IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Норвегия няма проблеми със зареждането на EV през зимата

Скандинавската държава може да бъде пример за успешна електрификация дори в студеното време

През последните дни се появиха редица информации за случващото се в някои от най-силно засегнатите от студеното време райони на САЩ. В социалните мрежи и по телевизиите бяха показани опашки на станциите за зареждане в района на Чикаго, където собственици на електромобили имаха сериозни проблеми. Дори се наложи някои коли да бъдат изтеглени, тъй като енергията им свърши, а част от станциите отказаха.


електромобили студ


Причината за случилото са няколко, но в крайна всичко се свежда до липса на познания за самите ЕV, както и лоша инфраструктура за зареждане. За разлика от автомобилите, задвижвани с ДВГ, електромобилите имат батерии, които трябва да загреят, преди да приемат бързо зареждане, особено при изключително студено време.

Чикаго обаче не е единственото място на земята, където става студено и електромобили се движат по улиците. Норвегия има най-висок процент на използване на EV в света, а освен това е и една от най-студените страни. Там обаче драми, подобни на тези в Чикаго от преди няколко дни, няма. И това си има логично обяснение, разкрива The New York Times.

Основната причина е, че шофьорите на електромобили в Норвегия са свикнали да загряват предварително колите си, преди да ги използват при минусови температури. Ларс Годболт, който е съветник на Норвежката асоциация за електрически превозни средства, посочва, че инфраструктурата за зареждане също е значително подобрена през последните няколко години, което води до по-малки опашки на станциите за зареждане през зимата.


електромобили Норвегия


„Не трябва да се пренебрегва и още нещо много важно - повечето от хората в Норвегия живеят в къщи, а не в апартаменти. Близо 90% от собствениците на електромобили имат свои собствени станции за зареждане у дома", разказва Годболт пред The New York Times.

В САЩ, например, нещата са доста по-различни. Проучване на S&P Global Mobility показа, че докато повечето притежатели на електромобили са наясно, че зареждането вкъщи се счита за най-добрата практика, само 51% от настоящите собственици, участвали в проучването, заявяват, че имат инсталирано зарядно устройство у дома.

Друга разлика е свързана с дължината на пътуването. В САЩ хората често карат повече от час, за да стигнат до работа, докато средното пътуване в Норвегия обикновено е по-малко от 30 минути. Изминатото разстояние също е по-малко, отколкото в САЩ, поради начина, по който е изградена пътната инфраструктура.


електромобили Норвегия


Затова и собствениците на електромобили трябва да си направят домашното, преди да излязат в студа: заредете у дома, подгответе (загрейте) батерията преди бързо зареждане и дори прочетете ръководството на колата си, ако не сте наясно с нещо. И не забравяйте, че хората, които са се возели в конски каруци, са се смеели на шофьорите в първите дни, когато бензинът те трябвало да се купува от аптеката в стъклени буркани.


0 от 500
  • #76
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Кой е по добър Меси или Роналдо?Пружината закалява ли се?Уж много разбираш от футбол и термообработка на материалите.
  • #75
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Дал съм ти формулата смятай си сам.
  • #74
    5 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster=idiot ( преди 3 месеца )
    Питат те как се калява стоманата! Липсата на отговор показва само способността ти да разтягаш локуми за електромобили.Зададат ли ти конкретен въпрос и веднага сменяш темата.
  • #73
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Като гледам ти си отговорил няколко пъти неграмотнико Гост . Затрудняваш се с задачи за осми клас и не можеш да събереш три процента и да ги преобърнеш в бройки.
  • #72
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    анонимен ( преди 3 часа )Ако третото тримесечие е произвел 40% , МОЖЕШ ЛИ ДА СМЕТНЕШ колко БРОЯ е произвел за трите тримесечия? ....Колко е СРЕДНОТО ПРОИЗВОДСТВО за тримесечие?
  • #71
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Даааа,щом нещо го няма в Уикипедия не можеш да отговориш.Не съм се надявал да отговориш.Разбираш от термообработка на материалите, колкото разбираш от футбол т.е.нищо.
  • #70
    4 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster=TopIdiot ( преди 3 месеца )
    "Какви са техническите недостатъци дори на днешните електромобили, различни от цена и зарядна инфраструктура?...бля,бля...Виждаш ли други пречки за замяната на ДВГ на по-голямата част от автомобилите с електродвигател?Търсенето на недостатъци ви е любима дисциплина. Давайте!"-скъпа и тежка батерия/консуматив,малък пробег с едно зареждане,деградация на батерията и намаляне на пробега с течение на времето,бавно или скъпо зареждане,ниска остатъчна стойност при препродажба,горят хубаво и т.н...
  • #69
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Дето 30 километра в Норвегия там и 60 км в САЩ. Все трябва да зареждаш веднъж седмично, а както в САЩ така и в Норвегия зареждат всяка вечер.
  • #68
    5 rate up comment 6 rate down comment
    MuthBuster=TopIdiot ( преди 3 месеца )
    "В САЩ хората често карат повече от час, за да стигнат до работа, докато средното пътуване в Норвегия обикновено е по-малко от 30 минути."Е, то остана и за 30-тина километра шофиране да имаш проблем с ел. микcерите! Публикацията само затвърждава, че ел. трошкитe стават само за градски колички - скъпи и за меки китки...
  • #67
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 66 ( преди 3 месеца )
    80+ % от градското население живее в блокове и големи кооперации - няма да имат такива проблеми, защото изобщо няма как да зареждат електромобила си "вкъщи".