В наши дни повечето автомобили с ДВГ са оборудвани с поне един турбокомпресор, като спокойно може да се твърди, че това устройство промени индустрията. Задвижван от потока от изгорели газове, турбокомпресорът компресира входящия въздух и го насочва в горивната камера, като по този начин повишава мощността на двигателя.
Суперчарджърът - друго популярно устройство с принудителна индукция, се появява много преди турбото, но основната разлика между двете е, че компресорът се задвижва механично и следователно осигурява по-малко икономия на гориво.
Швейцарският инженер Алфред Бючи за първи път патентова турбокомпресор през 1905 г., но ще трябва да мине повече от половин век, докато такова устройство бъде добавено към сериен автомобил. Независимо от това, то бързо се превърна в технология в автомобилния сектор и днес се използва от почти всички производители на автомобили, които все още разработват ДВГ.
Петте най-важни автомобила с турбокомпресор (ГАЛЕРИЯ):
Четирицилиндровият двигател генерира 135 к.с. и 216 Нм въртящ момент, което позволява ускорение до 100 км/ч за под 9 секунди. Това може да не звучи впечатляващо днес, но за своето време 99 Turbo е една от най-бързите коли в своя ценови диапазон.
В резултат на това моделът се радва на голям успех и вдъхновява други производители на автомобили да пуснат на пазара леки автомобили с турбокомпресор.