IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европейският парламент гласува отлагане на Евро 7 с две години

Производителите на автомобили продължават да бъдат скептично настроени към промяната

След много спорове и дискусии влизането в сила на новия екологичен стандарт Евро 7 наистина може да бъде отложено за 2027 г. или дори по-късно. Това предложи Европейският парламент, който одобри регламента за затягане на автомобилните емисии с 329 гласа „за“, 230 „против“ и 41 „въздържал се“. Това е текстът, представен през ноември 2022 г. от Европейската комисия и който, според плановете на Брюксел, трябва да влезе в сила от 1 юли 2025 г.


Евро 7


Новото законодателството обаче не се приема от автомобилните производители на Стария континент. Те се оплакват от огромните разходи за създаване на по-малко замърсяващи превозни средства с ДВГ, чиито продажби ще бъдат забранени през 2035 г. Както е известно, тогава се спира продажбата на нови автомобили на бензин и дизел.

Решението на пленарното заседание в Страсбург всъщност приема позицията на комисията по околна среда, която поиска точно това – да се отложи влизането в сила на новите ограничения за вредни емисии, за да може да се отговори на нуждите на автомобилните производители. Новият документ, приет от европарламентът, ще представлява неговата позиция по време на предстоящата тристранна среща, тоест преговорите с Европейската комисия и държавите членки. На този етап почти сигурно сегашното положение ще се запази до 2027 г., когато трябва да влезе в сила новия екологичен стандарт.

„Успешно постигнахме баланс между екологичните цели и интересите на производителите - заяви евродепутатът Александър Вондра, който внесе предложенията за промени в екостандартите. - Би било непродуктивно да се прилагат екологични политики, които вредят както на европейската индустрия, така и на нейните граждани. Чрез нашия компромис ние служим на интересите на всички участващи страни и избягваме крайни позиции."

Какво точно включва Евро 7? Новият регламент ще актуализира текущите ограничения за емисиите на отработени газове (като азотни оксиди, прахови частици, въглероден окис и амоняк) и ще въведе нови мерки за намаляване на емисиите от гуми и спирачки и за увеличаване на живота на батерията.

Автомобилните компании обаче продължават да бъдат скептично настроени. Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) чрез своя генерален директор Сигрид де Врис все пак призна, че Европейският парламент е гласувал в полза на по-реалистичен подход към Евро 7 от това, което беше предложено от Европейската комисия миналата година.

„Евро 7 обаче все още има висока цена и се намира в много критичен момент от трансформацията на индустрията. Той представлява огромна инвестиция за производителите на превозни средства, в допълнение към огромните им усилия за декарбонизация. Промяната също така идва в изключително предизвикателна геополитическа и икономическа среда, характеризираща се с нарастващи цени на енергията, недостиг на веригата за доставки, инфлационен натиск и забавяне на потребителите. Европа се нуждае от пропорционално Евро 7, което балансира опасенията за околната среда и промишлената конкурентоспособност“, коментира Де Врис.


0 от 500
  • #45
    0 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    "Спри да размиваш темите и ако няма какво да пишеш по същество не дрънкай глупости!" А ти спри да говориш за себе си гледайки в огледалото и да пишеш към мен! Аз говоря по темите А ти си този който се заяжда с хората и ги обижда под коментарите без да пише нещо по темата или в най-добрия случай пише лъжи и манипулации, за да провокира отговор. Какво стана колко гигавата има инсталирани в домовете в Германия официално? Дай малко факти вместо хейт и заяждания?
  • #44
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    Електрика, многониковия, Мити4ен бустер,стана за майтап на хората.
  • #43
    3 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 5 месеца )
    Какво ще ми обясняваш твоята теза за акциите на Тесла! Само от последните им два срива изкарах 38 000 евро от путове на Тесла! Намерил на кой да обяснява за акции и финансови пазари! Всезнаещия комлекс! Чувал ли си поговорката - "Ако мислиш, че разбираш от всичко, значи от абсолютно нищо не разбираш" Ти си на всяка манджа мирудия! Да намираш връзка с поговорката?!? "моята теза" ... Айде ходи се скрии вече!
  • #42
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Иначе моята теза и когато се вдигат и когато падат акциите на Тесла е една и съща - от три години цената на акциите на Тесла няма абсолютно никакво значение за дейността на фирмата, дори и да станат по един долар или пък по 1000 долара, защото вече трета година Тесла не се нуждае от емитиране на акции. Последните 10 милиарда които добиха от продажба на акции си стоят неизползвани трета година и вече станаха 26 милиарда с добавените печалби. Тесла няма нужда от външно финансиране,
  • #41
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Само абсолютно мазохист може постоянно да задава въпроси по които му бият шамари всеки път и става за смях на останалите. Не знам какво толкова ти прави кеф да се излагаш.
  • #40
    4 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 5 месеца )
    Само комплексиран *** като бъстъра може да обърне тема за култов двигател е спор за фотоволтайци и тема за екологичен стандарт във борсови индекси! Шмат ко, айде да обясниш как точно срива на акциите на Тесла покрай зайгравката на Мъск с Туитър,имаше отношение към успехите на компанията Тесла?!Та ще ми дрънкаш,че борсови спекулации са показател за успехите на една компания!Ти наясно ли си изобщо за какво плампаш,бе финасов гуру с бял ризка с ръкави вързани зад гърба?!?!?
  • #39
    2 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    До 38. ти още ли ги бълнуваш тези 400 долара? Цена за един единствен ден преди три години? Статистически погледнато, за 13 години съществуване на Тесла на борсата цената от толкова качвания и слизания на цената, акциите на Тесла са струва ли повече отколкото струва днес не повече от една година общо. Ноември месец 2019 година са били 22 долара, оттогава имат 1000% ръст. Toyota от 1800 йени в началото на годината на 2800 йени днес. Тя да не е по-успешна?
  • #38
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 месеца )
    До 34.При върха на акциите на Тесла 400 долара,значи сега са на минус 50%.
  • #37
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 36 ( преди 5 месеца )
    Те спирачки така или иначе може почти да не се ползват освен в редки ситуации за да избегнеш катастрофа при електромобили и хибриди чрез регенеративно спиране
  • #36
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    Защо си мислиш че няма да има евро 8? Да не мислиш, че при производството и шофирането на електромобили не се отделят вредни емисии? Дори В статията са го написали "Какво точно включва Евро 7? Новият регламент ще актуализира текущите ограничения за емисиите на отработени газове (като азотни оксиди, прахови частици, въглероден окис и амоняк) и ще въведе нови мерки за НАМАЛЯВАНЕ НА ЕМИСИИТЕ ОТ ГУМИ И СПИРАЧКи и за УВЕЛИЧАВАНЕ НА ЖИВОТА НА БАТЕРИЯТА.