Колко печели - или губи - дадена автомобилна компания, на пръв поглед е от значение само за акционерите й. Но всъщност финансовото състояние на производителите би трябвало сериозно да вълнува и техните клиенти. Компания с хронични парични затруднения трудно ще отдели ресурс да развива нови технологии и да повишава качеството. От друга страна, понякога пък именно пренебрегването на качеството и икономията от материали правят най-големите печалби.
В класацията на Automedia сме включили 19-те най-големи като обем производители, а също и Tesla, която още няма нужния мащаб, но пък е автомобилната компания с най-висока пазарна капитализация. Не са включени китайски компании - макар че поне две от тях имат над 1 млн. автомобила годишно производство, част от него е в джойнт-венчъри с чужди компании.
Данните за печалбата на японските компании е на база прогнози, защото в Япония финансовата година приключва в края на март.
Резултатите на автомобилните компании за 2019 година:
Нетна загуба: 3.95 млрд. евро
Продажби: 0.578 млн. автомобила
Британският премиум производител, част от групата на индийската Tata, преживя много тежка година и едва в последното тримесечие показа признаци на съвземане. Свиването на китайските продажби и търговското напрежение със САЩ, най-големия пазар на Land Rover, вкара компанията на червено с 358 млн. лири (393 млн. евро). Към това обаче се прибавят и извънредни разходи от 3.1 млрд. лири покрай плана за преструктуриране и от отписването на активи.