IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мъск: Tesla Roadster идва тази година и ще вдига 100 км/ч за под секунда

Никога няма да има друг автомобил като този, категоричен е милиардерът

Производствената версия на Tesla Roadster ще бъде представена по-късно тази година, обяви главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск.


Tesla Roadster


Милиардерът анонсира появата на модела с публикация в социалната мрежа X (бивш Twitter), като посочи, че електрическият модел ще ускорява от 0 до 60 мили (97 км/ч) за по-малко от секунда. „Никога няма да има друг такъв автомобил", написа още Мъск.

При представянето на автомобила през 2017 г. беше посочено време от 1,1 секунди за ускорение от 0 до 60 мили. Достигането на 100 мили в час (160 км/ч) трябва да става за 1,9 секунди, а след още 2,3 секунди Tesla Roadster ще се движи с 402 км/ч. Посоченият пробег с едно зареждане е 1000 км.

Сега Мъск твърди, че серийният модел ще вдига 60 мили в час за по-малко от секунда, което означава, че Roadster ще бъде по-бързо от Rimac Nevera. Хърватската хиперкола ускорява от 0 до 62 мили в час (100 км/ч) за 1,95 секунди и е най-бързо ускоряващия сериен автомобил на планетата.

Шефът на Tesla добави, че компанията му има за цел да започне доставки на модела през 2025 г., след като преди това обяви дати за пускане на пазара 2020, 2022, 2023 и 2024 г. Закъсненията бяха обяснени с прекъсване на веригата за доставки, както и с развитието на задвижващата система с 3 електромотора и на нови батерии.

Като се имат предвид високите спецификации на Roadster, изглежда малко вероятно той да бъде доставен на първоначално цитираната цена от около 250 000 долара, обявена през 2017 г. за първата серия „Founders Edition“. Резервациите за тези автомобили бяха таксувани на пълната сума. За сравнение, една Nevera струва повече от 2,5 милиона долара, както и използваща същото задвижване Pininfarina Battista.


0 от 500
  • #48
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Дори и да е така (малко съмнително от къде ще дойде такова сцепление). Трябва да се ограничи до ползване само на писта. Ще се почешеш по глезена и ще си прегазил 5 човека на 5 пешеходни пътеки. Доживотен затвор за нищо.
  • #47
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Илиян ( преди 2 месеца )
    Сигурно ще ги вдигне, ако не се запали, не избухне, не се блъсне в дърво, не падне някое колело, което всъщност си е проблем и грижа на собственика!
  • #46
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    МитЕ,ти и мислене?
  • #45
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 44 ( преди 2 месеца )
    Затова не се бях замислил. Наистина е вероятно този режим да не може да бъде включван ако не си облечен в специален костюм с който автомобила има връзка, защото не е много удачно да припаднеш докато автомобила се движи с 200-300 километра в час.
  • #44
    6 rate up comment 1 rate down comment
    VAYK ( преди 2 месеца )
    Ше е необходим и специален костюм за водача, защото ускорението ще е подобно на удар при катастрофа! Костюма трябва да е подобен на този на пилотите на изтребители, не съм сигурен дали не и повече, но ако някой има технологията това е Space X! Тоест Мъскчо с личната си фирма ще помогне на Tesla и ще и даде такова рамо каквото, никой друг няма!
  • #43
    6 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 2 месеца )
    Другото което е, мисля че използването на тръстера ще е ограничено времево и ще влияе на пробега! Тоест няма да можеш в рамките на час да го използваш многократно и да минеш 7-800км. ако го ползваш, понеже изяжда капацитет на батерията!
  • #42
    4 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 2 месеца )
    Няма да има друга по -бърза, защото никой няма технологията за бустера от Space X! С гаранция и китайците ще измислят нещо подобно като го видят, доколкото имат опит с космическите кораби. Немците не ги броя изобщо
  • #41
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 38 ( преди 2 месеца )
    Space x пакета всъщност елиминира проблемите със сцеплението на гумите, защото използва реактивни двигатели, които не се нуждаят от гуми. Липсващата В статията информация можеш да прочетеш в коментари 15, 16 и 35, за да не се повтарям.
  • #40
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 37 ( преди 2 месеца )
    Не знам дали седалката ще може да помогне на повечето шофьори. В подкаст от тази седмица разказваха за сбирка на американски автомобили, които са правили драг в село близо до Пловдив. Шарл беше дал теслата да я пробва на човек който притежава porsche 911 и Ферари, както и други бързи автомобили. Този човек попитал Шаро " при всяко ускорение ли ти става лошо!" Ако на собственик на бързи автомобили му става лошо с тази Тесла, при roadster с 2 пъти по-бързо ускорение ще запази съзнание.
  • #39
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 35 ( преди 2 месеца )
    "С думи прости, колата е по-скоро с реактивни двигатели, отколкото с електрически мотори. Демек е "хибрид"!" Интересна гледна точка и си напълно прав. Не бях се замислил че може да има електричка хибрид без ДВГ, но очевидно може. Все пак основните двигатели са си електрическите и точно както при хибридите с ДВГ, въздухът ще се ползва само при ускорение и спиране. Има разбира се и две основни разлики. Първата е че се използва и в завои, а втората, че и при спиране харчи, вместо да връща енергия.