IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шокиращо: На места в Европа Honda Civic Type R вече струва 90 000 евро

Допълнителен данък „вредни емисии“ оскъпява дори спортни коли с 4-цилиндрови мотори

Най-евтината Honda Civic Type R от 2024 г. се предлага на американския пазар за около 45 000 долара, като тази сума включва всички такси и доставката. В някои държави от ЕС обаче хот-хечът излиза два пъти по-скъпо, като пример за това е Нидерландия. Там Type R с екстрите може да достигне дори 100 000 евро, което изглежда шокиращо за кола с 4-цилиндров двигател, която не е Mercedes-AMG C63.


Honda Civic Type R


Оскъпяването на автомобила не се дължи само на ДДС, което в Нидерландия е 21%, а на приетия BPM (Belasting van personenauto's en motorrijwielen). Това означава „данъчно облагане на леки автомобили и мотоциклети“, а таксите зависят от това колко CO2 емисии излизат от ауспуха.

В случая на Civic Type R хот-хечът бълва 186 г/км и попада в категорията на най-замърсяващите автомобили, като това води до сериозно поскъпване. Покупката на хот-хеча изисква първоначална вноска от 13 655 евро, като за всеки грам над прага от 161 г/км се плащат допълнителни 549 евро. Моделът на Honda отделя по 25 г/км повече, което означава, че общият BPM е 13 725 евро.


При лихвен процент, който е фиксиран, кумулативният BPM достига 27 380 евро. Включването на всички тези допълнителни разходи води до начална цена от 88 560 евро в Нидерландия, което е два пъти повече от цената на базова Civic Type R в САЩ. Ако клиентът избере екстри като Championship White боя, Carbon Pack и Illumination Pack, цената може да достигне до 95 060 евро.

Моделът на Honda не е изключение, тъй като в Нидерландия се предлагат и други абсурдно скъпи спортни модели с 4-цилиндрови двигатели. Volkswagen Golf GTI, например, започва от 60 990 евро, докато Golf R се продава за минимум 84 990 евро.

Експерти коментират, че подобен ход е поредният пирон в ковчега на автомобилите, задвижвани от чисти ДВГ. Затова и производителите насърчават агресивно покупката на plug-in хибриди и електромобили.

0 от 500
  • #28
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Опа, имало друга новина - като китайците искат да произвеждат в Европа, що не взеха завода на Форд в Заарлуис, а ще започнат от нулата в Унгария. Защо така? Ааа, навярно си има причина. Трябва да купят завод или някой друг да плати 50-ина процента от новия завод и да осигури евтини работници в полудиктатура?
  • #27
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    За 20: Китайците заводи ще сглобяват както прави и Тесла, но компонентите преобладаващо от пазари извън ЕС, където еко нормите или липсват или са много по-ниски. Да не говорим за разликите в цените на енергията. За китайските марки е достатъчно да продават близко за себестойност тук и да блокират конглокенцията, а да печелят на другите пазари. Европа даде картбланш на Китай именно в мръсното производство на батерии и там е неоспоримото и непреодолимо предимство на Китай... и Евро лицемерие!
  • #26
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 7 месеца )
    И знаеш ли защо не строят в България заводи - защото при нас политиците са свикнали да искат, а инвеститорите да дават; в другия свят е обратно - политиците плащат, а инвеститорите избират къде да строят завод, защото първите не дават парите си от джоба, а вторите обясняват как помагат като дават работа на местните. Всички печелят - евтини, но заети работници; помазани политици, че са намерили работа на хората; печалби за този, дето прозивежда. :) И най-хубавото - всичко е законно!
  • #25
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Ах, да, трябва да махнат и нивата на оборудване и да предлагат софтуерни нива - ниво гъзар - свети синьо, ниво турбо гъзар - на екрана се появява емблема DG и разни простотии, дето хората си коментират и се кефят да споделят със снимки в социалните медии. Те така или иначе не разбират какво се случва зад екрана, така че е важно да е лъскавко и с позната марка! А за китайците, какво да ти кажа. Строят, ама знаеш ли колко им плащат държавите, за да построят завод и да гушат печалби.
  • #24
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    1во към 21: да оскъпяването с 3500 евро (а то е може би около 5 хил+) ги прави непродаваеми. Просто това, което получаваш за тези пари е с по-малка стойност от това, което получаваш ако добавиш още за горния клас. Една част от тези потребители ще даде 3500, въпреки това, но 2/3 ще отпаднат от пазара - едните ще минат в горния клас, за другите покупката ще стане невъзможна! Предполагам ако се заровим в статистика ще видим че увеличените продажби в горен клас не отговарят на загубените в долен!
  • #23
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Лудория ( преди 7 месеца )
    И си прав, че трудно се произвежда в Европа. В България, Унгария, Чехия и Румъния не е трудно, но в Германия и Франция е трудно. Има синдикати, еко-терористи, има бюрокрация и правила. Питай лъжлив Илон и проблемите му в Швеция. Скоро и по-други цивилизовани места. Инак съм сигурен, че ако VW останат да произвеждат 4 модела с еднавки компоненти, никой не може да ги стигне. Само трябва да върнат две имена, не можеш ги стигна... но няма да го направят. Голф, Пасат, Тигуан, Туарег.
  • #22
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 7 месеца )
    3500 евро не са малко. Само погледни разликата в Hyundai i10 и Hyundai i30 - първия в България струва 13 500 евро, втория 19 850, като и двете са базови версии, с най-малките двигатели. За i10 1л/67к.с., за i30 1,5л./110 к.с. Даже прескачам i20, защото не го харесвам. Как ти се струва градска въшка и малък автомобил с малка разлика? Все едно да има разлика между модел 3 и модел S на Тесла 3500 евро, и колко продажби според теб ще има модел 3?
  • #21
    6 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    ".. малките автомобили да се изоставят въпреки търсенето на такива (не забравяй малкото Клио, Корса и Фиеста бяха топ селъри) покриването на изискванията ги направи прекалено скъпи и непродаваеми за потребителя!.. " Да разбирам ли, че ВЯРВАШ на мантрите на производителите, че оскъпяването с 3500 евро за покриване на изискванията са направили малките автомобили непродаваеми, защото потребителите не могат да си ги позволят и затова си купуват от следващия сегмент, които са по-скъпи с 13 500 евро?
  • #20
    7 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Ти да видиш. Значи според тебе европейските марки не могат да произвеждат в Европа рентабилно, затова китайските марки ще дойдат да си направят заводите в Европа и ще печелят. Осъзнаваш ли колко лишено от логика е това изказване? Как така Тесла може да произвежда в столицата на Германия а германските марки не могат да произвеждат рентабилно не само в Германия, а в цяла Европа? Обясни ми го че трудно схващам какво искаш да ми кажеш? Дай практически пример?
  • #19
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    И да, Китай ще ги смаже поради ред предимства, които има! И не само в автомобилния сектор - зелените политики правят индустриалното производство в Европа невъзможно докато и Китай и Америка имат много по-меки мерки. Що касае колите Китай получи подарък от Европа, която сама ритуално закла предимствата, които авто индустрията и имаше и вместо да има плавен преход и еволюция политиците заложиха на революция е опита за преврат ще се плати много скъпо!