fallback

BMW: Търсенето на коли с ДВГ стигна върха си!

Според финансовия шеф на баварците ръст на продажби вече е възможен само при електромобилите

BMW е един от големите автомобилни производители, които вярват, че смесената стратегия за задвижване има повече смисъл от това да се залага изцяло на електромобили. Концернът не предвижда скоро да се откаже от производството на модели с ДВГ, но в същото време признава, че продажбите на такива автомобили няма повече да растат.

„Повратната точка за двигателите с вътрешно горене беше миналата година. Текущото плато ще продължи още известно време, след което ще започне за спада леко“, коментира главният финансов директор на автомобилния производител Валтер Мертл пред репортери на Bloomberg и Reuters.

Според него това се дължи на по-строгите разпоредби за вредни емисии, които влизат в средата на следващото десетилетие не само в Европа, но също така в Китай, както и в някой щати на САЩ - като Калифорния, например, където се продават много нови автомобили.

Продажбите на електрически модели BMW, Minis и Rolls Royce са скочили със 74,4% миналата година, с което дялът на електромобилите от 2,56 милиона общо произведени от BMW Group превозни средства достигна 15%. Автомобилният производител иска да увеличи това до 33% до 2026 г., когато ще пусне своето ново семейство електрически автомобили Neue Klasse, и до 50% до края на десетилетието.

Първият модел, който ще използва платформата Neue Klasse, ще бъде електрически SUV, който ще замени сегашния iX3, продаван в Европа, но ще последват още пет модела, включително нова 3-Series. Всички те са базирани на същата архитектура и заимствай стилистика от концептуални автомобили, които BMW показа наскоро.

Въпреки че ръстът на продажбите на електромобили процъфтява, Мертл смята, че маржовете от горивните и електрическите автомобили на компанията ще започнат да се изравняват най-рано през 2026 г. По-ниските разходи на технологията Neue Klasse, която има за цел да намали наполовина цената на батериите и да увеличи техния обхват с 25%, означава, че в края на десетилетието BMW Group трябва да печели толкова от електромобил, колкото от модел с ДВГ в момента.

fallback
  • #69
    Някой ( преди 9 месеца )
    Зависи от паза, на някои пазари ще има ръст на ДВГ , но явно те не са основни за БМВ.
  • #68
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Бмв
  • #67
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Двг особено дизела е пътник
  • #66
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Сигурен ли си че си ги продали а не са ги подарили на някой? Всъщност даже не трябваше ли да плащат за да се изхвърлят електромобилите да им ги рециклират? Не плащаха ли десетки хиляди евро глоба за замърсяване или нещо подобно?
  • #65
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Продадоха си електричките на загуба.
  • #64
    До 54 ( преди 10 месеца )
    И какво стана с твоя приятел, купи батерия ли и ако да колко струваше батерията или ремонта не си дал подробности?
  • #63
    До 62 ( преди 10 месеца )
    Всяко нещо с времето си. Защо да си купувам не узряла технология на висока цена, ако някой друг може да плати цената? Аз нов дизелов автомобил не си купувам, гледай да не тръгна да си купувам чисто нов електромобил. Не ми е важно да пръдна първи на седалката. Но за разлика от вас, аз не твърдя, че те постъпват глупаво, нито пък че този който ще купи автомобила след това от мен постъпва неразумно. Вие сте тези които смятате че вашия избор е единствено правилен в целия свят и всички са ***
  • #62
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    МитЕ,щом още си на нафта си ми напълно ясен.Електромобил ще си купиш,ама някой друг път,както се казваше в един филм.Тати ще ми купи колело,ама друг път.Мечтай си,не ми пречиш.
  • #61
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    МитЕ,ако искаш вярвай.Друг мой приятел страда по същата причина с Рено Зое.Аз вярвам на очите си,не на рекламни клипове в туба.
  • #60
    До 57 ( преди 10 месеца )
    Тоест и ти не бих си купил Тесла Плайд 9 000 лв през 2034 година, защото и е изгоряло моторчето на парното и има 15% деградация на батерията за 10 години? Аз бих я грабнал на мига. Нека да съм обратното на умен. При положение че в нея има 16 броя 5,2kWh модули, които в момента струват по над 600 долара А работеща батерия се продава за 13 000 долара, наистина е много глупаво да купиш цял автомобил за 7800 долара. Особено ако автомобил без батерия струва над 10 000 долара. Вие сте умните!
fallback
Последни