fallback

Шокиращо: На места в Европа Honda Civic Type R вече струва 90 000 евро

Допълнителен данък „вредни емисии“ оскъпява дори спортни коли с 4-цилиндрови мотори

Най-евтината Honda Civic Type R от 2024 г. се предлага на американския пазар за около 45 000 долара, като тази сума включва всички такси и доставката. В някои държави от ЕС обаче хот-хечът излиза два пъти по-скъпо, като пример за това е Нидерландия. Там Type R с екстрите може да достигне дори 100 000 евро, което изглежда шокиращо за кола с 4-цилиндров двигател, която не е Mercedes-AMG C63.

Оскъпяването на автомобила не се дължи само на ДДС, което в Нидерландия е 21%, а на приетия BPM (Belasting van personenauto's en motorrijwielen). Това означава „данъчно облагане на леки автомобили и мотоциклети“, а таксите зависят от това колко CO2 емисии излизат от ауспуха.

В случая на Civic Type R хот-хечът бълва 186 г/км и попада в категорията на най-замърсяващите автомобили, като това води до сериозно поскъпване. Покупката на хот-хеча изисква първоначална вноска от 13 655 евро, като за всеки грам над прага от 161 г/км се плащат допълнителни 549 евро. Моделът на Honda отделя по 25 г/км повече, което означава, че общият BPM е 13 725 евро.

При лихвен процент, който е фиксиран, кумулативният BPM достига 27 380 евро. Включването на всички тези допълнителни разходи води до начална цена от 88 560 евро в Нидерландия, което е два пъти повече от цената на базова Civic Type R в САЩ. Ако клиентът избере екстри като Championship White боя, Carbon Pack и Illumination Pack, цената може да достигне до 95 060 евро.

Моделът на Honda не е изключение, тъй като в Нидерландия се предлагат и други абсурдно скъпи спортни модели с 4-цилиндрови двигатели. Volkswagen Golf GTI, например, започва от 60 990 евро, докато Golf R се продава за минимум 84 990 евро.

Експерти коментират, че подобен ход е поредният пирон в ковчега на автомобилите, задвижвани от чисти ДВГ. Затова и производителите насърчават агресивно покупката на plug-in хибриди и електромобили.

fallback
  • #18
    Тинтири-минтири ( преди 11 месеца )
    Няма такова нещо като "хареса им" ако има незаета пазарна ниша със стабилно търсене - ще се намери кой да я попълни! Регулациите и само регулациите са причина малките автомобили да се изоставят въпреки търсенето на такива (не забравяй малкото Клио, Корса и Фиеста бяха топ селъри) покриването на изискванията ги направи прекалено скъпи и непродаваеми за потребителя!
  • #17
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Още тогава ви казах, че лакомията ще ги погуби и китайците ще влязат на пазара точно през този сегмент, защото пазарът не търпи вакуум. Още тогава ви казах, че това ще даде естествено предимство на електромобилите. Официалното оправдание беше евро 7, а то е чак след няколко години и вече дори го поотложиха. Тоест оправдание няма. Нито за повишените цени, нито за спрените модели, нито за тези, които тепърва ще спират. ЛАКОМИЯ ЗА ПАРИ!!!
  • #16
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Напротив. В прав текст си казаха че не се интересуват от брой продажби, както преди, а от по-голяма печалба В по-високия клас, като принуждават потребителите да си купят по-скъп автомобил в по-висок клас като им ограничават ИЗБОРА изкуствено. Хареса им опита при кризата с чиповете, когато влагаха наличните чипове за производство само на скъпи автомобили с много екстри, а за останалите трябваше да се чака. Спечелиха много пари с малко усилия и решиха, че това може да продължава до безкрай.
  • #15
    Тинтири-минтири ( преди 11 месеца )
    МитЕ, и ти се правиш на ударен. Знаеш, че на повечето потребители не им пука за еко изискванията. Те искат нова надеждна кола с ниски разходи - е си купят дори Евро 5. От там идва конглокенцията ако една фирма предложи по-добър и чист автомобил за същите пари ще спечели и клиенти. Точно политическите регулации направиха малките автомобили нерентабилни, обичайните им потребители не могат да платят цената - продажбите падат и става нерентабилно за производителя да разработва такива! КОННКУРЕНЦИЯ!!!
  • #14
    до 12 ( преди 11 месеца )
    Що се правиш на ущипан? Я, погледни под каква статия коментираш! Как няма да дърпат продажбите на електрокарите, като на алтернативите са им отрязали краката още преди старта, а след това ги товарят с още два самара на гърба. Те и руснаците ходят на избори за президент и все си избират Путин, защото много им харесва. И европейците имат формално право да избор - както мафията предлага дали да си плащаш за закрила, или да не си плащаш. Ако избереш второто, сметката изведнъж рязко набъбва.
  • #13
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Тинти, на се прави на неразбрал. Припомням новина със заглавие: Производителите масово се отказват от евтините автомобили.....През 2019 г. в ЕС бяха налични 40 модела с цена под 15 000 евро, а през 2023-а те са само седем в нея четем: Анализаторите смятат, че поскъпването на автомобилите е свързано с преориентирането на индустриалната политика на производителите. Сега те дават приоритет на РЕНТАБИЛНОСТТА ПРЕД ПРОДАЖБИТЕ.
  • #12
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Това е необратим процес. Не може да бъде спрян.... MythBuster ( преди 4 часа )....Тезата ми е, че тази година продажбите на електромобили както в Германия така и в Европа така и в световен мащаб ще се увеличат въпреки, че на много места спряха субсидиите. Вие какво МИСЛИТЕ по въпроса. За ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ питам, не за мен.
  • #11
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Случайно да можеш да формулираш изказване, което не съдържа думите "субсидия", "забрана" или "еко норма"? Защото почти всичката пара на ел сектантите е в тези тромби." Цитат от другата статия: MythBuster ( преди 7 часа )Искаш ли да се обзаложим че след като спряха субсидиите в Германия, които бяха огромни за 2023 и изразходиха целия предвиден за тях бюджет, то за 20 24-та година без субсидии ще бъдат продадени повече електромобили? Първите месеци ще са слаби, но след това ще наваксат. Това е не
  • #10
    Тинтири-минтири ( преди 11 месеца )
    ... и да си довърша долния си пост: При такива условия резултатът е, че аз вместо да имам скромен покрив над главата, който да ми пази топло, заради "загрижеността" на общинката ще съм на стихиите на улицата - при тези условия ти къща няма да ми направиш щото ще фалираш! Е това става и с автомобилния сектор - все повече изисквания все по-високи цени за потребителя и все по-малки печалби (т.е. реинвестиране иновации и развитие) за самите компании! Политическия фашизъм не е решение!
  • #9
    До 5 ( преди 11 месеца )
    Случайно да можеш да формулираш изказване, което не съдържа думите "субсидия", "забрана" или "еко норма"? Защото почти всичката пара на ел сектантите е в тези тромби. Малкото останала пара е в тромбата за невероятното ускорение от 0 до 100 и колко са яки на състезание (направо!). Хън, мън, авпроизводството в ЕС, ама я вижте в Румъния и Норвегия какви субсидии и забрани били въвели и, о чудо, хората купували електрички. Все едно да кажеш, че хората в С. Корея си избират Кимчо доброволно.
fallback
Последни