенти искат електрички,те ще предложат такива и то добри.
  • #13
    До 11 ( преди 7 месеца )
    12% през 2023. А колко процента бяха 5 години по-рано през 2017? 1,2% и станаха 10 пъти повече само за 5 години. След още пет години колко смяташ, че ще са станали тези 12%?
  • #12
    До 10 ( преди 7 месеца )
    Това което описваш е най-разумния подход. Но не мислиш ли че на toyota нещо и липсва едно от задвижванията? Смяташ ли че toyota може да се задържи на върха ако продава само автомобили които се движат извън асфалта и никога не са виждали асфалт в живота си? Дали това е правилна стратегия? Какво лошо има освен настоящите продажби да продава допълнително и по още 1, 2 А защо не и 3 милиона електромобила годишно? Да даде истински избор на клиентите си, за да не се налага да сменят марката?
  • #11
    С 12% ( преди 7 месеца )
    пазарен дял голямо бъдеще имат
  • #10
    РУК ( преди 7 месеца )
    Тойота има коли по всяка точка на глобуса където е суша,буквално. Защо е необходимо да следва стратегия на производители които правят коли да стигат от зарядно до зарядно.Замислете се малко каква е моделната гама на Тойота какъв е обхвата им от клиенти.Тойота са произвели стотици хиляди автомобили които първия и единствен асфалт който са видели е от завода до контейнера и после е само пустиня,джунгла и степи.Да се очаква такъв производител да залага само на едно задвижване,е доста плоско :-) :-)
  • #9
    До 7 ( преди 7 месеца )
    Вярно е колега. Преди дизелът беше масов, А сега масови са японските ванкелови двигатели. Най-добрите с най-много продажби. Клиентите се чудят водороден автомобил ли да си купят или такъв с ванкелов двигател. Само това е дилемата. Да са живи и здрави японците!
  • #8
    До 6 ( преди 7 месеца )
    Тоест приемаш че моя залог срещу неговия е злоба? Къде видя злоба? Аз си имам мнение и той си има. Засега все той не е познал. Не позна за водорода, Не позна за твърдотелните батерии за които обещава да започне производство след три години от 2010 година насам. Но най-вече няма да познае за НИКОГА 30%. Хората са казали "никога не казвай никога" Повечето клиенти ще изчакат прословутото изравняване на цените. Когато това стане, 30% ще бъдат преминати за по-малко от година две след това.
fallback
Последни