IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шокиращо: На места в Европа Honda Civic Type R вече струва 90 000 евро

Допълнителен данък „вредни емисии“ оскъпява дори спортни коли с 4-цилиндрови мотори

Най-евтината Honda Civic Type R от 2024 г. се предлага на американския пазар за около 45 000 долара, като тази сума включва всички такси и доставката. В някои държави от ЕС обаче хот-хечът излиза два пъти по-скъпо, като пример за това е Нидерландия. Там Type R с екстрите може да достигне дори 100 000 евро, което изглежда шокиращо за кола с 4-цилиндров двигател, която не е Mercedes-AMG C63.


Honda Civic Type R


Оскъпяването на автомобила не се дължи само на ДДС, което в Нидерландия е 21%, а на приетия BPM (Belasting van personenauto's en motorrijwielen). Това означава „данъчно облагане на леки автомобили и мотоциклети“, а таксите зависят от това колко CO2 емисии излизат от ауспуха.

В случая на Civic Type R хот-хечът бълва 186 г/км и попада в категорията на най-замърсяващите автомобили, като това води до сериозно поскъпване. Покупката на хот-хеча изисква първоначална вноска от 13 655 евро, като за всеки грам над прага от 161 г/км се плащат допълнителни 549 евро. Моделът на Honda отделя по 25 г/км повече, което означава, че общият BPM е 13 725 евро.


При лихвен процент, който е фиксиран, кумулативният BPM достига 27 380 евро. Включването на всички тези допълнителни разходи води до начална цена от 88 560 евро в Нидерландия, което е два пъти повече от цената на базова Civic Type R в САЩ. Ако клиентът избере екстри като Championship White боя, Carbon Pack и Illumination Pack, цената може да достигне до 95 060 евро.

Моделът на Honda не е изключение, тъй като в Нидерландия се предлагат и други абсурдно скъпи спортни модели с 4-цилиндрови двигатели. Volkswagen Golf GTI, например, започва от 60 990 евро, докато Golf R се продава за минимум 84 990 евро.

Експерти коментират, че подобен ход е поредният пирон в ковчега на автомобилите, задвижвани от чисти ДВГ. Затова и производителите насърчават агресивно покупката на plug-in хибриди и електромобили.

0 от 500
  • #58
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория до 57 ( преди 11 месеца )
    И аз правя така при избор на следващо нещо, което ми се налага да закупя. Не следвам мода или съвети на хора, а проучвам и изчислявам спрямо своите доходи и начин на живот. И след това няма значение кой какво говори/пише/тюхка или там нататък. Един път не го направих за автомобил, а купих емоционално и доста съжалявах за това си решение след това.
  • #57
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 53 ( преди 11 месеца )
    Нищо не се променя. И преди на дълъг път съм спирал максимум до 300 км и не съм спирал на бензиностанцията само за 5 минути, защото много съм бързал. До Лудория. Останахме без основния си автомобил и трябваше да купя нов. Почетох, погледах и реших, че може да направя прехода. До момента нямам причина да съжалявам за избора си.
  • #56
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Бедните последователи на Грета така и не проумяха, че СО2 не е замърсител и има по-слаб парников ефект от водната пара.
  • #55
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 11 месеца )
    Та сега защо ми е чудно - двигателя докато загрее има по-висок разход, често разстонията не са големи и това не се отразява добре както върху механичните, така и електрическите компоненти. Да не говорим колко често се случва да се сменя акумулатор при само градско шофиране. Докато един градски електромобил премахва всичко това и има плюс, че ползва цветните зони без пари. И ако се зарежда в личен гараж, излиза евтино "горивото". Но това са лични разсъждение, защото имам само един автомобил с ДВГ
  • #54
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 11 месеца )
    Има разлика между луд и лудория. Да, коренът на думата е един и същ, но значението различно. Нека не влизаме в тези теми, защото повечето българи не правят разлика между пазаря и пазарувам. Та, не съм луд определено. За мен лично, избора на градски автомобил с ДВГ и такъв извън града на ток е странен избор, и пак да напиша - за мен лично. В никакъв случай не критикувам хората, които са го направили. Имаш пари, ккупуваш каквото душа ти сака, опа, няма да ме разбереш, каквото душа ти иска.
  • #53
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    52 - айде глупости - как да не се променят? Ти преди си зареждал само до следващата колонка или до горе? Спирал си на 2-300км или когато решиш и за колкото решиш и където решиш, без да се чувсташ длъжен. Дори при твоя стил на каране се иска промяна, а какво остава за тези които карат малко по спортно?
  • #52
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    45 - локум е всичко, което не е конкретно. аз много добре знам какво е средна скорсот, затова ти я поисках,за да преценя каква скорсот си поддържал горе долу и да мога да си направя сравнението с (моето) ДВГ. Но, ако не друго то поне подтвърждаваш мнението ми, че на такава дистация, разлиакта с ДВГ е доста (само от зареждането).
  • #51
    0 rate up comment 0 rate down comment
    От 51 ( преди 11 месеца )
    Все нещо не ви достига. За мен е важно, че с електрическа кола не се е наложило да променям навиците си въобще. Шофирам по същия начин.
  • #50
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 47 от 45 ( преди 11 месеца )
    Ако сам се определяш като луд, то аз нямам никакво намерение да споря с теб. Според теб къде се ползва малката кола? В едно семейство всички коли се ползват само от един ли? В Германия на магистралите без ограничения пак съм карал със 130. Такъв ми е стилът на шофиране. Със 180 мога да мина 200 км без да пълня батерията догоре, но аз не карам така. Ако пробегът с 90 е добре, казвате, че трябва да се кара със 130-140. Ако и тогава е добър, казвате, че трябва да се кара със 180. Все нещо...
  • #49
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Това са лесно проверими факти, а не мои изводи. Както виждате и изводите ми от миналата година, че високите цени на електрическата енергия ще предизвикат бум на изграждане на възобновяеми източници, които от своя страна ще създадат свръх предлагане в определени периоди, се сбъднаха. Сега е време да видим дали ще се сбъднат и прогнозите ми за спадане на цените на батериите, заради свръх излишъка. Такъв ще има и без санкции срещу Китай, А ако има такива, само ще го забързат и цените ще паднат пове