IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европейският парламент гласува отлагане на Евро 7 с две години

Производителите на автомобили продължават да бъдат скептично настроени към промяната

След много спорове и дискусии влизането в сила на новия екологичен стандарт Евро 7 наистина може да бъде отложено за 2027 г. или дори по-късно. Това предложи Европейският парламент, който одобри регламента за затягане на автомобилните емисии с 329 гласа „за“, 230 „против“ и 41 „въздържал се“. Това е текстът, представен през ноември 2022 г. от Европейската комисия и който, според плановете на Брюксел, трябва да влезе в сила от 1 юли 2025 г.


Евро 7


Новото законодателството обаче не се приема от автомобилните производители на Стария континент. Те се оплакват от огромните разходи за създаване на по-малко замърсяващи превозни средства с ДВГ, чиито продажби ще бъдат забранени през 2035 г. Както е известно, тогава се спира продажбата на нови автомобили на бензин и дизел.

Решението на пленарното заседание в Страсбург всъщност приема позицията на комисията по околна среда, която поиска точно това – да се отложи влизането в сила на новите ограничения за вредни емисии, за да може да се отговори на нуждите на автомобилните производители. Новият документ, приет от европарламентът, ще представлява неговата позиция по време на предстоящата тристранна среща, тоест преговорите с Европейската комисия и държавите членки. На този етап почти сигурно сегашното положение ще се запази до 2027 г., когато трябва да влезе в сила новия екологичен стандарт.

„Успешно постигнахме баланс между екологичните цели и интересите на производителите - заяви евродепутатът Александър Вондра, който внесе предложенията за промени в екостандартите. - Би било непродуктивно да се прилагат екологични политики, които вредят както на европейската индустрия, така и на нейните граждани. Чрез нашия компромис ние служим на интересите на всички участващи страни и избягваме крайни позиции."

Какво точно включва Евро 7? Новият регламент ще актуализира текущите ограничения за емисиите на отработени газове (като азотни оксиди, прахови частици, въглероден окис и амоняк) и ще въведе нови мерки за намаляване на емисиите от гуми и спирачки и за увеличаване на живота на батерията.

Автомобилните компании обаче продължават да бъдат скептично настроени. Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) чрез своя генерален директор Сигрид де Врис все пак призна, че Европейският парламент е гласувал в полза на по-реалистичен подход към Евро 7 от това, което беше предложено от Европейската комисия миналата година.

„Евро 7 обаче все още има висока цена и се намира в много критичен момент от трансформацията на индустрията. Той представлява огромна инвестиция за производителите на превозни средства, в допълнение към огромните им усилия за декарбонизация. Промяната също така идва в изключително предизвикателна геополитическа и икономическа среда, характеризираща се с нарастващи цени на енергията, недостиг на веригата за доставки, инфлационен натиск и забавяне на потребителите. Европа се нуждае от пропорционално Евро 7, което балансира опасенията за околната среда и промишлената конкурентоспособност“, коментира Де Врис.


0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Отложиха евро 7 , засега само с две години.Да видим кога ще отложат пълната забрана за двг през 2035.
  • #4
    3 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 1. Не знам защо все още има наивници като тебе и антиелектриците, които си мислят че с влизането на евро 7, нещо по светофарите ще се промени през 2027 или дори през 2035 година, когато (ако въобще) спрат да се произвеждат автомобили с ДВГ. не се ли усещате че последните произведени дизели с големи емисии през 2027 година, реално ще започнат да се движат по българските улици най-рано през 2040 година като нов внос 13-годишен премиум, не различим от нов и ще се кара още 20 години до 2060 г.
  • #3
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до 1 ( преди 1 година )
    Задушават те 20 годишни коли, минали ГТП с премахнат ДПФ (ако въобще са имали) и "тунинг". А ти, с твоята 30 годишна Тойотка, мислиш че не задушаваш останалите ли?
  • #2
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Понеже цялата мара е втасала в ЕС в момента, хрантутниците намерили с какво да се занимават. Лицемери.
  • #1
    7 rate up comment 2 rate down comment
    ииии ( преди 1 година )
    Ае спирайте ги тез миризливи дизелаци.Тез щайги ме задушават по светофарите.