IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

За Toyota 600 коня от двигател с 4 цилиндъра е напълно постижимо

Новият задвижващ агрегат на японската марка е подходящ за модели от различни класове

Преди повече от година Toyota обяви създаването на ново семейство четирицилиндрови двигатели с вътрешно горене, които се предлагат както с турбокомпресор, така и в атмосферен варианти. За бъдещите 1,5 и 2,0-литрови мотори се знае, че ще бъдат по-малки и по-леки, като основната им цел ще бъде максимална ефективност. В същото време обаче няма да бъде пренебрегната и производителността, като по-големият от двата мотора вече беше доработен от Gazoo Racing и попадна в концепцията GR Yaris M.


Toyota двигател


Хот-хечът беше представен на автосалона в Токио, като получи нов двигател „G20E“, монтиран над задната ос. Моторът разполага с IHI турбокомпресор, който позволява лесно достигане на мощност от 400-450 к.с. Изданието Auto Motor und Sport обаче цитира инженери на Toyota, според което двигателят има потенциал за много.

Според тях с поставянето на по-голям турбокомпресор може да осигури повече от 600 к.с., което е два пъти повече от мощността на 3-цилиндровия, 1,6-литров двигател „G16E-GTS“, поставян на GR Yaris, GR Corolla и Lexus LBX Morizo RR. Единственият проблем, с който ще се сблъскат японците е намаляването на емисиите на CO2 при новия „G20E“.


Toyota двигател


2.0-литровият мотор е проектиран като за надлъжни, така и за напречно монтиране, като също така може да се монтира както в предната, така и в задната част на автомобила. Вече е известно, че Toyota обмисля потенциално завръщане на Celica и/или MR2, като същевременно обеща, че Supra ще продължи в ново поколение. Следваща GR86 вероятно също се има, като се твърди, че е в процес на разработка.

Новото четирицилиндрово семейство на Toyota е част от по-широка инициатива заедно с други два японски производителя на автомобили за удължаване на живота на двигателите с вътрешно горене. Mazda разработва роторни двигатели като удължители на пробега, докато Subaru продължава да рафинира боксера си. Хибридизацията си остава основна цел, но трите компании също така изследва въглеродно неутрални горива като течен водород, биогориво и синтетично гориво.


0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Познат караше Тойота Rav4,Тези дни го видях с по-старичка 2 генерация Хонда CR-V. Каза ми "пфффф махнах я, бял ден не видях с оная Тойота, ремонти ядове.. БЯЛ ДЕН не видях, кошмар" Хондичката къде къде по-стара, ама вика Чиста работа, карам я, смлях я от юркане, нищо развалено, протекло или избило. За реглажа на клапаните на Хондата каза "30тина мин отне при човек дето знае какво прави."Доста случаи знам и все се убеждавам, за Канада и US, Тойота са безупречни. Тука са е*гати наигравк ...
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Не Пропов, Тойота не са "Petrol Heads". Развиват бензина, просто защото дизел се кара само в Европа. Тойота развива колите и двигателите за останалите пазари, точно Европа им е през оная работа. А на останалите континенти от SUV-тa до малки градски въшки всичко кара бензин, (просто така е оформено за техния пазар), вкл Австралия. Точно моделите им тук в Европа не са нищо особенно, някакви слаби ракий в сравнение с това което могат и продават другаде
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Хората показват, че ще развиват 4цил турбо бензини, наш Га*ньо едно си знае едно си бае.. Светът бил "полудял по EV.." Полудя да.. за това Toyota продължава смело с 4.7 и 5.7i-Fоrce V8 огромни атмосферни мотори с разход 18-20л/100км, ся прави 400-600к.с. турбо бензини, аза Европа не са спрели да доставят и продават дизели в по-тежките си джипове, наш Пропов пак върти суче, пак на EV-та го избива. Хем иска мъчение на ток, хем се кефи на бензините щото Toyota били Petrol heads, Хах.
  • #2
    6 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    японците са същите дървени глави като германците
  • #1
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Пропов ( преди 5 месеца )
    Уважавам ги Тойота. До скоро ги приемах просто като най здравата кола за парите си, но и най скучната. От как светът полудя по EV , Тойота е на път да стане една от най вълнуващите марки. Оказаха се истински Petrol Heads.