BMW Group отчита солиден ръст в печалбите за 2022 година въпреки лекия спад в броя на продадените автомобили, стана ясно след годишната отчетна конференция на германския гигант в Мюнхен. Нетната печалба на компанията е скочила с 59% и достига почти 18.6 милиарда евро - най-високият показател в историята на компанията. Това ще позволи на BMW да разпредели над 5 милиарда дивидент сред акционерите си - на фона на Tesla например, която никога до момента не е изплащала дивидент.
"BMW демонстрира висока степен на устойчивост, особено при изпълнени с предизвикателства условия", коментира главният изпълнителен директор Оливер Ципсе. Компанията показа, че може едновременно да осъществява големия преход към електрическа мобилност и в същото време да поддържа нивата на печалба високи, добави финансовият директор на групата Николас Петер.
Резултатите и плановете на BMW в 15 точки (ГАЛЕРИЯ):
Заради кризата с чиповете, локдауните в Китай и други усложнения по веригата от доставки, броят пласирани автомобили от BMW е с 4.8% по-нисък от 2021 година, и достига 2 399 632 броя. От тях 18% са електрифицирани модели - PHEV и BEV.
От марката BMW са доставени 2 100 689 автомобила, което е спад от 5% спрямо 2021. MINI отчита 292 922 доставки - спад от 3 на сто. При Rolls-Royce доставените автомобили се увеличават с почти 8 на сто до общо 6021 - най-доброто постижение в цялата над вековна история на британската марка.
2022 е била силна година и за мотоциклетното поделение BMW Motorrad - с 215 923 продажби, и ръст от 15% на годишна база.