В наши дни повечето автомобили с ДВГ са оборудвани с поне един турбокомпресор, като спокойно може да се твърди, че това устройство промени индустрията. Задвижван от потока от изгорели газове, турбокомпресорът компресира входящия въздух и го насочва в горивната камера, като по този начин повишава мощността на двигателя.
Суперчарджърът - друго популярно устройство с принудителна индукция, се появява много преди турбото, но основната разлика между двете е, че компресорът се задвижва механично и следователно осигурява по-малко икономия на гориво.
Швейцарският инженер Алфред Бючи за първи път патентова турбокомпресор през 1905 г., но ще трябва да мине повече от половин век, докато такова устройство бъде добавено към сериен автомобил. Независимо от това, то бързо се превърна в технология в автомобилния сектор и днес се използва от почти всички производители на автомобили, които все още разработват ДВГ.
Петте най-важни автомобила с турбокомпресор (ГАЛЕРИЯ):
Моделът се радваше на голям успех и непрекъснато е подобряван. През 1978 г. инженерите на Saab решават да добавят по-спортна версия към гамата 99 и така се ражда версията Turbo.
Както подсказва името, тя се задвижва от прост, но здрав 2,0-литров четирицилиндров двигател с осем клапана, оборудван с електронно впръскване на гориво на Bosch и малък турбокомпресор Garrett T3.