fallback

Toyota: Дизелът все още има дълго бъдеще

В компанията обмислят възможността тези двигатели да работят със синтетично гориво

Наскоро Volvo произведе последния си автомобил с дизелов двигател, но в Toyota виждат нещата по различен начин. Въпреки че популярността на дизеловите двигатели намаля през последните години, японският автомобилен производител твърди, че този вид мотори имат голямо бъдеще.

„Въпреки многото негативни коментари, дизелът не е мъртъв. И ще го има още много дълго време", коментира директорът по продажбите и маркетинга на Toyota Australia - Шон Ханли, цитиран от Drive.

Топ-мениджърът беше категоричен, че дизелът си остава „много надежден източник на гориво“, особено при тежки превозни средства като камиони и големи SUV. Ханли обаче признава, че дизеловият двигател трябва да се адаптира към все по-строгите разпоредби за емисиите, за да оцелее. По тази причина Toyota наскоро пусна Hilux с мека хибридна версия на 2,8-литровия четирицилиндров турбодизелов двигател.

Ханли не изключва възможността двигател с вътрешно горене да работи със синтетичен дизел. Едновременно с това Toyota се опитва да запази ДВГ жив, като го приспособи да работи с водород. За целта японската компания като тества прототипи на GR Yaris и GR Corolla на състезателната писта.

Преди няколко месеца бившият президент и настоящ председател на УС на компанията Акио Тойода обяви, че Toyota разработва ново семейство двигатели с вътрешно горене. Това явно показва намерението на компанията да продава автомобили с конвенционално задвижване в дългосрочен план.

Акио Тойода прогнозира, че чисто електрическите превозни средства никога няма да надминат пазарен дял от 30%. Останалите 70% от колите все още ще имат двигатели с вътрешно горене, работещи с бензин и дизел. И в Toyota смятат, че синтетичните горива и водородът могат да станат жизнеспособни алтернативи един ден.

За японския производител обаче ще бъде все по-трудно да продава автомобили с дизелови двигатели на пазари, където регулациите стават все по-строги, като един от основните от тях е ЕС. Много автомобилни компании постепенно премахнаха дизеловите двигатели от малките си коли в ЕС, което обяснява защо дизелите имат пазарен дял от едва 13,6% миналата година, което е спад от 16,4% спрямо предходната година.

fallback
  • #37
    До 36 ( преди 7 месеца )
    Така или иначе технологиите на електромобилите и по-скоро на батериите се развиват и поевтиняват. Поддържам тезата ти, че проблемът за навлизането на батериите е икономически, защото технологично вече са достатъчно узрели за да имат практическо приложение. Но китайците вече се грижат и за това. Партията преди две-три седмици им нареди, че новото трио в икономиката с което ще залеят света ще са батерии електромобили и фотоволтаици. Фотоволтаиците вече са на безценица, следват останалите.
  • #36
    анонимен ( преди 7 месеца )
    #34, не е проблемът в административните мерки, а в цените. Има малък процент от хора, които не искат ел. коли поради съображения, свързани с емоции, удоволствие от каране... Масово обаче новите коли са с CVT - там няма нито емоция, нито кеф. Ел. колите са с повече емоции. Но като е много по-скъпо, много ясно, че хората искат старата технология. Само, че и тя е супер скъпа вече. За германците разликите не са големи, но за Южна Европа не е така. Оскъпяването на ДВГ колите, ще доведе ел. колите.
  • #35
    До 34 ( преди 7 месеца )
    Хубаво би било законодателните мерки да НЕ пречат да бъде постигната. Към момента както в Германия така и в други части на Европа развитието на зарядната инфраструктура се спъва бюрократично, въпреки желанието на инвеститорите. Стига се до абсурдните изисквания да си изкарват документи какви са замърсяванията на въздуха от зареждането и други подобни. В България става много по-лесно и си личи по резултатите. Имаме една от най-добре развитите зарядни инфраструктури в Европа, но няма електромобили
  • #34
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Хубава визия, но ако може да не включва административни и законодателни мерки, за да бъде постигната.
  • #33
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Все пак ми е приятно да си говоря с тебе като игнорирам обидните квалификации. Благодаря, че вече ми ги спестяваш. Оценявам го. Идеята ти за визия 2050 много ми хареса. Даде ми Нова парадигма. Да не гледам от днес до 2050 година, а от 2050 година назад до днес. Ти как си представяш че изглежда света през 2050 ако всичко се е развило по идеален според тебе начин? Моята визия я знаеш 50% от автомобилите са електрически, зарядна на всяко паркомясто и съхранение на ВЕИ в батериите им. Смарт грид.
  • #32
    До РУК ( преди 7 месеца )
    Моето мнение винаги е било, че когато се говори за световни събития и трендове, особено както се изрази за Световна визия 2050, не е редно да говорим от личен опит и с гледане през терасата през 2024. Свързано е с прекалено много емоции и предразсъдъци. Пък и какъв личен опит мога да споделя при сравнението на синтетични горива водород и електричество? Какъв е твоя личен опит с всяко едно от тях? Видял си и споделяш недостатъците на електромобилите, но на другите изпитал ли си ги лично?
  • #31
    Смех ( преди 7 месеца )
    Дизел 2015 50% от пазара 2023 13.4% от пазара и тия викат че имал бъдеще.
  • #30
    РУК ( преди 7 месеца )
    До 27 - казвал съм ти много пъти.Хвалиш тази технология твърде много,без да я ползваш. Преувеличаваш плюсове,неглижираш минуси,без да си се сблъскал с тях за продължителен период от време.И най-вече, отричаш възможността да съществува друга технология на задвижване.Правиш две от нещата които са ми най-антипатични.И изобщо не е лично,на всеки бих реагирал така.А виждаш,че когато не си твърде фанатичен,може да стане разговор.И не е заради Тай Чи.:)Бива да търсиш причини и в теб от време на време
  • #29
    Факт ( преди 7 месеца )
    На тия от тайота май не им е ясно че акоюима водородни коли то те ще работят с ел двигатрли и горивни клетки а не с двг
  • #28
    Факт ( преди 7 месеца )
    Автомобилният сектор е в дълбока криза.Не се мисли как да се правят системи за задвижване а как да се правят инфонтеймънт системи.Автомобила губи смисъла си такъв вече отдавна няма в градовете където има изградено метро или монорейл остава и извън графовете да изчезне където вече евтиният авиотранспорт и влякове все повече го тъпанат и край с моторизираните каруци.
fallback
Последни