IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили

Бъдещите модели трябва да имат поне 25% рециклирана пластмаса в състава си

Европейският съюз е взел ново решение, което пряко ще засегне разходите за производство на превозни средства. Тази мярка ще доведе до повишаване на цените на новите автомобили, като този път това няма нищо общо с строгите регулации за емисии.


производство


Новото решение предвижда до 10 години всички новопроизведени автомобили да съдържат поне 25% рециклирана пластмаса в състава си. Според Джесика Росуол, комисар по околна среда, водна устойчивост и конкурентна кръгова икономика, тази мярка цели да възстанови критични материали и да премине към кръгова икономика в автомобилния сектор.

„В момент, когато достъпът до суровини е под нарастващ натиск на глобално ниво, по-доброто използване на ценните ресурси, съдържащи се в нашите автомобили, е полезно за околната среда, конкурентоспособността и устойчивостта на Европа", аргументира се Росуол.

Регулацията ще установи за първи път изисквания за циркулярност, обхващащи целия жизнен цикъл на превозните средства – от тяхното проектиране и производство до третирането им като отпадъци. В конкретния случай с пластмасата, автомобилният сектор е един от най-големите потребители на този материал. Европейските власти заявяват, че в контекст, в който над шест милиона превозни средства всяка година достигат края на полезния си живот в ЕС, е от съществено значение да се избегне загубата на материали като пластмаса, стомана, алуминий или мед.

Преди да достигне целта от 25% в рамките на десетилетие, одобреният текст също посочва, че  6 години след влизане в сила, новопроизведените превозни средства трябва да имат поне 15% рециклирана пластмаса. И тази мярка няма как да не се отрази негативно на производствените разходи. А ако разходите се увеличават, се увеличават и продажните цени.

Рециклираната пластмаса е по-скъпа, затова разходите ще се повишават

Рециклираните пластмаси са по-скъпи от така наречените девствени пластмаси. Трябва да се има предвид, че рециклираната пластмаса е свързана с цяла поредица допълнителни разходи, свързани със събирането, сортирането и обработката. Освен това, новата пластмаса се възползва от колебанията на цените на петрола.

Но ако се върнем към мерките, предприети от ЕС, част от този рециклиран материал трябва да идва от автомобили в края на жизнения цикъл или от части, които вече са били възстановени, всичко това с цел повторно използване на съществуващите ресурси и намаляване на зависимостта от нови суровини.


0 от 500
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 14 часа )
    После има и геополитически зависимости. Колкото по-малко ги имаме, толкова по добре, особено както се е тръгнало към орязване на Китай с мита. Вече имаме и опит с пандемия, при която имаше недостиг на кораби от Китай.
  • #10
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 14 часа )
    За тези които не са разбрали статията част от този рециклиран материал част от този рециклиран материал трябва да идва от АВТОМОБИЛИ В КРАЯ НА ЖИЗНЕНИЯ ЦИКЪЛ.
  • #9
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 14 часа )
    Рукоделието пак хванал баданарката, а се мисли за Рембранд. Има материали, чието рециклиране е изгодно. Има и такива, където сметката не излиза съвсем. Неговият московски мозък поставя всичко под общ знаменател, който по правило е черен. Но ЕС не гледа само стотинките, които струва кило пластмаса. Има и други съображения. Повечето суров материал в момента се внася от Китай. Това са работни места там. Ако вместо това рециклираме, това са работни места и добавена стойност тук.
  • #8
    4 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 14 часа )
    Могат да се рециклират специфични потребителски продукти като бутилките,които са лесно разделими и се събират лесно.Или производствен *** който се знае какво точно е.Но битовата пластмаса която се събира на куп е едни жълти чували(в България и това не се прави), ще рециклирате моя .... А,че рециклирането се доказва просто с едни сертификати,да не говорим.Рециклирането все още е много повече маркетинг от колкото реална дейност,а да я обявяваме и за по-евтина - друг път!
  • #7
    7 rate up comment 5 rate down comment
    РУК ( преди 14 часа )
    До 5 - рециклирането на пластмасата към момента нито е по-евтино, още по-малко по-екологично от производството на "върджин" пластмаса. Това което обобщено наричаме "пластмаса" са изключително много различни полимери много от които не могат да бъдат рециклирани заедно, а разделянето им е трудно.Даже държави като Германия,които много се горедеят с разделното си събиране,всъщност не рециклирам огромно количество от пластмасата си,а продължават да изнасят отпадъците си полулегално към Африка и Азия
  • #6
    7 rate up comment 5 rate down comment
    РУК ( преди 14 часа )
    Другарката Джесика защо не цитира колко пластмаса се използва в един автомобил,колко време се използва тя и какви ще резултатите от това изискване за 25%.Да не се окаже,че годишно само пластмасата изхвърляна от опаковки за слайс саламчета и кашкавал и веган бургери и наденички е в пъти повече от пластмасата в автомобилите? Фикасацията върху автомобилната индустрия за замърсяването на въсдуха,кажи,речи ОК,въпреки,че говорим за 14-15% дял от общото замърсяване!Ама пластмасата .....
  • #5
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 14 часа )
    Абе, Шекерчо, как използването на по-евтин материал ще доведе до вдигане на цената?
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 15 часа )
    Заключението в статията за покачване на цените е злонамерена спекулация. Всъщност много по-вероятно е да доведе до спад. Може салоните да станат по-малко луксозни, но покачване в цената няма да има. Дори в момента много европейски марки използват рециклирани материали, без никой да ги кара - заради цената - и тази употреба се увеличава.
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 15 часа )
    Подобна регулация ЕС въведе преди много години за акумулаторите - да се използва рециклирано олово. В началото имаше проблеми - издръжливостта им намаля, но явно напипаха правилната технология и в момента нерядко има акумулатори, които изкарват 10 г. И това без увеличаване на цената. С други думи, ако някой не ги натиска по врата, производителите правят най-лесното и не развиват технологиите.
  • #2
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 15 часа )
    Баламосват ни, просто използват всичко да вдигат цените но хората като спрат да купуват смешните коли на ЕС производителите ще се наместят. Вижте примерно колко струва една нова кола тук и колко струва в Китай, също вземете кола от Корея дори колко струва там и за колко ви я пробутват тук същата.