fallback

BMW: Търсенето на коли с ДВГ стигна върха си!

Според финансовия шеф на баварците ръст на продажби вече е възможен само при електромобилите

BMW е един от големите автомобилни производители, които вярват, че смесената стратегия за задвижване има повече смисъл от това да се залага изцяло на електромобили. Концернът не предвижда скоро да се откаже от производството на модели с ДВГ, но в същото време признава, че продажбите на такива автомобили няма повече да растат.

„Повратната точка за двигателите с вътрешно горене беше миналата година. Текущото плато ще продължи още известно време, след което ще започне за спада леко“, коментира главният финансов директор на автомобилния производител Валтер Мертл пред репортери на Bloomberg и Reuters.

Според него това се дължи на по-строгите разпоредби за вредни емисии, които влизат в средата на следващото десетилетие не само в Европа, но също така в Китай, както и в някой щати на САЩ - като Калифорния, например, където се продават много нови автомобили.

Продажбите на електрически модели BMW, Minis и Rolls Royce са скочили със 74,4% миналата година, с което дялът на електромобилите от 2,56 милиона общо произведени от BMW Group превозни средства достигна 15%. Автомобилният производител иска да увеличи това до 33% до 2026 г., когато ще пусне своето ново семейство електрически автомобили Neue Klasse, и до 50% до края на десетилетието.

Първият модел, който ще използва платформата Neue Klasse, ще бъде електрически SUV, който ще замени сегашния iX3, продаван в Европа, но ще последват още пет модела, включително нова 3-Series. Всички те са базирани на същата архитектура и заимствай стилистика от концептуални автомобили, които BMW показа наскоро.

Въпреки че ръстът на продажбите на електромобили процъфтява, Мертл смята, че маржовете от горивните и електрическите автомобили на компанията ще започнат да се изравняват най-рано през 2026 г. По-ниските разходи на технологията Neue Klasse, която има за цел да намали наполовина цената на батериите и да увеличи техния обхват с 25%, означава, че в края на десетилетието BMW Group трябва да печели толкова от електромобил, колкото от модел с ДВГ в момента.

fallback
  • #49
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Дай конкретен практически пример? Аз ти давам веднага 1,6 милиона километра на автомобил от 2013 година с 3 батерии и осем двигателя. Автомобил от следващата година с обновените двигатели - 433 000 км без смяна на батерия или двигател. Това са от старото поколение батерии които не се славят с дълъг живот. Следващите поколения са по-добри.
  • #48
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    МитЕ,то много хубаво,че PLAID е тук.За тебе обаче е само картинка.
  • #47
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    МитЕ,спри се стига глупости.Батерията едвам си изкарва гаранцията,ти почна по 400000 км да ги използваш.Купи си електричка,покарай я ,тогава пиши глупости.
  • #46
    анонимен ( преди 10 месеца )
    На газ е много по-свободно по-евтино и по-разумно от хибрид. Дори едно дизелче е по-добре.
  • #45
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Кой хибрид?
  • #44
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    МитЕ, хибрида ти дава свобода.С електричката си абонат на зарядните.
  • #43
    До 41 ( преди 10 месеца )
    Все пак ми е любопитно дали подкрепяш мнението на гост, че след 10 години ще е неразумно да купиш този автомобил на една 20-та от цената, ако ти го предложат. Не знам къде струва 120 хиляди евро, защото цените доста паднаха но примерно ти Би ли го взел за 12 000 лв с риск през следващите 100-200-300-400 хиляди километра да направиш ремонт за 5 000 лв ... евентуално? Защото не е сигурно, че ще ти се наложи.
  • #42
    До 41 ( преди 10 месеца )
    Първите осем години смяната на батерията е безплатна, а след това Не е нужно да се сменя, а може да се ремонтира. В Перник услугата струва около 5 000 лв. Почти никога причината не е деградация на клетките. Дори да има проблемни клетки, могат да се сменят направо да се смени целия модул. Един такъв модул в eBay струва 600 долара за 5,2kWh. Батерията има 20 такива модула.
  • #41
    До 38 ( преди 10 месеца )
    Само, че умнико не сме милионери за да рекламираш кола за 120 хиляди евро на която смяна на батерията струва 20 хиляди евро и не всички имат къде да зареждат на нощна, но това са малки подробности изключващи почти всички :D
  • #40
    До 38 ( преди 10 месеца )
    Не му обяснявай на госта. Той отсега твърди че през 2034 година като му я предлагат за 9 000 лв ще я откаже защото електромобилите не стават за нищо и ще предпочете да си купи 10 годишна toyota corolla за 15 000 лв защото е по-добра сделка ( купена днес за 60 000 лв с всички екстри). Ако вземе да се счупи батерията щяла да му струва 5 000 лв да я ремонтира за още 400 хиляди километра и щял да се набута много за ремонт. Има и гараж да си я зарежда всяка нощ за 450 км за 3 седмици шофиране.
fallback
Последни