IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW отчете най-силната година в цялата си история

Компанията е продала 2.555 милиона автомобила, електрическите с най-голям ръст

2023 е била най-силната година в цялата история на BMW Group, с рекордните 2 555 341 доставени автомобила. Това е ръст от 6.5% на фона на 2022, показва отчетът на компанията. Цели 15% от продажбите се падат на чисто електрически модели - общо 376 183 автомобила (+74% спрямо предишната година). През 2024 един от всеки пет автомобила, произведени от BMW, ще е с електрическо задвижване, коментира членът на борда на директорите Йохен Голер, а през 2025 вече ще е един от всеки четири. "Очакваме да продадем над половин милион електромобила през тази година", добавя Голер. Компанията вече има 18 модела с изцяло електрическо задвижване в гамата си.
   
  
BMW, резултати, 2023
  
     
Най-голям принос за рекорда има марката BMW, с 2.253 милиона продажби и над 7% ръст на годишна база. Особено добро е представянето на поделението за спортни модели BMW M - 202 530 доставени автомобила, 14.3% ръст. Дори и при него вече най-продаваният модел е електрически - BMW i4 M50.

Марката MINI е продала 295,474 автомобила, което е малко под 1 процент ръст на годишна база. Най-популярният модел е бил електрическият Cooper SE. А неговата лимитирана серия MINI Cooper SE Convertible, произведена в 999 бройки, се е разпродала за броени дни въпреки рекордната стартова цена от над 118,000 лева. През 2024 електрическото семейство на MINI ще бъде допълнено от още два модела - MINI Countryman SE и MINI Countryman E, както и от още непредставения официално MINI Aceman.

2023 е била рекордна година и за Rolls-Royce, и за поделението за мотоциклети BMW Motorrad, което е пласирало 209 257 машини.

Най-големият пазар на групата BMW си остава Европа, с 942 805 автомобила (+7.5%), пред Китай - 824 932 (+4.2%) и САЩ - 395,741 (+9.4%).

 Финансовите резултати на групата ще бъдат обявени през март, но се очаква да подобрят миналогодишния рекорд за най-висока печалба в историята на BMW.
  
    

 

 

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Мхм ( преди 1 месец )
    На фона на други марки са смешници не случайно пазарната им капитализация се срива всяка година заедно с тая на фау ве ако ги питаш все супер продажби пък марката им все по евтина става.
  • #7
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    С електрификацията марки като БМВ тотално се обезмислят, с изчезването на дизела цялата немска авто индустрия може да се бракува.
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    5-ти, 3-та серия не са я извадили още, за мометна е само феислифт. Предвид тенденцията, силно подозирам, че ще изглежда кръстоска от 2 и 4 серия. с огромни "бъбреци"
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Sameman ( преди 1 месец )
    Серия 3 е доста хубава на живо. Повечето от другите за мен са пълна скръб в дизайна. Може би на хората им допада идеята да са с нещо по-оригинално в сравнение с генерично създадени автомобили.
  • #4
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    2ри, въпрос на вкус е, но ни на снимка, ни на живо ноата 7, 5 серии стават за гледане. За Х серията да не говорим изобщо. Новата 5а дори с М пакет, ако я сложиш до Г30 поколението седи като недодялан прототип, без характер, безлична, трудно бих я нарекъл дори премиум.
  • #3
    5 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 месец )
    "Цели 15% от продажбите се падат на чисто електрически модели - общо 376 183 автомобила (+74% спрямо предишната година). " Ето как се опровергават притесненията на автомобилните производители. Това е добавена стойност и продажбите се увеличават. За производството на тези допълнителни автомобили са били ангажирани поне 15% повече работници и нуждата от работна ръка се увеличава на този етап.
  • #2
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Enzo ( преди 1 месец )
    Да ти кажа, в последно време и аз споделях твоето мнение относно дизайна. Обаче... има нещо много интересно. Гледаме предимно снимки на колите, скици, видео. Прави ми впечатление, че на живо, колите всъщност съвсем не са грозни. Тъкмо обратното - не са класически красиви, но са интересни и различни. Новата 7 серия, новата 1 серия, новата 2 серия купе, новата 5 серия, ХМ и т.н. На живо изглеждат много добре. Леко агресивни, начупени едни такива, както казах, много различни от останалите премиуми.
  • #1
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хем станаха най-грозната марка, хем рекордни продажби, или аз нямам вкус и светът се е объркал, или аз съм се объркал здраво, данните сочат за второто