IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-губещите и най-печелившите автомобилни компании

След две години пауза Toyota се връща на върха в класацията на Automedia за нетна печалба

Пандемия, локдауни, проблеми с доставките, криза за чипове, войни: последните няколко години бяха изпълнени с всевъзможни препятствия за автомобилните производители. Но също така бяха небивало доходни за тях. Заради създадения дефицит за автомобили цените им се повишиха осезаемо; в същото хората бяха склонни да харчат повече след шоковете на 2020. В резултат на това печалбите на производителите скочиха до небето. През 2023 повечето от тези ефекти бяха вече изчерпани, но, ако се съди по традиционната класация на Automedia.bg за най-печелившите автомобилни компании, това ни най-малко не се е отразило на резултатите. Със съвсем малко изключения, автомобилната индустрия се радва на небивало финансово благополучие.
  
  
нови коли доставка
  
     
Както обикновено, класацията ни разглежда основно компаниите, които имат глобален обхват - но вече сме включили повече китайски производители след засилената им експанзия напоследък. Подреждането е на база нетна печалба за 2023 година, като трябва да имате предвид, че някои данни са консолидирани, някои са още предварителни, а в случая с японските компании става дума за прогнози, които трябва да се потвърдят едва след месец-два.
   
    
От най-губещите до най-печелившите автомобилни компании (ГАЛЕРИЯ):


 
  

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 8 ( преди 1 месец )
    За да не си говорим празни приказки, Какво е мнението на toyota за досегашните милиардни инвестиции във водорода? Доколкото си спомням сами обявиха че toyota mirai е била пълен провал и голяма грешка. Нещо което ви повтарям от години на база физични закони, които toyota не може да промени с лобиране. Дали няма да кажат същото за изоставането при електромобилите след няколко години. Пак на база физични закони - транспорта с най-евтината енергия, която ще става все по-евтина и излишна.
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Тесльо, първо в печалбата на Тесла има едни 5.9 милиарда данъчни облекчения, които не са точно спечелени от тях. Второ, Тойота прави печалбата си от клиенти, не от субсидии и субсидирани продукти като китайски батерии. Ако махнеш субсидиите, Тесла ще заеме достойно място сред другите електричкаджии в класацията - начело по загуба.
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ей, не знам Тойота как са оцелели и доминирали толкова години без да правят стратегически инвестиции. Имат някакъв страшен късмет с това късогледство да гледат да правят печалби тримесечие за тримесечие, или най-много година напред. Виж наш Митьо Бустеров и шефът на Херц (вече бивш) обаче ги разбират работите с дългосрочните визии и стратегии. Многоходови гамбити са това, не е току-така, ама Митьо ги разгадава някъде около 5-6 хода напред.
  • #7
    1 rate up comment 7 rate down comment
    До 5,6 и 7 ( преди 1 месец )
    Пак ли си решил да се излагаш в защитата на toyota? Осъзнаваш ли, че toyota има само 2 пъти по-голяма печалба при положение че е продала 6 пъти повече автомобили? Тоест след огромните намаления на цените с 10-20 000 долара, Тесла продължава да печели по три пъти повече от продаден автомобил от toyota. Честно казано очаквах, че при тази агресивна ценова война Тесла ще е с минимална печалба. При това тези намалени цени са съчетани с повишено качество и въпреки това по-ниска себестойност.
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    "След две години пауза Toyota се връща на върха в класацията на Automedia за нетна печалба." Automedia, какви ще да са тия ваши критерии за нетна печаба, по които Тойота не е била водеща през тия две години пауза?
  • #5
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Къзе е Митьо и другия откачалник, да ни казват как Тесла доминирала пазара и след неколко години Япония шяла да остане без коли.
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Хех, Тойота освен че водят, са и няколко обиколки пред останалите.
  • #3
    2 rate up comment 6 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    Запиши си го някъде, за да не се извърташ, след пет-шест години, дотогава го чети всеки ден по 10 пъти и се опитай за пет години да го разбереш. Toyota разчита на краткосрочни печалби, които ще са в огромни през следващите няколко години, докато останалите, реинвестират печалбите си в електромобилни технологии. И след това ТОЙОТА НЯМА ДА ФАЛИРА!
  • #2
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Мда ( преди 1 месец )
    Тази Тойота с 27,56 Млрд. печалба ли щеше да фалира или за някоя друга фалираща Тойота се говори постоянно тук? Най интересно е, че точно тези които много подскачат като се каже "фалит на Тесла", точно те "фалират" всички останали производители .....
  • #1
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Пак манипулации ( преди 1 месец )
    "Проблемът на Tesla идва от твърде високите цени на акциите на компанията в предишните години, като през 2021 те дори надхвърлиха 370 долара. При тазгодишната доходност на акция от 4.73 долара, инвестицията в купена тогава акция би се изплатила теоретично за 78 години. Дори и при сегашните доста по-ниски цени на книжата на Tesla пак ще са нужни към 37 години. За сравнение при BMW актуалният показател е 6 години." Като ще говорите за шест години дайте цените оттогава? На 29 март 2019 са 18,66$