IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-печелившите и най-губещите автомобилни компании

От Tesla до Toyota: кой как се справи финансово през 2019 година

Колко печели - или губи - дадена автомобилна компания, на пръв поглед е от значение само за акционерите й. Но всъщност финансовото състояние на производителите би трябвало сериозно да вълнува и техните клиенти. Компания с хронични парични затруднения трудно ще отдели ресурс да развива нови технологии и да повишава качеството. От друга страна, понякога пък именно пренебрегването на качеството и икономията от материали правят най-големите печалби.


Tesla, златна

В класацията на Automedia сме включили 19-те най-големи като обем производители, а също и Tesla, която още няма нужния мащаб, но пък е автомобилната компания с най-висока пазарна капитализация. Не са включени китайски компании - макар че поне две от тях имат над 1 млн. автомобила годишно производство, част от него е в джойнт-венчъри с чужди компании.
Данните за печалбата на японските компании е на база прогнози, защото в Япония финансовата година приключва в края на март.

Резултатите на автомобилните компании за 2019 година:


 

0 от 500
  • #48
    1 rate up comment 3 rate down comment
    васо ( преди 6 дни )
    Беше хубаво и да се направи разбор, кой къде продава.Щото тука номер 1 продава коли на канибалите и чаршафите, а там където колите имат мигачи и чистачки, или не се надбягваш с кравите, е по различно.Или пък, недай Боже ,да има годишен преглед.
  • #47
    2 rate up comment 6 rate down comment
    ethr ( преди 1 седмица )
    Статията е неточна..Ваг са на второ място
  • #46
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Качеството е най-добрата реклама. Японците са го разбрали този принцип и доста умело го прилагат не само в автомобилния бранш. Всеки японски продукт е синоним на качество. Когато си купиш нещок японско, знаеш, че е направено така, че да служи дълго и безпроблемно, като е съчетало най-добрите и полезни характеристики на приемлива цена. Има и още много други неща, но мисля тези са основните, за да са успешни някои автомобилни марки, а други не толкова.
  • #45
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Системата на Тойота за производствените структури и контрола на качеството е най-доброто и се изучава във всички технически университети в света, включително и в Германия. Германските инженери го учат на теория, но на практика все още не могат да го приложат. Резултатите го показват. Само една японска автомобилна компания да има печалба колкото всичките немски е доста показателно. Немските марки ни заливат с реклами по медиите, докато японците рекламират продуктите не в медии, а с качество.
  • #44
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Хехехе, 5 страници коментари. Без да ги чета, мога да се хвана на бас, че повечето коментари са на един индивид, плюещ по всичко японско. Като гледам добрите печалби на японците, няма начин да не си е избил комплексите в писане на простотии. Не е добре с главата... Колкото до печалбите, японците са добре представени от всичките си марки и има защо. Добре са оптимизирали и рационализирали производството си. Системата на Тойота за производствените структури и контрола на качеството е най-доброто.
  • #43
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Аз проблеми нямам, както и останалите тук. Само ти имаш нужда да се самоизтъкваш - явно няма пред кого иначе. Или няма как в реалността :D
  • #42
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    #39 В какво вярваш си е лично твой проблем и мен не ме засяга. ГолЕм бизнесмен никога не съм споменавал, че съм. Твоите фантазии си ги запази за себе си! И между другото, дори в Германия има умни хора с бизнес, които карат Тойота. Ако не ми вярваш влез в тубата. Там има канали на доста богати германци, които са фенове на Тойота и карат Тойота. Разбира се това е Германия, а не БГ, където всеки с малко пари иска да си вземе немски "премиум" втора ръка, за да се покаже пред другите...
  • #41
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До долния ( преди 1 седмица )
    Бе ти си паркирай неуДачията и си свиркай чалга! Остай ги баровците да се мъчат в Мерцедеси и БМВ-та.
  • #40
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Хахаха ( преди 1 седмица )
    Лелееее... отново не вярвам на очите си... Възможно ли е?! Пластмасата по-силна от ПРЕМИУМА?! Без думи съм. "Мерджана" "Бавареца" и "гОуфу груг" по-слаби от японеца....?! Има нещо сбъркано колеги. Ама като се замисли човек, друго си е пред Плаза, Планета и другите "премиум Барчета" да си паркирал "ПРЕМИУМ БРАНД" ПОЗДРАВИ!
  • #39
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Та викаш, си голем бизнесмен в Германия, а също и фен на Тойота....... що ли нещо не ти вярвам.....