fallback

BMW: Търсенето на коли с ДВГ стигна върха си!

Според финансовия шеф на баварците ръст на продажби вече е възможен само при електромобилите

BMW е един от големите автомобилни производители, които вярват, че смесената стратегия за задвижване има повече смисъл от това да се залага изцяло на електромобили. Концернът не предвижда скоро да се откаже от производството на модели с ДВГ, но в същото време признава, че продажбите на такива автомобили няма повече да растат.

„Повратната точка за двигателите с вътрешно горене беше миналата година. Текущото плато ще продължи още известно време, след което ще започне за спада леко“, коментира главният финансов директор на автомобилния производител Валтер Мертл пред репортери на Bloomberg и Reuters.

Според него това се дължи на по-строгите разпоредби за вредни емисии, които влизат в средата на следващото десетилетие не само в Европа, но също така в Китай, както и в някой щати на САЩ - като Калифорния, например, където се продават много нови автомобили.

Продажбите на електрически модели BMW, Minis и Rolls Royce са скочили със 74,4% миналата година, с което дялът на електромобилите от 2,56 милиона общо произведени от BMW Group превозни средства достигна 15%. Автомобилният производител иска да увеличи това до 33% до 2026 г., когато ще пусне своето ново семейство електрически автомобили Neue Klasse, и до 50% до края на десетилетието.

Първият модел, който ще използва платформата Neue Klasse, ще бъде електрически SUV, който ще замени сегашния iX3, продаван в Европа, но ще последват още пет модела, включително нова 3-Series. Всички те са базирани на същата архитектура и заимствай стилистика от концептуални автомобили, които BMW показа наскоро.

Въпреки че ръстът на продажбите на електромобили процъфтява, Мертл смята, че маржовете от горивните и електрическите автомобили на компанията ще започнат да се изравняват най-рано през 2026 г. По-ниските разходи на технологията Neue Klasse, която има за цел да намали наполовина цената на батериите и да увеличи техния обхват с 25%, означава, че в края на десетилетието BMW Group трябва да печели толкова от електромобил, колкото от модел с ДВГ в момента.

fallback
  • #39
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 37. Това го е казал гостът за конкретен реален случай на продажба на най-бързата Tesla произведена през 2014 година за 7800, той твърди че дори тази година закупена на 20 пъти по-ниска цена отколкото е купена като нова и само 15% градация на батерията след 433 000 км било лоша сделка и нямало е да я вземе дори да му я подаряват и предпочита вместо нея да си кара 13-годишната toyota corolla която е купена на четири пъти по-ниска цена отколкото струва днес като нова. Можеш да го питаш.
  • #38
    PLAID ( преди 10 месеца )
    Plaid е тук отдавна: с 2 багажника, 7 места, 4х4, 1100 коня на колелата на дино, 100 кВтч, пълни с 250 кВт за 20 мин., 100-200 за 3.9 сек. кърши врат, 0-328 км/ч за 16 сек., изпреварва с мисъл, на старт ти цепи веждите, няма шум, няма ремонти, няма поддръжка, не се сменят накладки/дискове (спира на ток), няма диференциал (отзад са 2 мотора с векторно управление), 100 км за 2 лв битова тарифа или безплатно с 20 кВт навес, на всяко спиране връща ток, даже ти плаща да я ръчкаш, 0 грижи, 100% кеф!
  • #37
    До 35 ( преди 10 месеца )
    Е аз не съм Госта, а нещо умерено между вас и това като цяло са *** спорове, нито ти нито той или аз знаем какво ще е след 10 години. Може и той да си промени мнението, но за да падне на нещо цената с 95% за 10 години значи има нещо гнило и странно с голяма вероятност..
  • #36
    PLAID ( преди 10 месеца )
    - Защо? - Защото нефт тук няма, горивата са внос и само нагоре, гърнетата смъpдят, тровят, колите се чупят, тресат се текат и шумят, а не вървят. Проста пропозиционална логика.
  • #35
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Примерно Гост от днес ме убеждава, че през 2034 не би си купил 10-год. Tesla Plaid на 20 пъти по-ниска цена отколко струва днес (180 000 лв) с 15% деградация на батерията защото има 15% по-малък пробег отколкото когато е произведена днес. Още от сега с точност до 100% знае дали този автомобил ще е подходящ за него, въпреки че има собствен гараж с ток и минава 150 км седмично, знае със сигурност какви ще са възможностите и желанията му тогава. Аз за себе си не знам, признавам си.
  • #34
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 33. Е именно де. Покупката на електромобил става факт след като желанията се срещнат с възможностите. За някои хора още днес електромобилите са подходящи и имат възможност да си ги купят, нямат желание. При други имат желание и възможност но електромобилите са неподходящи за тях. При трети са подходящи и имат желание, но нямат възможност. Не трябва да си Ванга, за да предположиш след 10 г. Дали ще са по подходящи, желани и достъпни от днес. Как мислиш, можеш ли да предположиш или не?
  • #33
    До 31 ( преди 10 месеца )
    Ама ти можеш да сметнеш и желанието в бъдеще ли? Защото аз за желанието не се наемам, няма как да знам с точност колко % какво ЩЕ желаят като и те самите не знаят и зависи избора и други фактори
  • #32
    До 30 ( преди 10 месеца )
    Автомобили се внасят според търсенето, никого няма да внася много електромобили на старо ако няма търсенето да ги продаде, а ДВГта нови все още има достатъчно из Европа. Изобщо пишеш пълни глупости, това, че пазара на нови сета в ЕС е 15% електромобили не значи задължително, че след 10 години в БГ 10 годишните коли ще са 15% електрически може и повече, може и по-малко да са
  • #31
    анонимен ( преди 10 месеца )
    "До 24 ( преди 18 минути )Как сметна, че 20% от шофьорите са над 50% от пазара?" За 2022 година при 3 милиона регистрирани автомобила е имало 33 000 продажби на нови автомобили. Разбираемо за хората, които ви лъжат с проценти, защото много добре знаят че не ги разбирате, затова ще ти обясня. 5% от 3 милиона са 150 000, а 50% от 33 000 са 16 500. Освен това е редно да се прави разлика между подходящ и желание за покупка. Автомобилите на газ са подходящи за над 90%, но не ги желаем.
  • #30
    Баба Ванга ( преди 10 месеца )
    Не трябва да си гадател, за да знаеш че през 2034 година, днешните автомобили независимо от задвижването ще са станали на 10 години, за да "предвидиш" какъв ще е изборът на 10-годишни автомобили на пазара тогава. Разбира се за хора без математически умения Това е мисия невъзможна и не могат да "предвидят" такива неща. Такива предвиждания за тях са на равно способностите за телепортация, телекинеза, телепатия и тем подобни, когато им говориш за "бъдещето" . Средната възраст на автомобилите?
fallback
Последни