IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нов удар по Ford - вкарва 770 000 дизела в сервизите

Изтеглянето е заради системата за контрол на вредните емисии

Лошите новини за големите производители на автомобили в Германия не спират. Ford, който наскоро призна, че е изпаднал в сериозни затруднения поради намалелите продажби на електрически модели, сега ще трябва да се справи с друг огромен проблем, съобщава Auto Motor und Sport.


Ford


Европейското подразделение на компанията обяви, че вкарва в сервизите си 768 927 дизелови модела заради възможни проблеми със системата за контрол на емисиите. Изтеглянето засяга B-Max, C-Max, Eco Sport, Fiesta, Focus, Galaxy, Grand C-Max, Kuga, Mondeo, Ranger, S-Max, Tourneo Connect, Transit Connect и Transit Courier, произведени през периода 2014-2020.

Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA) съобщи, че близо 150 000 от автомобилите са продадени на германски пазар. Според KBA конструкцията на дизеловите модели на Ford води до повишено замърсяване с частици в отработените газове.

В сервизите регенерацията на филтъра за твърди частици се рекалибрира, а филтрите за твърди частици се проверяват и при необходимост се сменят. Всички засегнати собственици на автомобили ще бъдат уведомени от KBA, която откри проблема в средата на 2023 с помощта на подобрен метод за измерване. Оттогава все повече и повече модели на Ford вече не преминаваха теста за емисии.


вредни емисии


Дефектните филтри за дизелови частици ще бъдат заменени, ако е необходимо, за да се гарантира дългосрочната функционалност на последващата обработка на отработените газове, обявиха от Ford. И допълниха, че до края на годината ще бъдат уведомени всички собственици на засегнатите автомобили.

Не е ясно обаче как ще се процедира с тези, на които вече им се е налагало да сменят филтъра за твърди частици за своя сметка. Най-вероятно те ще трябва да разчитат на добра воля от страна на производителя, който обяви, че всеки такъв случай ще се разглежда отделно.


0 от 500
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 49 минути )
    Електрогейт и батериягейт предстои.
  • #1
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Ех ако още през 2014 от ford бяха се захванали сериозно с електромобилите, вместо да се чудят как да заобиколят закона, днес щяха да са с 10 години напред в тази технология. То да беше само ford. Почти всички останали си признават, че продават точно толкова електромобили колкото изискват политиците и по възможност нито един повече, за да не им се развали финансовия отчет. Същото е и с пречиствателните системи - колкото да покрият изискванията и нито милиграм по-малко емисии.