IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европейският парламент гласува отлагане на Евро 7 с две години

Производителите на автомобили продължават да бъдат скептично настроени към промяната

След много спорове и дискусии влизането в сила на новия екологичен стандарт Евро 7 наистина може да бъде отложено за 2027 г. или дори по-късно. Това предложи Европейският парламент, който одобри регламента за затягане на автомобилните емисии с 329 гласа „за“, 230 „против“ и 41 „въздържал се“. Това е текстът, представен през ноември 2022 г. от Европейската комисия и който, според плановете на Брюксел, трябва да влезе в сила от 1 юли 2025 г.


Евро 7


Новото законодателството обаче не се приема от автомобилните производители на Стария континент. Те се оплакват от огромните разходи за създаване на по-малко замърсяващи превозни средства с ДВГ, чиито продажби ще бъдат забранени през 2035 г. Както е известно, тогава се спира продажбата на нови автомобили на бензин и дизел.

Решението на пленарното заседание в Страсбург всъщност приема позицията на комисията по околна среда, която поиска точно това – да се отложи влизането в сила на новите ограничения за вредни емисии, за да може да се отговори на нуждите на автомобилните производители. Новият документ, приет от европарламентът, ще представлява неговата позиция по време на предстоящата тристранна среща, тоест преговорите с Европейската комисия и държавите членки. На този етап почти сигурно сегашното положение ще се запази до 2027 г., когато трябва да влезе в сила новия екологичен стандарт.

„Успешно постигнахме баланс между екологичните цели и интересите на производителите - заяви евродепутатът Александър Вондра, който внесе предложенията за промени в екостандартите. - Би било непродуктивно да се прилагат екологични политики, които вредят както на европейската индустрия, така и на нейните граждани. Чрез нашия компромис ние служим на интересите на всички участващи страни и избягваме крайни позиции."

Какво точно включва Евро 7? Новият регламент ще актуализира текущите ограничения за емисиите на отработени газове (като азотни оксиди, прахови частици, въглероден окис и амоняк) и ще въведе нови мерки за намаляване на емисиите от гуми и спирачки и за увеличаване на живота на батерията.

Автомобилните компании обаче продължават да бъдат скептично настроени. Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) чрез своя генерален директор Сигрид де Врис все пак призна, че Европейският парламент е гласувал в полза на по-реалистичен подход към Евро 7 от това, което беше предложено от Европейската комисия миналата година.

„Евро 7 обаче все още има висока цена и се намира в много критичен момент от трансформацията на индустрията. Той представлява огромна инвестиция за производителите на превозни средства, в допълнение към огромните им усилия за декарбонизация. Промяната също така идва в изключително предизвикателна геополитическа и икономическа среда, характеризираща се с нарастващи цени на енергията, недостиг на веригата за доставки, инфлационен натиск и забавяне на потребителите. Европа се нуждае от пропорционално Евро 7, което балансира опасенията за околната среда и промишлената конкурентоспособност“, коментира Де Врис.


0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Турбо, губиш форма и забрави да кажеш новината за рифтера която никога не сме чували. Да обясниш че 100 км пробег заредени за 8 часа не ти вършат работа. Цяла седмица не си го споменавал като абсолютно доказателство че електромобилите нямат никакво бъдеще. Пак те питам ако toyota след три години направят баничарка с 1500 км пробег с 10 минутно зареждане на по-ниска цена от бензинова баничарка както обещават, ще си купиш ли дизелова?
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Много е яко друго как за газта мълчиш щото там те затапих тъй като налягането също е повишено и приказваш врели некипели.Като някакъв полуграмотен мирча Кришан дет само за краставицата говори ама ако го питаш за зелето пак се връча на краставицата толкос е научил човека за ефин зеленчук само.
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Все още тръпна в очакване да обясниш как ще направят дизеловите колонки водородни със смяна на етикетчето и замяната на съдържанието на дизел в цистерните с течен водород. Предполагам че и на тировете ще трябва да им пипнат нещо компютрите за да сменят настройките за да заработят от дизел на водород и всичко е точно. Дето казваш само липсата на водород е проблемът. Като започнат да го произвеждат за по левче литера, ще си носим и по една туба за резерва с течен водород в багажника.
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Премахвате дизела минава се на компресирана гази биоетанол после се преправят газстанциите на водород и тн.Това е логичният импоследователен подход всичко друго е компромис
  • #11
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Тесльо,дори някога да се изравнят цените,пак ще има хора,които ще предпочетат двг.Електромобилите не вършат работа на всички,не стават за дълъг път.Може би като втора семейна кола за града.Като ги гледам всеки производители на електромобили излизат в престой поради липса на търсене.
  • #10
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Спадовете на цените са отчасти причинени от забавянето на растежа на продажбите на електрически автомобили и увеличаването на доставките от Китай, Индонезия и Демократична Република Конго. "В момента със сигурност има достатъчно предлагане на всички тези суровини", коментира стоковият анализатор Колин Хамилтън от BMO Capital Markets. Мащабното разширяване на китайския производствен капацитет, подпомогнато от правителствена подкрепа, също гарантира, че предлагането на батерии надвишава търсенето.
  • #9
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Предлагането надвиши търсенето: суровините за производство на батерии поевтиняха драстично - Money.bg Суровините за производство на батерии поевтиняха значително. Причините за това са няколко, като основната е поевтиняването на лития, пише Bloomberg. За сравнение, миналата година металите за батерии като литий, никел и кобалт станаха още по-скъпи, а производителите на автомобили бяха доста притеснени и заради дългосрочния недостиг. Пазарът обаче напълно се преобърна. Цената на лития е паднала с
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    И ти ли си от чакащите, които вече пета година чакат Тесла да произведе 20 милиона автомобила годишно, защото била обещала да го постигне още през 2030 година А годините се текат, а обещанието още не е изпълнено. Също като очакванията на аналитиците от преди 10 години изравняването да се случи през 2025 при влизането в сила на евро 7, когато цените на автомобилите с ДВГ се вдигнат и бъде изграден достатъчен капацитет за производство на батерии.. в твоята реалност евро 7 преди колко години влезе
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако баба ти беше мъжка,дядо няма да ти трябва.Кога ще стане това изравняване.Уморих се да чакам.
  • #6
    1 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Разбира се че ще я отложат. Когато се изравнят цените на ДВГ с електромобилите по една или друга причина, независимо от дали едните ще поевтиният или другите ще поскъпнат, забраната за продажба на ДВГ ще стане абсолютно безсмислена. Над 90% от хората които си купуват чисто нови автомобили ще предпочетат да карат електромобили, А тези които карат втора употреба няма да има откъде да си купуват автомобили с ДВГ. Ще остане да се продават скъпи автомобили с ДВГ които малко хора могат да си позволят.