IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-губещите и най-печелившите автомобилни компании

След две години пауза Toyota се връща на върха в класацията на Automedia за нетна печалба

Пандемия, локдауни, проблеми с доставките, криза за чипове, войни: последните няколко години бяха изпълнени с всевъзможни препятствия за автомобилните производители. Но също така бяха небивало доходни за тях. Заради създадения дефицит за автомобили цените им се повишиха осезаемо; в същото хората бяха склонни да харчат повече след шоковете на 2020. В резултат на това печалбите на производителите скочиха до небето. През 2023 повечето от тези ефекти бяха вече изчерпани, но, ако се съди по традиционната класация на Automedia.bg за най-печелившите автомобилни компании, това ни най-малко не се е отразило на резултатите. Със съвсем малко изключения, автомобилната индустрия се радва на небивало финансово благополучие.
  
  
нови коли доставка
  
     
Както обикновено, класацията ни разглежда основно компаниите, които имат глобален обхват - но вече сме включили повече китайски производители след засилената им експанзия напоследък. Подреждането е на база нетна печалба за 2023 година, като трябва да имате предвид, че някои данни са консолидирани, някои са още предварителни, а в случая с японските компании става дума за прогнози, които трябва да се потвърдят едва след месец-два.
   
    
От най-губещите до най-печелившите автомобилни компании (ГАЛЕРИЯ):


 
  

0 от 500
  • #80
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 77 ( преди 1 месец )
    Е така де! Тесла също имаше такива идеи. Да продава електрическото задвижване на автомобилните производители, включително и за техните модели, а те от своя страна да произвеждат електромобили с марка Тесла. Даже започнаха, като Тесла продаваше батерии и задвижвания както на toyota така и на mercedes, а mercedes им даваха части да си сглобяват теслите. Както mercedes така и toyota бяха акционери в Тесла. Смело може да се каже, че ако не бяха те, Тесла нямаше да съществува. Така се почва.
  • #79
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Ахахаха ( преди 1 месец )
    Ееее Митбъстър, значи скоро вече ще си купиш електричка щом ще станат по-евтини от хибрида и бензина! Само след 6 години да не обянсяваш пак, че "вместо много по-мощен икономичен и евтин електромобил от която и да е марка" оставаш на дизел, защото за твоите нужди е по-изгоден
  • #78
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 73 ( преди 1 месец )
    "Питам те xiaomi колко пазарен дял ще вземе от toyota" не разбираш, че задаваш въпроси които тук никой не го интересуват и не си задава, а изискваш задължителни отговори. И когато не ти се отговори си мислиш, че си направил нещо голямо. Колко кродила ще има в реката Нил, ако Xiaomi продават повече коли от колкото Дукати "пистарки"?
  • #77
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 73 ( преди 1 месец )
    Със същия успех може да питаш и точно колко телефона ще произведе Тойота. Колата на Xiaomi се произвежда от BAIC Group!!!! Това, че са напляскали логата от телефоните си на кола, не значи, че са станали автомобилен производите. Същото можеха да направят и Apple, но залитнаха да правят нещо много авангардно и се отказах.Същото могат да направят Самсунг, Гугъл и Huawei за няколко месеца. Същото правят в Маскве с москвича. Брандирането не е производство!
  • #76
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 67 и 74. ( преди 1 месец )
    Тоест разчитате че има някакъв шанс за телепортация през 2030? Само питам. Защото според мен нулев шанс. За сметка на това шанса електромобилите да са по-евтини е над 60%. Следователно никой не би си купил по-скъпа хибридна toyota, вместо много по-мощен икономичен и евтин електромобил от която и да е марка, включително toyota ( дай Боже да са прогледнали). Попитах ви в прав текст, смятате ли че модата на електромобилите ще отмине? Няма ако във въпроса. Какво мислите, ако мислите, а не вярвате?
  • #75
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 72. ( преди 1 месец )
    Кратко ясно и конкретно съм попитал за един-единствен параметър - цената.
  • #74
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 67 ( преди 1 месец )
    Няма как да не поздравя този коментар! Много на място, много описателен, много точен!
  • #73
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 71 ( преди 1 месец )
    Поправи ме, ако греша, но toyota не беше ли автомобилна фирма? Електромобилите не са ли леки автомобили? Xiaomi не произвеждаше ли битова електроника и смартфони? Не те питам toyota колко смартфона ще произведе след 2 години ех колко пазарен взел ще вземе от xiaomi. Питам те xiaomi колко пазарен дял ще вземе от toyota и останалите автомобилни производители, въпреки че досега не са произвели нито един автомобил. Е как точно toyota си прави планове в такъв случай? Спрямо настоящите си сектанти?
  • #72
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 68 ( преди 1 месец )
    Не, в прав текст ти каза, че задаваш излишни, несвързани въпроси! Ако, ако, ако, ама ако, ако, и все пак ако ...... Кому е нужно да се сравнява електричекси с хибриден автомобил? Кое точно ще им сравняваш, разход на бензин? Капацитет на батерия? Или дижурното - ускорение от 0 до 100? Да не забравяме,че и сега масовия пазар търси коли между 110 и 200 коня с ускорение между 7 и 11 секунди и никому ненужното ускорение 3 сек. за семеен седен или SUV е само за пъчене,защото с друго няма какво.
  • #71
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До 63 ( преди 1 месец )
    Аз мога да се обзаложа, че още тази година Дукати ще продадат повече "пистарки" от Тойота, но това какво общо има с общия брой продадени коли от Тойота? Тойота да са си поставили за цел да продават най-много електрички или повече електрички от някого? НЕ! Ти им поставяш цели, които нямат нищо общо с тяхната визия и се хващаш на бас, че няма да изпълнят твоите цели? Твърде несериозни разсъждения! Само лаф да става