BMW Group отчита солиден ръст в печалбите за 2022 година въпреки лекия спад в броя на продадените автомобили, стана ясно след годишната отчетна конференция на германския гигант в Мюнхен. Нетната печалба на компанията е скочила с 59% и достига почти 18.6 милиарда евро - най-високият показател в историята на компанията. Това ще позволи на BMW да разпредели над 5 милиарда дивидент сред акционерите си - на фона на Tesla например, която никога до момента не е изплащала дивидент.
"BMW демонстрира висока степен на устойчивост, особено при изпълнени с предизвикателства условия", коментира главният изпълнителен директор Оливер Ципсе. Компанията показа, че може едновременно да осъществява големия преход към електрическа мобилност и в същото време да поддържа нивата на печалба високи, добави финансовият директор на групата Николас Петер.
Резултатите и плановете на BMW в 15 точки (ГАЛЕРИЯ):
Въпреки по-ниските продажби, брутните приходи на групата се увеличават с над 28 на сто до общо 142.6 милиарда евро. Заслугата е отчасти на по-високите продажни цени, и отчасти на пълната интеграция на бившия китайски джойнт-венчър BMW Brilliance. Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) скача от 16 милиарда евро преди година до 23.5 милиарда сега (+47%). Маржът на печалба е 16.5% за групата като цяло, и около 8.6% за автомобилния сегмент, което съвпада с поставените цели за между 8 и 10 на сто марж.