Наскоро Volvo произведе последния си автомобил с дизелов двигател, но в Toyota виждат нещата по различен начин. Въпреки че популярността на дизеловите двигатели намаля през последните години, японският автомобилен производител твърди, че този вид мотори имат голямо бъдеще.
„Въпреки многото негативни коментари, дизелът не е мъртъв. И ще го има още много дълго време", коментира директорът по продажбите и маркетинга на Toyota Australia - Шон Ханли, цитиран от Drive.
Топ-мениджърът беше категоричен, че дизелът си остава „много надежден източник на гориво“, особено при тежки превозни средства като камиони и големи SUV. Ханли обаче признава, че дизеловият двигател трябва да се адаптира към все по-строгите разпоредби за емисиите, за да оцелее. По тази причина Toyota наскоро пусна Hilux с мека хибридна версия на 2,8-литровия четирицилиндров турбодизелов двигател.
Ханли не изключва възможността двигател с вътрешно горене да работи със синтетичен дизел. Едновременно с това Toyota се опитва да запази ДВГ жив, като го приспособи да работи с водород. За целта японската компания като тества прототипи на GR Yaris и GR Corolla на състезателната писта.
Преди няколко месеца бившият президент и настоящ председател на УС на компанията Акио Тойода обяви, че Toyota разработва ново семейство двигатели с вътрешно горене. Това явно показва намерението на компанията да продава автомобили с конвенционално задвижване в дългосрочен план.
Акио Тойода прогнозира, че чисто електрическите превозни средства никога няма да надминат пазарен дял от 30%. Останалите 70% от колите все още ще имат двигатели с вътрешно горене, работещи с бензин и дизел. И в Toyota смятат, че синтетичните горива и водородът могат да станат жизнеспособни алтернативи един ден.
За японския производител обаче ще бъде все по-трудно да продава автомобили с дизелови двигатели на пазари, където регулациите стават все по-строги, като един от основните от тях е ЕС. Много автомобилни компании постепенно премахнаха дизеловите двигатели от малките си коли в ЕС, което обяснява защо дизелите имат пазарен дял от едва 13,6% миналата година, което е спад от 16,4% спрямо предходната година.