Преди повече от година Toyota обяви създаването на ново семейство четирицилиндрови двигатели с вътрешно горене, които се предлагат както с турбокомпресор, така и в атмосферен варианти. За бъдещите 1,5 и 2,0-литрови мотори се знае, че ще бъдат по-малки и по-леки, като основната им цел ще бъде максимална ефективност. В същото време обаче няма да бъде пренебрегната и производителността, като по-големият от двата мотора вече беше доработен от Gazoo Racing и попадна в концепцията GR Yaris M.

Хот-хечът беше представен на автосалона в Токио, като получи нов двигател „G20E“, монтиран над задната ос. Моторът разполага с IHI турбокомпресор, който позволява лесно достигане на мощност от 400-450 к.с. Изданието Auto Motor und Sport обаче цитира инженери на Toyota, според което двигателят има потенциал за много.
Според тях с поставянето на по-голям турбокомпресор може да осигури повече от 600 к.с., което е два пъти повече от мощността на 3-цилиндровия, 1,6-литров двигател „G16E-GTS“, поставян на GR Yaris, GR Corolla и Lexus LBX Morizo RR. Единственият проблем, с който ще се сблъскат японците е намаляването на емисиите на CO2 при новия „G20E“.

2.0-литровият мотор е проектиран като за надлъжни, така и за напречно монтиране, като също така може да се монтира както в предната, така и в задната част на автомобила. Вече е известно, че Toyota обмисля потенциално завръщане на Celica и/или MR2, като същевременно обеща, че Supra ще продължи в ново поколение. Следваща GR86 вероятно също се има, като се твърди, че е в процес на разработка.
Новото четирицилиндрово семейство на Toyota е част от по-широка инициатива заедно с други два японски производителя на автомобили за удължаване на живота на двигателите с вътрешно горене. Mazda разработва роторни двигатели като удължители на пробега, докато Subaru продължава да рафинира боксера си. Хибридизацията си остава основна цел, но трите компании също така изследва въглеродно неутрални горива като течен водород, биогориво и синтетично гориво.


4