IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили

Бъдещите модели трябва да имат поне 25% рециклирана пластмаса в състава си

Европейският съюз е взел ново решение, което пряко ще засегне разходите за производство на превозни средства. Тази мярка ще доведе до повишаване на цените на новите автомобили, като този път това няма нищо общо с строгите регулации за емисии.


производство


Новото решение предвижда до 10 години всички новопроизведени автомобили да съдържат поне 25% рециклирана пластмаса в състава си. Според Джесика Росуол, комисар по околна среда, водна устойчивост и конкурентна кръгова икономика, тази мярка цели да възстанови критични материали и да премине към кръгова икономика в автомобилния сектор.

„В момент, когато достъпът до суровини е под нарастващ натиск на глобално ниво, по-доброто използване на ценните ресурси, съдържащи се в нашите автомобили, е полезно за околната среда, конкурентоспособността и устойчивостта на Европа", аргументира се Росуол.

Регулацията ще установи за първи път изисквания за циркулярност, обхващащи целия жизнен цикъл на превозните средства – от тяхното проектиране и производство до третирането им като отпадъци. В конкретния случай с пластмасата, автомобилният сектор е един от най-големите потребители на този материал. Европейските власти заявяват, че в контекст, в който над шест милиона превозни средства всяка година достигат края на полезния си живот в ЕС, е от съществено значение да се избегне загубата на материали като пластмаса, стомана, алуминий или мед.

Преди да достигне целта от 25% в рамките на десетилетие, одобреният текст също посочва, че  6 години след влизане в сила, новопроизведените превозни средства трябва да имат поне 15% рециклирана пластмаса. И тази мярка няма как да не се отрази негативно на производствените разходи. А ако разходите се увеличават, се увеличават и продажните цени.

Рециклираната пластмаса е по-скъпа, затова разходите ще се повишават

Рециклираните пластмаси са по-скъпи от така наречените девствени пластмаси. Трябва да се има предвид, че рециклираната пластмаса е свързана с цяла поредица допълнителни разходи, свързани със събирането, сортирането и обработката. Освен това, новата пластмаса се възползва от колебанията на цените на петрола.

Но ако се върнем към мерките, предприети от ЕС, част от този рециклиран материал трябва да идва от автомобили в края на жизнения цикъл или от части, които вече са били възстановени, всичко това с цел повторно използване на съществуващите ресурси и намаляване на зависимостта от нови суровини.


0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до Варненец ( преди 17 минути )
    Абсолютно. Най-ироничното е, че в момента Китай прави с Московия точно това, което описа - на големи хапки. Московските банки от поне година предлагат депозити в юани, защото рубли никой не иска. На пазара за коли се продават основно китайски на тройна цена. В Сибир, китайски фирми безпрепятствено завземат икономиките на цели градчета, Кирай преподава в училищата по карти, на които обширни територии от Сибир са означени като техни, а путин не смее да им гъкне, защото го държат за малките топчици
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Варненец ( преди 33 минути )
    Не не разбрахте ли, че в този рyсоробски сайт само руски опорки, хубридки, psy-op итн. Европа налагала "диктaт", "регулации", "репресирала", "Брюксел видгал цените", "електричките умират", "китайците идват", "автоиндустрията в Европа фалирала" и много други подобни рaшистки хибридки. В същото време ви превеждат с goоgle trаnslate статии от За рулем. ru "как да си размразите чистачките при -70C", "колко е надеждна Mazda нов внос във Владивосток" и "как руската авто индустрия се възражда".
  • #16
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 часа )
    Лапсус, объркана е годината. Не е 2020, а 2040 за забраната за ДВГ"Възможно ли е за следващите 15 години до 2040 година европейските компании да се ПРИГОТВЯТ да произвеждат евтини и желани електромобили като в Китай ИЛИ Е НАУЧНО НЕВЪЗМОЖНО?"
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 часа )
    До 13. И какво казва науката за електромобилите? Възможно ли е за следващите 15 години до 2020 година европейските компании да се ПРИГОТВЯТ да произвеждат евтини и желани електромобили като в Китай ИЛИ Е НАУЧНО НЕВЪЗМОЖНО? Как така за китайските учени беше възможно, А за европейските учени и наука - единственото известно на човечеството мерило за ОБЕКТИВНОСТ, е невъзможно. Би ли обяснил, ЧЕ МИ СЕ ГУБИ ЛОГИКАТА?
  • #14
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол=идиот ( преди 4 часа )
    Батериите от електрички се рециклират на 100%.Статистически е доказано.
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 часа )
    Донякъде са прави. Бизнесът е научил, че политиците са меки. Въвеждат нещо, след 1 г. го смекчат, може и да го махнат. Затова изчакват до последно. А пък политиците са меки, защото бизнесът ги натиска, а част от решенията не са изцяло съобразени с науката - единственото известно на човечеството мерило за обективност. Получава се затворен кръг, който може да бъде разчупен с политическа воля и по-тясно обвързване на учените с политиката.
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 5 часа )
    Не могат да разберат защо ТЯХНОТО ПРОЕКТИРАНЕ И ПРОИЗВОДСТВО до третирането им като отпадъци трябва да започне ДНЕС, защото тази политика се очаква да даде резултат след 10 години. Искате ли да се обзаложим че производителите ще започнат да работят по тази политика след 8 години и ще кажат че няма време, точно както направиха с електромобилите и батериите?
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 часа )
    После има и геополитически зависимости. Колкото по-малко ги имаме, толкова по добре, особено както се е тръгнало към орязване на Китай с мита. Вече имаме и опит с пандемия, при която имаше недостиг на кораби от Китай.
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 5 часа )
    За тези които не са разбрали статията част от този рециклиран материал част от този рециклиран материал трябва да идва от АВТОМОБИЛИ В КРАЯ НА ЖИЗНЕНИЯ ЦИКЪЛ.
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 часа )
    Рукоделието пак хванал баданарката, а се мисли за Рембранд. Има материали, чието рециклиране е изгодно. Има и такива, където сметката не излиза съвсем. Неговият московски мозък поставя всичко под общ знаменател, който по правило е черен. Но ЕС не гледа само стотинките, които струва кило пластмаса. Има и други съображения. Повечето суров материал в момента се внася от Китай. Това са работни места там. Ако вместо това рециклираме, това са работни места и добавена стойност тук.