IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Норвегия няма проблеми със зареждането на EV през зимата

Скандинавската държава може да бъде пример за успешна електрификация дори в студеното време

През последните дни се появиха редица информации за случващото се в някои от най-силно засегнатите от студеното време райони на САЩ. В социалните мрежи и по телевизиите бяха показани опашки на станциите за зареждане в района на Чикаго, където собственици на електромобили имаха сериозни проблеми. Дори се наложи някои коли да бъдат изтеглени, тъй като енергията им свърши, а част от станциите отказаха.


електромобили студ


Причината за случилото са няколко, но в крайна всичко се свежда до липса на познания за самите ЕV, както и лоша инфраструктура за зареждане. За разлика от автомобилите, задвижвани с ДВГ, електромобилите имат батерии, които трябва да загреят, преди да приемат бързо зареждане, особено при изключително студено време.

Чикаго обаче не е единственото място на земята, където става студено и електромобили се движат по улиците. Норвегия има най-висок процент на използване на EV в света, а освен това е и една от най-студените страни. Там обаче драми, подобни на тези в Чикаго от преди няколко дни, няма. И това си има логично обяснение, разкрива The New York Times.

Основната причина е, че шофьорите на електромобили в Норвегия са свикнали да загряват предварително колите си, преди да ги използват при минусови температури. Ларс Годболт, който е съветник на Норвежката асоциация за електрически превозни средства, посочва, че инфраструктурата за зареждане също е значително подобрена през последните няколко години, което води до по-малки опашки на станциите за зареждане през зимата.


електромобили Норвегия


„Не трябва да се пренебрегва и още нещо много важно - повечето от хората в Норвегия живеят в къщи, а не в апартаменти. Близо 90% от собствениците на електромобили имат свои собствени станции за зареждане у дома", разказва Годболт пред The New York Times.

В САЩ, например, нещата са доста по-различни. Проучване на S&P Global Mobility показа, че докато повечето притежатели на електромобили са наясно, че зареждането вкъщи се счита за най-добрата практика, само 51% от настоящите собственици, участвали в проучването, заявяват, че имат инсталирано зарядно устройство у дома.

Друга разлика е свързана с дължината на пътуването. В САЩ хората често карат повече от час, за да стигнат до работа, докато средното пътуване в Норвегия обикновено е по-малко от 30 минути. Изминатото разстояние също е по-малко, отколкото в САЩ, поради начина, по който е изградена пътната инфраструктура.


електромобили Норвегия


Затова и собствениците на електромобили трябва да си направят домашното, преди да излязат в студа: заредете у дома, подгответе (загрейте) батерията преди бързо зареждане и дори прочетете ръководството на колата си, ако не сте наясно с нещо. И не забравяйте, че хората, които са се возели в конски каруци, са се смеели на шофьорите в първите дни, когато бензинът те трябвало да се купува от аптеката в стъклени буркани.


0 от 500
  • #66
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Последния Софиянец ( преди 3 месеца )
    Та я кажете защо Норвегия няма проблем със зареждането ? И как така там карат елмобили , нали не ставали за студено ? И сега една тайна ще ви издам , държава като нашата също няма да има никакви проблеми със зареждането !
  • #65
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Хронология ( преди 3 месеца )
    анонимен ( преди 4 часа )Добави към психопатията и злопаметност (четиригодишна), злоба и заядливост И получаваш пълното описание на Гост. Неговата цел е тук да лъже да се заяжда да манипулира и това му доставя удоволствие и се забавлява. Даже и не го крие.....Гост ( преди 4 часа )Мити4ен,ползваме те за гаргара.Удовоствие ми доставя как се опитваш да спориш за нещо което не разбираш..... Не е като да не го познавам по-добре от него си. По-добро описание не може. Само едно НЕГРАМОТЕН трябва
  • #64
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Електромобилите са за богати хора.
  • #63
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Плюсове минуси ( преди 3 месеца )
    Гостенино не се прави на разсеян. Тебе питам в предишните две мнения. Очевидно най-висшите математически действия които можеш да извършиш са слагане на плюсове и минуси.
  • #62
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ако третото тримесечие е произвел 40% , МОЖЕШ ЛИ ДА СМЕТНЕШ колко БРОЯ е произвел за трите тримесечия? ....Колко е СРЕДНОТО ПРОИЗВОДСТВО за тримесечие?
  • #61
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Мити4ен математика,кой сметна 5 по 20% е равно на 100%?Хайде една лесна задачка.Един цех произвел за първото тримесечие 10 изделия,които са 10% от общото за завода.За второто тримесечие цеха произвел 20 изделия,които са 20% от общото за завода.Колко е средното производство за тримесечие? 15% или 15 изделия е без значение."... Ако третото тримесечие е произвел 40% , МОЖЕШ ЛИ ДА СМЕТНЕШ колко броя е произвел за трите тримесечия? АЗ НЕ МОГА и си признавам.
  • #60
    7 rate up comment 3 rate down comment
    пепи ( преди 3 месеца )
    Даже погледнах по подробно - градския кръг на Чикаго е над 10 милиона. А Норвегия е 5.5 милиона . Тоест Чикаго са две норвегии. Еми как да има зареждачки за всички в Чикаго.
  • #59
    6 rate up comment 2 rate down comment
    пепи ( преди 3 месеца )
    И не на последно място - Норвегия е колкото Чикаго . По население .
  • #58
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Мити4ен,отваряй Уикипедия и учи!
  • #57
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Кой е по добър,Меси или Роналдо?Пружината закалява ли се?