IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hertz изгони шефа си, задето поръчал 100,000 Tesla

Компанията се чуди какво да прави електромобилите си, които клиентите подчертано избягват

През 2021, току-що излязлата от тежко финансово затруднение Hertz направи огромен залог за електрическото бъдеще, като поръча 100,000 електромобила от Tesla. Това решение се оказа толкова катастрофално, че в крайна сметка доведе до принудителната оставка на главния изпълнителен директор на компанията Стивън Шер тази седмица.
  
   
Hertz, Стивън Шер
  
    
Опитът от последните години показа, че клиентите нямат особено желание да наемат електрически автомобили, за да не си създават главоболия със зареждането им. В същото време колите на Tesla се оказаха значително по-скъпи за поддръжка от всички конвенционални модели, с които разполага Hertz. Накрая компанията се принуди да анулира последната част от поръчката си, както и планираната покупка на електрически автомобили Polestar, и да обяви за продажба 20,000 от своите Tesla на много ниски цени. Акциите на Hertz, които навремето поскъпнаха драматично след обявяването на "електрическия" курс, сега се търгуват за едва 20% от стойността си през 2021. Затова и Шер бе принуден да се оттегли от поста.

Необичаен е и изборът на неговия наследник: Джил Уест, доскорошен ръководител в Cruise, поделението за автономни автомобили на General Motors. Самата Cruise се оказа голямо разочарование, след като бе принудена да прекрати тестовата си програма в Калифорния.

Важно е да уточним, че американският Hertz е съвсем различна компания от международния, който е представен в България чрез гръцкия си франчайз.
  
   

 

0 от 500
  • #60
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Кольо ( преди 1 месец )
    Друг интересен проблем се установява тук в УК с електричките - подобно на коментар 51, много често след лек удар не подлежат на ремонт и застрахователните компании ги бракуват, за това и са високите застраховки. Сигурен съм че производителите ще се адаптират и че намерят решение, но ще мине време. Дано съм жив през 2050 че да видим какво всъщност ще се е случило. За сега поне лично за мен не е оферта. Иначе със сигурност ще е забавно да се кара с 100% мощност във всеки един момент
  • #59
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Да не цитирам цялата статия, в общи линии Това са трите неща които Китай ще произвежда през следващото десетилетие и ще залее света с тях. Кой спал, спал! От 10 години говоря, че когато светът бъде залят с излишна и евтина електрическа енергия, транспорта напълно естествено ще премине към нея и колкото по-бързо автомобилните компании преминат към електричество толкова по-малки ще са шансовете на китайците да вземат този пазар без никаква конyкpенция, както стана с фотоволтаиците, а после с батер
  • #58
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Ти да видиш ( преди 1 месец )
    В отговор на това критично икономическо свиване Китай изложи добре дефинирана стратегия, която се опира до голяма степен на нововъзникващите технологии и по-специално на това, което лидерите на Пекин наричат "НОВО ТРИО" от индустрии - СЛЪНЧЕВИ ПАНЕЛИ, ЕЛЕКТРИЧЕСКИ АВТОМОБИЛИ И ЛИТИЕВИ БАТЕРИи. Това насочено напред "ново трио" е предназначено да замени "старото трио" на китайското производство и износ - облекло, мебели и уреди..
  • #57
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Статия от вчера : "Китайската доминация при ВЕИ сектора и редкоземните елементи може да сложи край на западните мечти за чиста енергия"През 2023 г. Китай е похарчил повече от четири пъти повече от САЩ и три пъти повече от целия Европейски съюз за възобновяеми енергийни източници. В резултат на това Пекин инсталира повече слънчеви панели за една година, отколкото Съединените щати са инсталирали за цялата си история. В същото време китайският износ на цели слънчеви панели се е увеличил с 38%, дока
  • #56
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До Кольо ( преди 1 месец )
    Много ми хареса един подигравателен коментар на РУК. В него той говореше за "моята ВИЗИЯ 2050". Чак визионер не се чувствам, но пък хубаво съчетанието ми хареса и ще го използвам в бъдеще. Най-малкото да им напомням, че това ще е един дълъг процес, който нито ще върви гладко и линейно, нито ще е лишен от проблеми. Винаги съм твърдял че това не е действие а ще е дълъг процес, като електромобилите са само една малка брънка от всичко. Ето още един шамар - китайците "са ме послушали"
  • #55
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До Кольо ( преди 1 месец )
    "Мога да спекулирам разбира се, но не виждам как в близкото бъдеще (20години) електрическите автомобили ше заменят конвенционалните." Като всеки въпрос и на този може да се отговори с доста нюанси. За разлика от антиелектриците, които са абсолютни антиматематици, когато някой ми говори за процент А в случая за заместване, аз винаги питам за конкретика. Ако говориш за заместване на автомобилите по улиците, смятам че ще са повече от 30 г., но при производството на нови, ще са по-малко от 10год.
  • #54
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До Кольо ( преди 1 месец )
    Тоест и ти си на моето мнение, че проблема на електромобилите засега е първоначалната цена и точките за зареждане. И ако зареждането вече е в разумни граници и достатъчно добре изградена зарядна инфраструктура в България, то цените скоро няма да станат достъпни. В момента на писане на това мнение току-що пред мен паркира една dacia spring, а само преди 10 минути Тесла модел s. Не е като да ги няма, но по моите прогнози ще станат масови -повече от 50% по улиците около 2050 година в България.
  • #53
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Кольо ( преди 1 месец )
    А па тия дето имат къщи със собствени паркинги почти на 100% имат две-три коли. Електрическа и някой голям дизелак Range Rover. Скоро и аз
  • #52
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Кольо ( преди 1 месец )
    В момента в Англия е по скъпо да имаш електрически автомобил - особено ако няма как да се зарежда там където живееш (проблема на апартаментите). 2 - 3 пъти по-скъпа застраховка, по скъпо зареждане на обществените зарядни, по- скъпа първоначална цена. Единствено се пести от обслужване- няма масло, ремъци, филтри които да се сменят на 15хил км. Като добавим бавното зареждане, ниския пробег, и голямото обезценяване след 5 години....Минусите са повече чисто финансово. За това и намалят продажбите
  • #51
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Бракуват се, много ИТ компании бракуват примерно лаптопи, моят 2 годишен Apple Macbook точно това му се случи като му се разду батерията.