IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Собственици останаха без електромобили заради липса на материали

Доставките от Украйна на термична паста за батерии се оказват проблем за VW Group

Собственици на електромобили Cupra Born, които се отзоваха на кампания за обслужване на батериите им, но останаха без колите си за продължителен период от време, тъй като се оказа, че производителят не разполага с материала, необходими за запечатване на кутиите на батериите им.


Cupra Born


Испанският производител обяви сервизната си акция през юли миналата година, когато се появиха опасения относно батериите, монтирани на Born. В сервизите са кутиите на батериите са отворени, за да се проверят компонентите, но се оказало, че няма как да ги запечатат отново. А причината недостиг на специална термична паста, която се произвежда в разкъсвана от война Украйна.

Това доведе до блокиране на десетки автомобили в представителствата на Cupra, където те очакват доставка на паста, за да бъде довършен ремонта. Потенциално от проблема може да бъдат засегнати и други автомобили на VW Group, ако се окаже, че и при тях има същият проблем с батерията, съобщава Autocar.

Големият проблем е, че не се знае кога доставките на нужния материал за запечатване на батериите ще бъдат възстанови. Използването на друг продукт е невъзможно, тъй като това ще доведе до отпадане на гаранцията. Проблем има не само с пастата, но и с уплътнителите на корпуса на батерията, които също са изчерпани, но не е ясно кога ще бъдат доставени нови.


батерии


Говорител на Cupra потвърди за закъснения със снабдяването с термична паста, като посочи трудности с веригата за доставки от Украйна. Той отказа да се ангажира с конкретни срокове за решаване на проблема, като заяви единствено, че производителя полага всички усилия за това.

Освен Cupra Volt същият проблем с батериите има и неговият „брат" - Volkswagen ID 3. И той е обект на сервизна акция, като германската компания призна, че се намира в подобно затруднение.

„В момента изпитваме известно забавяне в снабдяването с термопаста. Въпреки това работим с доставчици, за да сведем до минимум всяко въздействие върху клиентите", коментираха от Volkswagen.


0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 7 ( преди 2 месеца )
    Или просто си казваш майната и на гаранцията и я закарваш в кварталния сервиз, за да ти я запечатат с някой още по-качествен силикон от украинския, който не е нищо особено, но просто трябва да ползват същият, който е даден по спецификация. Ето затова Тесла се развива толкова бързо. Тези един силикон не могат да заменят с друг, а по време на кризата с чиповете Тесла за седмица пренаписваше фърмуера, за да ползва каквито налични чипове има на пазара.
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Някои хора се питаха, как световния заговор ще ни вземе колите, без да го приемаме като забрана и в същото време да можем да си ги купуваме - ами ето така. В подобна ситуация на притежателите на ел.коли от всички марки, молиш се да не й стане нещо, защото оставаш без кола за дълго време
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    ивана ( преди 2 месеца )
    Как вече ще си "собственик" на нещо но няма да го имаш защото то още не е произведено? Фосилните драскачи са в яка паника от електричките. Всичките ще останат без работа.
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Честито теслари!
  • #4
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да разбирам ли че свалянето на батерията от автомобила, разглобяването и, смяна на контактор и някакви други елементи, херметизирането и качването обратно на батерията на автомобила не е обслужване на батерията? А какво се води тази процедура според тебе? Така и не се научихте да правите разлика между батерия и клетка. Обслужването на батерията може да включва и смяна на клетки. Но в над 90% от случаите проблема не е в клетките, А в някоя връзка или теч на охладителната система.
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До 1 ( преди 2 месеца )
    "Да се проверят компонентите" е много разтегливо понятие. Форд имаха ядове с някакви високоволтови контактори, които са в "кутията" на батерията, но не са баш при клетките, така че не бързай с шампанското, че батерията е "обслужваема".
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    То няма и купувачи, от VW да не се притесняват и да планират спрямо търсенето.
  • #1
    5 rate up comment 3 rate down comment
    q ( преди 2 месеца )
    Абе не беше ли батерията се хрърля и се поръчва нова. Оказа се че може да се отвори и провери, да се отстрани проблем евентуално и да се затвори. Оправете си статията, че отпада една много важна опорка - караш до гаранция и хрърляш.Следващият "бунак" изгарял автоматично.