Мнозинството хора имат доста ясна представа кои са най-големите автомобилни производители. Но кои са най-печелившите? И има ли това значение за крайния купувач? Логично е, че компания, която е на загуба и има материални затруднения, трудно може да отделя средства за развойна дейност или за повишаване на качеството - и затова трябва да подхождаме към нейните модели с внимание.
От друга страна, и гоненето на висок марж на печалбата невинаги е в интерес на клиента - в края на краищата то се постига, като в автомобилите се влага малко като материали, труд и нови технологии, а за сметка на това се увеличава цената им.
Така че е трудно да се определи точно връзката между финансовото състояние на една компания и качеството на автомобилите й. Но все пак това е информация, която е полезно да се знае. Затова Automedia.bg се порови във финансовите отчети, за да установи кой производител в каква кондиция е в началото на 2021 година. Класацията ни обхваща компаниите с глобален обхват и пренебрегва няколко китайски производителя, които съвсем скоро ще са равноправни конкуренти на традиционните имена. Фокусирали сме се върху фирмите в масовия сегмент, като сме добавили Ferrari, като база за сравнение със свръхлуксозния сегмент, и Tesla, като символ и лидер на новата вълна производители на електромобили.
Най-печелившите производители през 2020 (ГАЛЕРИЯ):
През 2020 французите отчитат 21% спад в продадените автомобили (2.95 милиона бройки), и 22% спад в оборота (43.5 млрд. евро). Нетният финансов резултат обаче е катастрофално по-лош от този през 2019. Преди година Renault бе на червено с 19 милиона евро, а сега - с 8.046 милиарда, което е най-лошият резултат в историята на компанията. Главната причина е в пропадането на Nissan, където Renault е главен акционер и откъдето идваше лъвският дял от печалбата в последните години.