В наши дни повечето автомобили с ДВГ са оборудвани с поне един турбокомпресор, като спокойно може да се твърди, че това устройство промени индустрията. Задвижван от потока от изгорели газове, турбокомпресорът компресира входящия въздух и го насочва в горивната камера, като по този начин повишава мощността на двигателя.
Суперчарджърът - друго популярно устройство с принудителна индукция, се появява много преди турбото, но основната разлика между двете е, че компресорът се задвижва механично и следователно осигурява по-малко икономия на гориво.
Швейцарският инженер Алфред Бючи за първи път патентова турбокомпресор през 1905 г., но ще трябва да мине повече от половин век, докато такова устройство бъде добавено към сериен автомобил. Независимо от това, то бързо се превърна в технология в автомобилния сектор и днес се използва от почти всички производители на автомобили, които все още разработват ДВГ.
Петте най-важни автомобила с турбокомпресор (ГАЛЕРИЯ):
В средата на 70-те години Mercedes-Benz е изправен пред огромeн проблем. Купувачите търсят дизелова версия на водещата серия W116 (настоящия предшественик на S-Class), но съществуващият петцилиндров дизел със 77 к.с. просто не е достатъчно мощен.
Трябва да се знае, че по това време са съществували дизелови двигатели с турбокомпресор, но те са били използвани почти изключително в индустриални приложения. Монтирането на подобно устройство на лекотоварен дизелов двигател е изключително трудно, тъй като инженерите имат проблеми с управлението на вече високото съотношение на компресия.