IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hertz изгони шефа си, задето поръчал 100,000 Tesla

Компанията се чуди какво да прави електромобилите си, които клиентите подчертано избягват

През 2021, току-що излязлата от тежко финансово затруднение Hertz направи огромен залог за електрическото бъдеще, като поръча 100,000 електромобила от Tesla. Това решение се оказа толкова катастрофално, че в крайна сметка доведе до принудителната оставка на главния изпълнителен директор на компанията Стивън Шер тази седмица.
  
   
Hertz, Стивън Шер
  
    
Опитът от последните години показа, че клиентите нямат особено желание да наемат електрически автомобили, за да не си създават главоболия със зареждането им. В същото време колите на Tesla се оказаха значително по-скъпи за поддръжка от всички конвенционални модели, с които разполага Hertz. Накрая компанията се принуди да анулира последната част от поръчката си, както и планираната покупка на електрически автомобили Polestar, и да обяви за продажба 20,000 от своите Tesla на много ниски цени. Акциите на Hertz, които навремето поскъпнаха драматично след обявяването на "електрическия" курс, сега се търгуват за едва 20% от стойността си през 2021. Затова и Шер бе принуден да се оттегли от поста.

Необичаен е и изборът на неговия наследник: Джил Уест, доскорошен ръководител в Cruise, поделението за автономни автомобили на General Motors. Самата Cruise се оказа голямо разочарование, след като бе принудена да прекрати тестовата си програма в Калифорния.

Важно е да уточним, че американският Hertz е съвсем различна компания от международния, който е представен в България чрез гръцкия си франчайз.
  
   

 

0 от 500
  • #10
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 7 месеца )
    Поредният про-електрик-меринджей изхвърлен като мръсно коте. А приземяването на Тесла продължава. Тесльо, останаха ли опорки за оборване?
  • #9
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До Кольо ( преди 7 месеца )
    Пазарна икономика. Цената се определя между търсенето и предлагането. Все още няма достатъчно сервизи за електромобили и затова ремонтите им са скъпи. Не бъркай ремонт с поддръжка, каквото и да се опитват да те убедят с неграмотния превод на статията. Поддръжката се изразява в смяна на въздушните филтри на купето и доливане на течност за чистачки. А най голямата поддръжка изискваща инструменти и посещаване на "сервиз" е периодичното въртене на гумите във вулканизатор се износват равномерно.
  • #8
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Кольо ( преди 7 месеца )
    Интересно ми е защо Тесла имат значително по-скъпа поддръжка сравнение със конвенционалните автомобили? Не трябва ли да е обратно, след като няма масла, ремъци, скоростна кутия, съединител, турби, итн....Само с Теслите ли е така или с множеството електрички? Ако е само Тесла-та.....явно качеството не е много на ниво. Аз нямам опит с електрички, карам си хибридче
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 7 месеца )
    По добре късно отколкото никога.Пак навреме са се усетили от Херц че стоката, която предлагат под наем не струва.
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Любопитно ми е каква кола е шофирал през 21-ва, или е подписал докато върти джоинта с Мъск.
  • #5
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Не виждам кой знае какъв проблем. Значи, като са поръчали аавтомобилите, не са го плюли, защото акциите са се вдигнали, ама сега когато започнаха да "изтрезняват" от модния повик и дойде време за плащане на сметки - той е виновен. Ако беше отказал тогава да купи Тесла кой знае какви глупости щяха да изпишат и да го уволнят още тогава... Дано да е взел някой лев подкуп...
  • #4
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 ( преди 7 месеца )
    По-скоро ти и ди да обясниш на спарк, че са направили грешка не дават под наем хибридни автомобили. Нали това ти нашата звездите?
  • #3
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До 2 ( преди 7 месеца )
    По-скоро ти *** да обясниш на спарк, че са направили грешка не дават под наем хибридни автомобили. Нали това ти нашата звездите?
  • #2
    25 rate up comment 3 rate down comment
    Давай ( преди 7 месеца )
    Давай, Мите! Ето го твоят шанс. Отиваш при борда на директорите на Херц и им обясняваш за средногодишния пробег, средногодишния добив на електроенергия, средногодишния процент еластичност на валовете, за намаляването на цени, на разходи, на нивото на река Дунав и за професор Радев с бележките за кафе, и те взимат за СЕО на фирмата. Ако нещо се запънат, покажи им твоите клипчета в Ютюб и тези на Дани и на Ергенът. После вече пътят ти към световна и историческа незабравимост е постлан с черга!
  • #1
    19 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Комисионната си заслужава поста! Да караш електрокар в Америка е все едно да ходиш до Луната с камила;)