IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кой всъщност е №1 в света за 2023 - Toyota Corolla или Tesla Model Y?

Всичко зависи от това как ще бъдат интерпретирани данните за продажбите

През миналата седмица беше съобщено, че Tesla Model Y е най-продаваният автомобил в света през 2023 г. Toyota обаче вече приключи с изчисляването на своите данни и твърди, че Corolla е заела първото място. Кой всъщност е най-продаваният автомобил за миналата година?


Toyota vs Tesla


Първоначалната информация се основава на данни, събрани от JATO Dynamics, в които се посочва, че отчетът за продажбите на Toyota все още не е потвърден официално. Също така се казва, че има достатъчно данни, показващи неоспоримата преднина на Tesla Model Y.

Сега обаче от Toyota са готови с изчисленията за глобалните си продажби и говорител на компанията обяви през Carscoops, че през миналата година в световен мащаб са продадени „приблизително 944 000 RAV4 и 1,64 милиона Corolla в световен мащаб“.

Броят на RAV4 е доста по-малък от съобщения преди седмица, но този на Corolla е много над очакваното. И така компактният модел на Toyota изпреварва Model Y на Tesla, от който са продадени 1,23 млн единици по света, поне по сметките на JATO Dynamics.

Трябва обаче да се отчете още нещо много важно - Toyota предлага различни версии на Corolla или базирани на Corolla превозни средства по целия свят, включително различни варианти за Китай, както и Corolla Cross, която също влиза в общата бройка.

„Този резултат включва всички автомобили с името Corolla в световен мащаб, в това число Corolla SDN, X (Corolla Cross в САЩ и Европа), Hatchback (известен още като Auris), Wagon (комби), Fielder (JPN) и GR Corolla, но изключва Levin (Китай)“, коментира говорител на Toyota.


0 от 500
  • #24
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 6: Щото САЩ не дават милиарди на Мъск за Теслите. Виждал ли си Тесла на живо, за каране и дума да не става?
  • #23
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Абе пръцльо ( преди 2 месеца )
    А тези 20 милиона хибрида дали са компенсирали всичкото изгорено гориво за стотиците милиони автомобили с ДВГ които е произвела toyota в миналото? Какво точно е спестила toyota? Спестила е колкото емисии толкова и пари. Вече гонят 300 милиарда дългове и ги увеличават с всяка измината година. На всеки 20 милиарда печалба дълговете им се увеличават по 50 милиарда. Същото е и със спестените емисии. На всеки спестени 1 милион тона въглероден диоксид са отделили 20 тона.
  • #22
    1 rate up comment 4 rate down comment
    PLAID ( преди 2 месеца )
    Победителят е 4x4, 534 коня, 2 багажника + трети на тавана, 7 места, 2158 литра товарен обем, 2 мотора (преден и заден мост), най-доброто независимо 4x4 с векторно управление, 0-100 за 3,7 (влачи 4-те баници, а вътре всичко пищи), 250 км/ч, режим кемпер (Camp mode) - една седмица живот на топло в колата, двоен матрак отзад и 100% цяла панорама стъкло на главата - хотел Звездоброй, бате-бате, како-како, лельо-лельо (има място и за тъщата). Корола.. кое?
  • #21
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 2 месеца )
    До 20: "И защо реши да събереш всичките произведени хибриди за всички времена от историята на сто годишна компания, за да докажеш някаква теория за бъдещето?" Ха-ха, бустериран, ти си напълно невменяем бре момче! Какво бъдеще те гони, я виж какво хубаво минало време съм използвал: "хибридите на Тойота са спестили в пъти повече петрол отколкото електромобилите на Тесла". Карай си там канцерогенната баничарка и не коментирай неща от които понятие нямаш.
  • #20
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Хайде да смятай? Защо смяташ че ако toyota беше продала 3,4 милиона електромобила вместо 3,4 милиона хибрида щеше да спести по-малко гориво? И защо реши да събереш всичките произведени хибриди за всички времена от историята на сто годишна компания, за да докажеш някаква теория за бъдещето? Баничарката на дизела харчи 4,5 на 100 и на година харчи 4500 литра гориво. Колко литра ще изхарчи един хибрид за 100 000 км и колко гориво ще спести?
  • #19
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 2 месеца )
    Първо са 3.4 милиона, не 3, второ са кумулатовно над 25 милиона срещу 5 и нещо. Картинката е глобална, бустерчо, не локална. Но явно това е твърде сложно за менталния ти капацитет, разбирай кухата ти кратунка. А за математика и физика по-добре не говори, защото само будиш насмешка.
  • #18
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Абе пръцльо ( преди 2 месеца )
    Ще ми обясниш ли как продадените за миналата година 3 милиона хибрида на toyota ще спестят повече гориво от 1,8 милиона електромобила продадени от Тесла? Вярно е че сте антиматематици, но вече започнахте да бутате нивото на под четвърти клас математически умения, което започва да става притеснително за бъдещето на България. Не вярвам че е възможно да има чак толкова неграмотен народ и досега все си мислех че симулирате необразованост простотия и лошо възпитание, но май греша.
  • #17
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до 16 ( преди 2 месеца )
    Нямаше нужда. Всички знаем, че си от първата група. Една лъжа повече или по-малко от вас няма да промени нищо.
  • #16
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 2 месеца )
    До 15: Объркал си нещо групите. По-големи опорки и пропаганда от на Тесла няма. И "усвояване" на субсидии платени от данъкоплатците. Батериите им са основно с китайски произход, а е доказано че хибридите на Тойота са спестили в пъти повече петрол отколкото електромобилите на Тесла, просто защото са много повече.
  • #15
    5 rate up comment 8 rate down comment
    до 14 ( преди 2 месеца )
    Какво значение има? Има фундаментално значение за целия свят. В момента върви борба между групата, която иска да дишаме отрови и да спонсорираме диктатори, терористи и убийци с кладенците им, и групата, която предлага по-надежден, по-чист, по-дълготраен и по-евтин транспорт. Втората група предлага научни доводи в подкрепа на идеите си. Първата предлага пропаганда, опорки, лобиране, фалшиви изследвания и шантажи - и Тойотка е един от водачите и. Подобни цифри показват, че втората група е права.