IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой всъщност е №1 в света за 2023 - Toyota Corolla или Tesla Model Y?

Всичко зависи от това как ще бъдат интерпретирани данните за продажбите

През миналата седмица беше съобщено, че Tesla Model Y е най-продаваният автомобил в света през 2023 г. Toyota обаче вече приключи с изчисляването на своите данни и твърди, че Corolla е заела първото място. Кой всъщност е най-продаваният автомобил за миналата година?


Toyota vs Tesla


Първоначалната информация се основава на данни, събрани от JATO Dynamics, в които се посочва, че отчетът за продажбите на Toyota все още не е потвърден официално. Също така се казва, че има достатъчно данни, показващи неоспоримата преднина на Tesla Model Y.

Сега обаче от Toyota са готови с изчисленията за глобалните си продажби и говорител на компанията обяви през Carscoops, че през миналата година в световен мащаб са продадени „приблизително 944 000 RAV4 и 1,64 милиона Corolla в световен мащаб“.

Броят на RAV4 е доста по-малък от съобщения преди седмица, но този на Corolla е много над очакваното. И така компактният модел на Toyota изпреварва Model Y на Tesla, от който са продадени 1,23 млн единици по света, поне по сметките на JATO Dynamics.

Трябва обаче да се отчете още нещо много важно - Toyota предлага различни версии на Corolla или базирани на Corolla превозни средства по целия свят, включително различни варианти за Китай, както и Corolla Cross, която също влиза в общата бройка.

„Този резултат включва всички автомобили с името Corolla в световен мащаб, в това число Corolla SDN, X (Corolla Cross в САЩ и Европа), Hatchback (известен още като Auris), Wagon (комби), Fielder (JPN) и GR Corolla, но изключва Levin (Китай)“, коментира говорител на Toyota.


0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Лудория ( преди 3 месеца )
    Всяка такава "новина", свързана с печалби, продадени бройки... е свързана с икономическата страна на компаниите, а не с автомобилите им. Не разбирам какво значение има за вас, освен ако не притежавате акции/облигации на съответната компания или някакъв редки модели от тях, за които цените могат да се повишат.
  • #13
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Абе каска ( преди 3 месеца )
    Разбрахме че го вярвате, но няма ли да го подкрепиш с някакви цифри? Примерно с Колко милиарда е затънала Тесла и Колко повече печели toyota и какви несметни богатства и натрупала за годините? Защото цифрите показват точно обратното на това което твърдиш. Тесла си е върнала абсолютно всички дългове и трупа милиарди кешови еквиваленти, а toyota ако продължава в същия дух само след 5-10 години ще има един трилион долара дългове. Края на безлихвените заеми идва и само лихвата не могат да си плащат
  • #12
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 месеца )
    Какво значение има кой модел е най-продаван? Това може да е от значение само за празноглавите тесльофренчета с глуповатите опорки. Далеч по-важно е коя марка е най-продавана и генерира по-устойчиви печалби. И това с голяма преднина е Тойота.
  • #11
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 3 месеца )
    Ще ми дефинираш ли тази част от изказването си"липсата на ръст в продажбите на Тесла."? Досега никога не си имал топки да отговориш, кога смяташ че ще стане това? Тесла да изостане от плана да поддържа 50% средногодишен ръст на продажбите от 2014 до 2030 година? За разлика от тебе от Тесла могат да смятат и засега няма изоставане нито пък са изчислили че това ще са 100 дни удвояване на лилии които да покрият всички планети в млечния път и пак да не стигне място като твоите сметки.
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Владо ( преди 3 месеца )
    Автобилния ерудит безниковия се преместил от факти в аутомедия.
  • #9
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Да Беззначен ( преди 3 месеца )
    Тенденции може да следи този който разбира от математика поне на ниво осми клас. Антиматематиците антиелектрици нямат чак толкова високо ниво на математически познания нито пък имат цял ден да смятат нещо, което един осмокласник може да сметне с въвеждане на 11 символа в калкулатора. Затова вярвате на такива статии И на всяка лъжа на toyota за бъдещето на водорода, синтетичните горива, хибридите и другите небивалици, които противоречат на всякакви тенденции в автомобилната промишленост.
  • #8
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Без субсидии за електрокари,няма продажби.Ще чакаме да видим мити4ния математик как ще понесе липсата на ръст в продажбите на Тесла.
  • #7
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Гостенино, така и не се научи че една и съща формула дава еднакви резултати ако я използваш правилно. Само антиматематици може да излъже toyota и вече си се разписал като такъв. Ако използваш същата формула за името най-продавания автомобил продължава да е Тесла модел. Защото и те са модел три и Тесла модел У имат думичката модел в името си както toyota има думичката corolla. Да не говорим че Тесла модел 3 е много по-близо до Тесла модел У отколкото corolla с corolla cross.
  • #6
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тойотка пак е извадила шарлатаниите, за да не си признае загубата. Но това няма никакво значение. Тойотка и ДВГ загиват. Сега плъхховете ще излязат от дупките и ще кажат, че ДВГ ще има още 50 г. Така е, но това не значи, че не загива. Ще има в Туркменистан, Еритрея и Ирак (и любимата им Московия, разбира се). Нека. Дори Тойотки ще има. Япония ще налее стотици милиарди, но няма да позволи марката да изчезне. Но това не означава, че не загива.
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Corolla Cross сложена в продажбите на Corolla. Ха. Ха. Ха.Това ми напомня на статистиката как Корола и Голф били по продавани от Бийтъл въпреки че там говорим за един и същ модел макар и с множество модернизации, докато при Голф и Корола говорим за различни автомобили с съвпадащи имена.