IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-печелившите и най-губещите автомобилни компании

От Tesla до Toyota: кой как се справи финансово през 2019 година

Колко печели - или губи - дадена автомобилна компания, на пръв поглед е от значение само за акционерите й. Но всъщност финансовото състояние на производителите би трябвало сериозно да вълнува и техните клиенти. Компания с хронични парични затруднения трудно ще отдели ресурс да развива нови технологии и да повишава качеството. От друга страна, понякога пък именно пренебрегването на качеството и икономията от материали правят най-големите печалби.


Tesla, златна

В класацията на Automedia сме включили 19-те най-големи като обем производители, а също и Tesla, която още няма нужния мащаб, но пък е автомобилната компания с най-висока пазарна капитализация. Не са включени китайски компании - макар че поне две от тях имат над 1 млн. автомобила годишно производство, част от него е в джойнт-венчъри с чужди компании.
Данните за печалбата на японските компании е на база прогнози, защото в Япония финансовата година приключва в края на март.

Резултатите на автомобилните компании за 2019 година:


 

0 от 500
  • #17
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Явно ROBI ... ( преди 4 години )
    яко е преял с ориз и ето ги последствията.
  • #16
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 4 години )
    нетната печалба на паразита рено е спаднала стотици пъти - безпрецедентно! Щото Нисан ги отстраниха от хранилката.
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Русия ( преди 4 години )
    АвтоВаз има повече печалба от наркоманцити.
  • #14
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 години )
    Матричните диодни фарове на немците всъщност се представят по-зле от не-матричните на Тойота и Лексус. Всичките им технологии са такива - маркетингови дитирамби без реално покритие. Да не забравяме че рекламираха дизелите си като "чисти" а *** европейци купуваха ли купуваха... Сега плачат че се били обезценили. Ами така е - *** никой не иска.
  • #13
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 години )
    Хех, точно така - Тойота и всички останали. Те разработват реални високи технологии - чисти хибриди, с които покриват с лекота всякакви стандарти за вредни емисии. За да постигнат същото, немците сега трябва да изсипят милиарди за електромобили и да пълнят джобовете на китайци, корейци и японци за батерии.
  • #12
    3 rate up comment 8 rate down comment
    ss ( преди 4 години )
    Ле ле, те сега ще взема да си изхвърля S-klasse-то,/ тя е от 2007/, и ще скоча да си взема Тойота!
  • #11
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Ле ле! Toyota направо отнасят VAG! Немците им дишат праха.
  • #10
    4 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    ROBI, разбирам, че карането на 23-годишен сивик поражда агресия и бягство от реалността, но все пак има медикаменти, които помагат :D
  • #9
    12 rate up comment 2 rate down comment
    ( преди 4 години )
  • #8
    4 rate up comment 13 rate down comment
    номер 8 ( преди 4 години )
    Германците просто продават на клиенти с по-високи изисквания, докато печалбата на Тойота и Хонда идва почти изцяло от американския пазар, където животът на автомобилите е кратък заради високата покупателна способност и затова могат да си позволят такова качество, че на Такома например да се пречупва носещата рама от ръжда