IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Дизелите, които промениха историята

Точно преди 88 години беше представен първия лек автомобил с „тежко“ гориво

На 16 февруари 1936 г. на изложение в Берлин е представен Mercedes-Benz 260 D. Този модел се смята за първия дизелов лек автомобил в света, въпреки че това твърдение не е вярно. Но пък е една от причините да си спомним най-важните дизелови леки автомобили в историята. Някои от тях имаха огромно влияние върху индустрията, като един дори стана причина за най-големия автомобилен скандал в историята.


Най-важните дизелови автомобили в историята (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #6
    26 rate up comment 6 rate down comment
    До 5 ( преди 3 месеца )
    По старите дизели с предкамерно впръскване са още по добри! Горят с около 20% повече но пък са безотказни. Механична помпа, механични дюзи, всичко се настройва на ръка, няма никаква електроника. Проста, евтина и надеждна технология която не капризна и към горивото. Дори ниско качество нафта си върви нормално. Може и директно на олио да се кара или на отработено масло. Само горивният филтър трябва да се преправи малко иначе по често се сменя.
  • #5
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Руди ( преди 3 месеца )
    TDI е по-проста и ефективна система, но не се наложи, защото не можеше да покрие евро нормите и беше по-скъпа за изработка.
  • #4
    18 rate up comment 0 rate down comment
    ВЕТ ( преди 3 месеца )
    Ом 617 е петцилиндров. И алфа ромео може да е първия комън рейл, но преди дже те де, е фиат Крома. Тя е първия лек автомобил с дизелов двигател с директно впръскване и с турбина с променлива геометрия. Така че основоположника на новите дизели е фиат с двигателя си D.1000.
  • #3
    38 rate up comment 0 rate down comment
    Вин ( преди 3 месеца )
    Въобще не е спорно кой е по-добрия, тъй като пазара показа, че се наложи комънрейла! Да подсетя, че VW бяха твърди привърженици на помпа-дюза, но клекнаха тихомълком и те!
  • #2
    24 rate up comment 17 rate down comment
    Умиление ( преди 3 месеца )
    Не съм дизелджия нито германофил, но W116ката определено е вълнуваща, независимо от двигателя. Интересно, че не са споменати ХДИтата на Пежо-Ситроен. В моите представи, те бяха тези, които направиха комън-рейла масов, а не Фиат.
  • #1
    11 rate up comment 31 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 месеца )
    Канцерогенната гнас.