IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Норвегия няма проблеми със зареждането на EV през зимата

Скандинавската държава може да бъде пример за успешна електрификация дори в студеното време

През последните дни се появиха редица информации за случващото се в някои от най-силно засегнатите от студеното време райони на САЩ. В социалните мрежи и по телевизиите бяха показани опашки на станциите за зареждане в района на Чикаго, където собственици на електромобили имаха сериозни проблеми. Дори се наложи някои коли да бъдат изтеглени, тъй като енергията им свърши, а част от станциите отказаха.


електромобили студ


Причината за случилото са няколко, но в крайна всичко се свежда до липса на познания за самите ЕV, както и лоша инфраструктура за зареждане. За разлика от автомобилите, задвижвани с ДВГ, електромобилите имат батерии, които трябва да загреят, преди да приемат бързо зареждане, особено при изключително студено време.

Чикаго обаче не е единственото място на земята, където става студено и електромобили се движат по улиците. Норвегия има най-висок процент на използване на EV в света, а освен това е и една от най-студените страни. Там обаче драми, подобни на тези в Чикаго от преди няколко дни, няма. И това си има логично обяснение, разкрива The New York Times.

Основната причина е, че шофьорите на електромобили в Норвегия са свикнали да загряват предварително колите си, преди да ги използват при минусови температури. Ларс Годболт, който е съветник на Норвежката асоциация за електрически превозни средства, посочва, че инфраструктурата за зареждане също е значително подобрена през последните няколко години, което води до по-малки опашки на станциите за зареждане през зимата.


електромобили Норвегия


„Не трябва да се пренебрегва и още нещо много важно - повечето от хората в Норвегия живеят в къщи, а не в апартаменти. Близо 90% от собствениците на електромобили имат свои собствени станции за зареждане у дома", разказва Годболт пред The New York Times.

В САЩ, например, нещата са доста по-различни. Проучване на S&P Global Mobility показа, че докато повечето притежатели на електромобили са наясно, че зареждането вкъщи се счита за най-добрата практика, само 51% от настоящите собственици, участвали в проучването, заявяват, че имат инсталирано зарядно устройство у дома.

Друга разлика е свързана с дължината на пътуването. В САЩ хората често карат повече от час, за да стигнат до работа, докато средното пътуване в Норвегия обикновено е по-малко от 30 минути. Изминатото разстояние също е по-малко, отколкото в САЩ, поради начина, по който е изградена пътната инфраструктура.


електромобили Норвегия


Затова и собствениците на електромобили трябва да си направят домашното, преди да излязат в студа: заредете у дома, подгответе (загрейте) батерията преди бързо зареждане и дори прочетете ръководството на колата си, ако не сте наясно с нещо. И не забравяйте, че хората, които са се возели в конски каруци, са се смеели на шофьорите в първите дни, когато бензинът те трябвало да се купува от аптеката в стъклени буркани.


0 от 500
  • #86
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Нурмен ( преди 3 месеца )
    В норге на ток зарядните по пътищата струват колкото да си караш дизела с разход 7 л ,демек 22 крони за дизел..Затова зареждат в къщи на 40 Стотинки квт . И карат до 100км в 1 посока. Ако за дълго ползват втората дизелова кола. И най важното е че новите Ел колите са без данъка на дизела 50%. Значи за една кола като лукс оборудване ,Ел варианта е без 50% данък..Демек по евтина.
  • #85
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Норге ( преди 3 месеца )
    Хората масово минават тук дори от хибрид на ел кола,такситата и автобусите са електрически,Бай ти Га.ня си знае-назад към парният локомотив!Въглищата и нафтата.
  • #84
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Норге ( преди 3 месеца )
    Гроздето е кисело и високо..за бай *** Сульото!
  • #83
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Норге ( преди 3 месеца )
    Все разбирачи сте тук.Ама като се качите на ел.кола -автоматик,изобщо няма да искате вече трошляците на газови уредби с ръчка.От три години карам вече Киа соул 2020 модел.Никига не бих се върнал към масла,двигатели,съединители,турбота,свещи и пр.простотия.Батерията лятото зарежда над 500 км.Зимата -420 км.Имам си собствена станция.В блок съм.Плащам си абонамент.За 620 кр -330 кв.ч ток.Можеш да сменяш пакетите постоянно.За инфо-на скъпите станции едно пълно зареждане е над 300 кр.Благод ...
  • #82
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Но гостът никога не е имал топки да каже за нещо не знам или сгреших. Той е божество което никога не греши и знае всичко. Незнай Но защо тогава никога не отговаря конкретно на зададен въпрос никога никога никога никога никога и пак никога. Ама иначе си ВЯРВА че знае . От шест години единствения му аргумент след като каже че две плюс две е равно на 758 " Абе аз съм инженер Ти ли ще ми кажеш? Аз съм по-умен от тебе и точка, ще мълчиш като разговаряш с мен" дали някой му вярва че е инженер?
  • #81
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Гостът не знае отговора на задачата която сам постави и затова се е скрил като мишка. Точно за това иска в автомобилен раздел да говорим за футбол защото не му е удобна темата да даде отговор на собствения си въпрос, нито пък да обясни защо в Норвегия нямат никакви проблеми с електромобилите при минусови температури, при положение че той ги е обявил, че не стават. така че гостени но не се крий зад анонимни никове а отговори на собствения си въпрос, ДОКАЖИ че НЕ МОЖЕШ да дадеш правилен отговор.
  • #80
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    МитЕ, като не знаеш отговора винаги насочваш разговора в друга посока.
  • #79
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    МитЕ,като не разбираш къде се слагаш?
  • #78
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Кой е по добър Меси или Роналдо?" Не знам! "Пружината закалява ли се?" Не "Уж много разбираш от футбол и термообработка на материалите." Не разбирам нито от едното!
  • #77
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 3 месеца )
    НЕ МОЖЕШ ДА СМЯТАШ Проценти! Доказано 1000 пъти. 10 пъти сано под тази статия! Нека са 11 за щастие! Уверен човек отговаря от първия път! .......Ако третото тримесечие е произвел 40% , МОЖЕШ ЛИ ДА СМЕТНЕШ колко БРОЯ е произвел за трите тримесечия? ....Колко е СРЕДНОТО ПРОИЗВОДСТВО за тримесечие? Докажи 1. Че можеш да смяташ и да отговориш на СОБСТВЕНАТА си задача. 2. Че не си психопат и въобще ще отговориш! Сигурен съм, във второто и не очаквам отговор!