fallback

BMW: Търсенето на коли с ДВГ стигна върха си!

Според финансовия шеф на баварците ръст на продажби вече е възможен само при електромобилите

BMW е един от големите автомобилни производители, които вярват, че смесената стратегия за задвижване има повече смисъл от това да се залага изцяло на електромобили. Концернът не предвижда скоро да се откаже от производството на модели с ДВГ, но в същото време признава, че продажбите на такива автомобили няма повече да растат.

„Повратната точка за двигателите с вътрешно горене беше миналата година. Текущото плато ще продължи още известно време, след което ще започне за спада леко“, коментира главният финансов директор на автомобилния производител Валтер Мертл пред репортери на Bloomberg и Reuters.

Според него това се дължи на по-строгите разпоредби за вредни емисии, които влизат в средата на следващото десетилетие не само в Европа, но също така в Китай, както и в някой щати на САЩ - като Калифорния, например, където се продават много нови автомобили.

Продажбите на електрически модели BMW, Minis и Rolls Royce са скочили със 74,4% миналата година, с което дялът на електромобилите от 2,56 милиона общо произведени от BMW Group превозни средства достигна 15%. Автомобилният производител иска да увеличи това до 33% до 2026 г., когато ще пусне своето ново семейство електрически автомобили Neue Klasse, и до 50% до края на десетилетието.

Първият модел, който ще използва платформата Neue Klasse, ще бъде електрически SUV, който ще замени сегашния iX3, продаван в Европа, но ще последват още пет модела, включително нова 3-Series. Всички те са базирани на същата архитектура и заимствай стилистика от концептуални автомобили, които BMW показа наскоро.

Въпреки че ръстът на продажбите на електромобили процъфтява, Мертл смята, че маржовете от горивните и електрическите автомобили на компанията ще започнат да се изравняват най-рано през 2026 г. По-ниските разходи на технологията Neue Klasse, която има за цел да намали наполовина цената на батериите и да увеличи техния обхват с 25%, означава, че в края на десетилетието BMW Group трябва да печели толкова от електромобил, колкото от модел с ДВГ в момента.

fallback
  • #59
    До 56 ( преди 4 месеца )
    *** масово кара дизелче евро 1.
  • #58
    До 54 ( преди 4 месеца )
    Разбира се че е така и напълно ти вярвам. Защо пък да вярвам на клипове в YouTube на които се виждат реални данни в реални условия като мога да повярвам на някой анонимен който ми казва че имал приятел на който...... Абе там някаква Тесла, нещо не знам какво, таковата, Абе голям *** излезе ама не знам защо и как защото не знам никакви факти. Ама дали нормално ползване или е паднала от пропаст да се е прецакала, кой да ти каже.
  • #57
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    Чакаш да падне цената?Докато чакаш,гроздето ще изгние и ще отиде на ***.Също като онази Тесла за 140000 долара ,продадена на търг за 7800 долара.Който е ги е дал е много "умен".
  • #56
    До 52 ( преди 4 месеца )
    А защо смяташ, че някой ще ме спре с автомобил евро 6 с каквото и да е задвижване?
  • #55
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    МитЕ,щом гроздето е узряло,ти защо не ядеш грозде?
  • #54
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    МитЕ,на мой приятел батерията на Теслата сдаде багажа на 180000 км, малко след като мина гаранцията.На реклами в туба вярват само сектантите на Тесла.
  • #53
    До 51 ( преди 4 месеца )
    Не ги надценявай! Ти и аз можем да дадем негативни примери за електромобили, защото се интересуваме и можем да говорим с реални факти и примери. Те боровят с Вяра, насаждане на страхове, слухове, мантри, откровени лъжи, но най-силното им оръжие е да обяснят на опонента колко е глупав и необразован. Ако дадеш прекалено много примери идват наред хапчетата, китарите,бановете и триенето на мнения, докато толерират линковете за продажба на виагра
  • #52
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    До 46.Пробвай да влезеш в синя зона в София с дизелчето през зимата в дни с рекордно замърсяване.
  • #51
    До 49 ( преди 4 месеца )
    Сега сигурно ще ги даде пример с някой електромобил от 2011г с 120 км пробег и въздушно охлаждане ако изобщо даде :D
  • #50
    До 48 ( преди 4 месеца )
    Така е. Казвам че гроздето е много сочно узряло и вкусно, но е много високо и не мога да го достигна. Вие гледате абсолютно същото грозде и обяснявате колко е зелено неузряло и кисело. Аз казвам, че ако имам стълба и мога да го достигна (някой ми го предложи за 20 пъти по-ниска цена), ще се кача и с най-голямо удоволствие ще го изям. Докато вие казвате, че дори ако се кача да го откъсна и ви го подаря, не бихте го и опитали защото е отвратително, отровно и други подобни. Правиш ли разликата?
fallback
Последни