fallback

BMW: Търсенето на коли с ДВГ стигна върха си!

Според финансовия шеф на баварците ръст на продажби вече е възможен само при електромобилите

BMW е един от големите автомобилни производители, които вярват, че смесената стратегия за задвижване има повече смисъл от това да се залага изцяло на електромобили. Концернът не предвижда скоро да се откаже от производството на модели с ДВГ, но в същото време признава, че продажбите на такива автомобили няма повече да растат.

„Повратната точка за двигателите с вътрешно горене беше миналата година. Текущото плато ще продължи още известно време, след което ще започне за спада леко“, коментира главният финансов директор на автомобилния производител Валтер Мертл пред репортери на Bloomberg и Reuters.

Според него това се дължи на по-строгите разпоредби за вредни емисии, които влизат в средата на следващото десетилетие не само в Европа, но също така в Китай, както и в някой щати на САЩ - като Калифорния, например, където се продават много нови автомобили.

Продажбите на електрически модели BMW, Minis и Rolls Royce са скочили със 74,4% миналата година, с което дялът на електромобилите от 2,56 милиона общо произведени от BMW Group превозни средства достигна 15%. Автомобилният производител иска да увеличи това до 33% до 2026 г., когато ще пусне своето ново семейство електрически автомобили Neue Klasse, и до 50% до края на десетилетието.

Първият модел, който ще използва платформата Neue Klasse, ще бъде електрически SUV, който ще замени сегашния iX3, продаван в Европа, но ще последват още пет модела, включително нова 3-Series. Всички те са базирани на същата архитектура и заимствай стилистика от концептуални автомобили, които BMW показа наскоро.

Въпреки че ръстът на продажбите на електромобили процъфтява, Мертл смята, че маржовете от горивните и електрическите автомобили на компанията ще започнат да се изравняват най-рано през 2026 г. По-ниските разходи на технологията Neue Klasse, която има за цел да намали наполовина цената на батериите и да увеличи техния обхват с 25%, означава, че в края на десетилетието BMW Group трябва да печели толкова от електромобил, колкото от модел с ДВГ в момента.

fallback
  • #9
    до 6 ( преди 10 месеца )
    Поне едно вярно твърдение да имаше, а? Първо, целта не е ел. да замени веднага всички ДВГ, а само новите продажби. За цялостна замяна ще стане 2050. Второ, ел.колите са в пъти по-качествени, освен ако не смяташ лека фуга между ламарините за катастрофален дефект. Макар че Тесла отдавна и оправи и тях, просто ти си изостанал. А в БГ Тесла се купува от средната класа, не от гъзарите. Те купуват EQS SUV Maybach. И, да, има сервизи за Тесла в БГ.
  • #8
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Ще ми кажеш ли финансовата причина някой да си купи RAV4 PHEV за 130 000 лв вместо да отскочи до Германия да си купи Тесла модел У за 90 000 или пък както масово правят, да си я купи от германец, който до скоро взимаше 20 000 лв отстъпка при покупка на този автомобил, което означаваше 70 000 лв. Не ви ли прави впечатление колко много "немци" с тесли обикалят из България? Най-близкият сервиз е в Букupещ, който се намира на по-малко от пробега с едно безплатно зареждане от София.
  • #7
    до 3 ( преди 10 месеца )
    Мнението ти е толкова скъсано от реалността, че за момент си помислих, че говориш саркастично.
  • #6
    бг смешки ( преди 10 месеца )
    няма скоро да бъдат заменени колите с ДВГ ! просто е невъзможно поради няколко причини но основната е че електрическите коли са далеч по-скъпи и по ненадеждни поне засега . изобщо покупката на скъп електричекси автомобил е пълна глупост и от финансова и от изобщо от техническа гледна точка . а гледам че у нас балъците масово се хвърлят на Тесла без да мислят дори . тук няма и сервиз да не говорим за скъпите ремонти .....българина обаче обича да го раздава гъзар ...
  • #5
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Когато рав 4 плъгин хибрид без екстри е 30 000 лв по-скъп от Тесла модел У който в базовата си версия има повече екстри отколкото RAV4 с всички възможни екстри дори да си ги доплатиш, дали е необходима забрана или всичко ще се случи по естествен път? 90% от пречките за които говореше toyota само преди две-три години, вече ги няма. Вече никой не им вярва, че ако се мине на електромобили ще стоим на свещи защото няма достатъчно ток, нито пък им вярват че няма как да се изградят достатъчно зарядни
  • #4
    Гост ( преди 10 месеца )
    След 2035 има забрана за производство и продажба на автомобили с ДВГ в ЕС.Нормално е да има някакъв спад.Ноооо в останалия свят такава забрана няма.
  • #3
    До 1 ( преди 10 месеца )
    Е как да не ги вижда. Не чете ли новината от вчера? Само и единствено toyota има трезв поглед, че електромобилите са временно явление и модата им отминава. Поставили са си за цел през 2030 година да продават повече водородни автомобили отколкото електромобили. Няма друга марка, която да гледа трезво на нещата и да се подготвя за водородното бъдеще. Toyota е най-високо технологичната компания и е предвидила всичко. Нейните инженери са най-добрите и предлагат най-добрата водородна технология.
  • #2
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Въпреки, според мен бърка в тази частПовратната точка за двигателите с вътрешно горене беше миналата година. Текущото плато ще продължи още известно време, след което ще започне за спада леко съм съгласен с почти всичко, което е казал. Планът през 2030 година да произвеждат над 1 милион електромобила годишно на този етап е добър. Това означава че са си поставили цел да произвеждат повече електромобили от toyota през 2030. Според мен спадът на ДВГ няма да е лек, а лавинообразен.
  • #1
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Знаците са навсякъде, само Тойотка не ги вижда.
fallback
Последни